Επανέρχονται οι ΗΠΑ στην πρόταση για τις φρεγάτες MMSC

Επανέρχονται οι ΗΠΑ στην πρόταση για τις φρεγάτες MMSC

Αργά χθες τη νύχτα, η αμερικανική υπηρεσία DSCA (Defense Security Cooperation Agency), η Υπηρεσία Συνεργασίας Άμυνας Ασφάλειας των ΗΠΑ, ανακοίνωσε την έγκριση από το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών (το Στέιτ Ντιπάρτμεντ) της πώλησης στην Ελλάδα, τόσο ενός προγράμματος αναβάθμισης για τις φρεγάτες MEKO 200, όσο και των φρεγατών MMSC, τυποποιημένες-κωδικοποιημένες στην ελληνική διαμόρφωση ως μελλοντική ελληνική φρεγάτα… Hellenic Future Frigate (HF2). Τα νούμερα που εμπεριέχονται στην πρόταση “ζαλίζουν”: 2,5 δισ. δολάρια για τις τέσσερις MEKO 200 και 6,9 δισ. δολάρια για τέσσερις HF2.

Όπως και στο πρόγραμμα της αναβάθμισης των 84 μαχητικών αεροσκαφών F-16 στην κορυφαία διαμόρφωση “V”, η έγκριση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ αφορούσε 122 (εάν δεν μας απατά η μνήμη μας) αεροσκάφη, με το συνολικό κόστος να ανέρχεται χονδρικά στα 2,4 δισ. δολάρια, ενώ μετά τις διαπραγματεύσεις αποφασίστηκε η αναβάθμιση 84 με κόστος περί το 1,3 δισ., η ίδια λογική ερμηνεύει και τα εξαιρετικά υψηλά κόστη που περιέχονται στις εγκρίσεις για την αναβάθμιση των MEKO 200 και την πρόταση για τη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών HF2. Με την απαραίτητη διευκρίνιση ότι με μια πρώτη ματιά, όσο και να περικοπούν οι ελληνικές απαιτήσεις, η τιμή θα συνεχίσει να είναι ιδιαίτερα “αλμυρή”.

Η λίστα που παρατίθεται και στις δυο εγκρίσεις συμπεριλαμβάνει όλα όσα θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των ελληνικών φρεγατών και το ποσό των 2,5 δισ. δολ. αποτελεί το άθροισμα όλων των υλικών και υπηρεσιών που έχουν εγκριθεί. Αυτό σημαίνει πως εάν το επιλέξει η ελληνική πλευρά, θα ακολουθήσει διαπραγμάτευση με την αμερικανική (εκπροσώπους του US Navy και της αναδόχου εταιρίας Lockheed Martin), ώστε να αποφασιστεί ποια στοιχεία του “καταλόγου” καλύπτουν τις απαιτήσεις της ελληνικής πλευράς, ώστε να υπολογιστεί το κόστος.

Διότι εάν η προσφορά θα αντιστοιχούσε με το ποσό των 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο πρώτος λογικός συλλογισμός που θα ακολουθούσε είναι ότι το ποσό αυτό επαρκεί για τέσσερεις-πέντε εξαιρετικά εξοπλισμένες ολοκαίνουργιες κορβέτες, καθιστώντας αυταπόδεικτα παράλογη την πρόταση εκσυγχρονισμού των MEKO 200 με τόσα χρήματα! Οι φρεγάτες αυτές των οποίων ο εκσυγχρονισμός άργησε… μια δεκαετία και ίσως περισσότερο, με δυσκολία και εκτεταμένες παρεμβάσεις θα μπορούν να υπηρετήσουν στον ελληνικό στόλο αξιόμαχες για 10-15 χρόνια, ενώ πλοία που θα ναυπηγηθούν τώρα θα υπηρετήσουν με ασφάλεια για περισσότερες από τρεις δεκαετίες.

Περίπου τα ίδια ισχύουν και για την περίπτωση των φρεγατών. Ωστόσο, από τη στιγμή που η Ελλάδα στο ζήτημα των φρεγατών έχει κάνει την επιλογή της με τις γαλλικές Belh@rra της Naval Group, ενώ δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση εάν θα υπάρξει πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών MEKO 200, κι αν ναι πόσο εκτεταμένο, οι εγκρίσεις των αρμοδίων αμερικανικών υπηρεσιών προκαλούν και κάποια έκπληξη.

Διαβάστε την συνέχεια στο defencepoint.gr

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Exit mobile version