Κάννες: Χρυσός Φοίνικας για ταινία μικρού μήκους στον Βασίλη Κεκάτο

Κάννες: Χρυσός Φοίνικας για ταινία μικρού μήκους στον Βασίλη Κεκάτο

Οι αδελφοί Νταρντέν, μέλη ενός πολύ στενού “κλάμπ” σκηνοθετών που έχουν τιμηθεί δύο φορές με τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών κέρδισαν το βραβείο σκηνοθεσίας για τον “Νεαρό Αχμέντ”, τη νέα τους ταινία για έναν έφηβο που ριζοσπαστικοποιείται.

“Ευχαριστούμε την επιτροπή για τη βράβευση αυτής της ταινίας, την οποία θέλαμε να παρουσιάσουμε ως ωδή στη ζωή”, είπε ο Λικ Νταρντέν παραλαμβάνοντας το βραβείο μαζί με τον αδελφό του, Ζαν-Πιέρ, κάνοντας λόγο για “δύσκολές σκοτεινές εποχές, όπου οι λαϊκισμοί εντείνονται”. “Θέλαμε να σκηνοθετήσουμε μια έκκληση για τη ζωή, για τη διαφορετικότητα, κάτι που εξάλλου είναι η αποστολή, η κλήση του κινηματογράφου”, υπογράμμισε.

Στην ταινία τους, οι δύο σκηνοθέτες παρακολουθούν την πορεία ενός 13χρονου αγοριού στο Βέλγιο, του μουσουλμάνου Αχμέντ που, γοητευμένος από το παράδειγμα ενός εξάδελφού του που σκοτώθηκε στον τζιχάντ, και υπό την επιρροή ενός ιμάμη, οδηγείται στη ριζοσπαστικοποίηση.

Εξάλλου, η Γαλλίδα δημιουργός Σελίν Σιαμά, κέρδισε το βραβείο καλύτερου σεναρίου για την ταινία Portrait de la jeune fille en feu, μια ιστορία αγάπης μεταξύ δύο νεαρών γυναικών τον 18ο αιώνα. Παραλαμβάνοντας το βραβείο της, η Σιαμά έπλεξε το εγκώμιο των δύο πρωταγωνιστριών της, Αντέλ Ενέλ και Νοεμί Μερλάν, οι οποίες ήταν παρούσες στην αίθουσα και δεν έκρυβαν τη συγκίνησή τους.

Το “Portrait de la jeune fille en feu” είναι η τέταρτη ταινία της Σιαμά, αλλά η πρώτη που διαγωνίστηκε στις Κάννες.

Στο “Parasite” ο Χρυσός Φοίνικας

Το οικογενειακό δράμα “Parasite” του Νοτιοκορεάτη Μπονγκ Τζουν-χο, που παρουσιάζει τη βία των κοινωνικών ανισοτήτων, τιμήθηκε σήμερα με τον Χρυσό Φοίνικα του 72ου Φεστιβάλ των Καννών.

“Σας ευχαριστώ πολύ. Αισθάνομαι μεγάλη τιμή, ανέκαθεν με ενέπνεε το γαλλικό σινεμά. Ευχαριστώ τους Ανρί-Ζορζ Κλουζό και Κλοντ Σαμπρόλ”, είπε ο Μπονγκ παραλαμβάνοντας το βραβείο του. Είναι ο πρώτος σκηνοθέτης από τη Νότια Κορέα που κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα.

Το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής απέσπασε η ταινία Atlantique της Γαλλοσενεγαλέζας Ματί Ντιόπ, που αφηγείται μια ιστορία για τους μετανάστες και τη νεολαία στο Ντακάρ. “Είναι κάπως τρελό αυτό που κάνατε”, ήταν η πρώτη αντίδραση της σκηνοθέτιδας, η ταινία της οποίας βασίστηκε σε ένα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους του 2009. Το Atlantique είναι η πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους.

Με τα βραβεία ερμηνείας τιμήθηκαν ο Αντόνιο Μπαντέρας, για την ταινία “Πόνος και δόξα” του Πέδρο Αλμοδόβαρ και η ανερχόμενη Έμιλι Μπίτσαμ για την ταινία “Little Joe” της Τζέσικα Χάουσνερ.

Χρυσός Φοίνικας για τον Βασίλη Κεκάτο

Τον Χρυσό Φοίνικα για ταινία μικρού μήκους απέσπασε ο Βασίλης Κεκάτος για την ταινία του “Η Απόσταση Αναμεσα στον Ουρανό κι Εμάς”

Αναλυτικά τα βραβεία έχουν ως εξής:

Χρυσος Φοίνικας: Μπονγκ Τζουν-Χο για την ταινία “Parasite”

Μεγάλο Βραβείο: Ματί Ντιόπ για το “Atlantique”

Βραβείο της Επιτροπής: “Les Miserables” του Λατζ Λι και “Bacurau” των Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιου και Ζουλιάνο Ντορνέλες (εξ ημισείας)

Βραβείο Σκηνοθεσίας: Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν για την ταινία “Ο νεαρός Αχμέντ”

Καλύτερος Ηθοποιός: Αντόνιο Μπαντέρας για τον ρόλο του στην ταινία “Πόνος και δόξα” του Πέδρο Αλμοδόβαρ

Καλύτερη Ηθοποιός: Έμιλι Μπίτσαμ για τον ρόλο της στην ταινία “Little Joe” της Τζέσικα Χάουσνερ

Βραβείο Σεναρίου: Σελίν Σιαμά για την ταινία “Portrait de la jeune fille en feu”

Χρυσός Φοίνικας Μικρού Μήκους: «Η Απόσταση αναμεσα στον ουρανό κι εμάς» του Βασίλη Κεκάτου

Ειδική Μνεια: «It Must Be Heaven» του Ελία Σουλεϊμάν

Χρυσή Κάμερα: Σεζάρ Ντίας για το “Nuestras Madres”

Ειδικό Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους: «Monstruo Dios» της Αγουστίνα Σαν Μαρτίν

Σε Μπαντέρας και Μίρσαμ τα βραβεία ερμηνείας

Ο Αντονιο Μπαντέρας, ο πρωταγωνιστής της τελευταίας ταινίας του Πέδρο Αλμοδόβαρ και η Αγγλοαμερικανίδα Έμιλι Μπίτσαμ, που πρωταγωνίστησε στην αυστριακή ταινία Little Joe, απέσπασαν τα βραβεία καλύτερης ερμηνείας σήμερα, στο 72ο Φεστιβάλ των Καννών.

“Απόψε είναι η δική μου βραδιά δόξας” είπε ο 58χρονος Ισπανός ηθοποιός, ο οποίος μπήκε κυριολεκτικά στα παπούτσια του μέντορά του για να αποδώσει έναν πονεμένο και αγχωμένο σκηνοθέτη.

“Μολονότι (ο ήρωας) ονομάζεται Σαλβαδόρ Μάλιο, δεν είναι μυστικό ότι πρόκειται για τον Πέδρο Αλμοδόβαρ. Τον σέβομαι, τον θαυμάζω, τον αγαπώ, είναι ο μέντοράς μου, μου έδωσε τόσα πολλά που αυτό το βραβείο πρέπει να του το αφιερώσω”, είπε ο Μπαντέρας παραλαμβάνοντας το βραβείο του.

Ο Μπαντέρας είναι ο έκτος Ισπανός ηθοποιός που τιμάται για την ερμηνεία του στις Κάννες. Ο τελευταίος ήταν ο Χαβιέρ Μπαρδέμ, το 2010.

Το “Πόνος και Δόξα” είναι η όγδοη ταινία στην οποία συνεργάζονται ο Αλμοδόβαρ με τον Μπαντέρας, ο οποίος άλλωστε ξεκίνησε την καριέρα του στο πλευρό του σημαντικού Ισπανού σκηνοθέτη το 1982, με τον “Λαβύρινθο του πάθους”.

Ακολούθησαν “Ο νόμος του πόθου”, οι Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης”, το “Δέσε με” και άλλες. Ο Αλμοδόβαρ έχει τιμηθεί στις Κάννες με τα βραβεία σκηνοθεσίας και σεναρίου, όχι όμως και με τον Χρυσό Φοίνικα.

Λιγότερο γνωστή από τον σταρ του Χόλιγουντ, η ηθοποιός Έμιλι Μπίτσαμ βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στην ταινία Little Joe της Αυστριακής Τζέσικα Χάουσνερ. Ερμηνεύει μια επιστήμονα που αναπτύσσει ένα γενετικά τροποποιημένο φυτό, με ανησυχητικές συνέπειες.

Το 2009 η Έμιλι Μπίτσαμ είχε κερδίσει το βραβείο της καλύτερης ηθοποιού στο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου του Λονδίνου, για την ερμηνεία της στην ταινία The Calling, όπου έπαιζε μια νέα γυναίκα που αποφασίζει να γίνει καλόγρια.

Πιο πρόσφατα, έπαιξε στην ταινία “Χαίρε, Καίσαρ!” των αδελφών Κόεν και στη “Δάφνη” του Πίτερ Μακί Μπερνς ενώ έχει εμφανιστεί και σε πολλά τηλεοπτικά σίριαλ.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι