ΣΧΟΛΙΟ

Τουρούτσικας-Τσιτλακίδης: Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία

Τουρούτσικας-Τσιτλακίδης: Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία, Χρήστος Καπούτσης

Έρχονται κάποια γεγονότα, με την δύναμη της καταιγίδας, για να ταράξουν την νιρβάνα των πολλών, να αφυπνίσουν συνειδήσεις, να ενεργοποιήσουν αντανακλαστικά, να ξυπνήσουν από το λήθαργο της αμεριμνησίας και την αυταπάτη της “ηδονοθεραπείας”. Θεωρούμε, δεδομένη τη Δημοκρατία, άτρωτο το κοινοβουλευτικό μας σύστημα και την ελευθερία που απολαμβάνουμε εξασφαλισμένη, αλλά δεν είναι έτσι…

Πιστεύουμε αφελώς, ότι η Ελλάδα, είναι κράτος ελεύθερο και κυρίαρχο και θα παραμείνει στα δύστηνα χρόνια που έρχονται, ότι δεν απειλείται η εδαφική ακμαιότητα της χώρας και κυρίως ότι η Ειρήνη, η Ελευθερία και η Ασφάλεια, είναι αγαθά που κάποιος μας τα “χάρισε” ες αεί! «Φτηνά τη Λευτεριά δεν την πουλούν πουθενά. Ούτε και τη χαρίζουνε. Όσοι την πήραν χάρισμα τη χαράμισαν» (Μενέλαος Λουντέμης).

Είναι πάμπολλα τα παραδείγματα, που μπορούμε να αντλήσουμε από την καθημερινότητα, από τα μικρά και τα μεγάλα γεγονότα, που έχουν αξία μόνο εφόσον αποτελέσουν αφορμή για σκέψεις, περισυλλογή, αυτοκριτική, για έναν εσωτερικό συγκλονισμό και εν τέλει μια αλλαγή στάσης ζωής, όπου θα προκύψουν αξιολογικά διαφορετικές ιεραρχήσεις ως προτάγματα του βίου.

Ένα παράδειγμα, που προσφέρεται για προσεχτική μελέτη και αναστοχασμό, είναι και το τραγικό συμβάν της πτώσης και συντριβής του μαχητικού αεροσκάφους Phantom, συνεπεία του οποίου έχασαν τη ζωή τους δυο στελέχη της Πολεμικής μας Αεροπορίας, ο σμηναγός Στάθης Τσιτλακίδης 31 ετών και ο Υποσμηναγός (Ι) Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας 29 ετών.

Η μεγάλη εικόνα 

Ασφαλώς, το τεχνικό μέρος, τι συνέβη και το διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης, που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, θα το βρει η αρμόδια επιτροπή του ΓΕΑ που θα συντάξει και το σχετικό Πόρισμα, που είναι Διαβαθμισμένο (ΑΠΟΡΡΗΤΟ).
Να επικεντρώσουμε όμως, με απόλυτο σεβασμό στο θάνατο των δυο πιλότων, στο ουσιαστικό μέρος του δυστυχήματος.

Μία από τις πιθανές αιτίες του δυστυχήματος και πάντως όχι η μόνη, είναι ο βαθμός δυσκολίας της εκπαιδευτικής πτήσης, σε συνδυασμό με ενδεχόμενο ανθρώπινο λάθος και η παλαιότητα του μαχητικού αεροσκάφους, αφού δεν διαθέτει προηγμένα ηλεκτρονικά μέσα πλοήγησης, υπό αντίξοες και ιδιαιτέρως απαιτητικές συνθήκες. Όλα αυτά έχουν πολλαπλασιαστική αξία, αν τα προβάλουμε στην μεγάλη εικόνα στο Αιγαίο.

Καθημερινά δεκάδες οπλισμένα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη και drones προβαίνουν σε παραβιάσεις των ορίων του εθνικού εναέριου χώρου, σε υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά και βραχονησίδες και σε αεροναυτικούς “αποκλεισμούς” μεγάλων ελληνικών νησιών.
Ουσιαστικά η Τουρκία, αμφισβητεί και εμπράκτως την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο, όπως αυτή έχει καθοριστεί από το υφιστάμενο νομικό και στη βάση διεθνών συμφωνιών κυριαρχικό καθεστώς.

Επιπλέον η Τουρκία απειλεί με πόλεμο την Ελλάδα (casus belli), στην περίπτωση που η Ελλάδα εφαρμόσει το διεθνές δίκαιο και προχωρήσει, όπως δικαιούται στην επέκταση των χωρικών υδάτων της. Η Τουρκία, εν κατακλείδι, εφαρμόζει μια επιθετική, επεκτατική και αναθεωρητική πολιτική σε βάρος της Ελλάδας.

Συμπέρασμα: Η ελευθερία και η ευδαιμονία των Ελλήνων πολιτών, εντός της ελληνικής επικράτειας, δεν είναι δεδομένη. Η εδαφική κυριαρχία της Ελλάδας απειλείται και μόνο η γενναιοψυχία των Ελλήνων ανθίσταται. «Το εύδαιμον το ελεύθερον, το δ’ ελεύθερον το εύψυχον», Θουκυδίδης. Ή θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία.

Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία

Ποιο είναι όμως το μέσο προστασίας που έχει η Ελλάδα, απέναντι στην τουρκική επεκτατική πολιτική; Είναι η επιχειρησιακή ικανότητα και ετοιμότητα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, να δώσουν καταλυτική απάντηση στις τουρκικές προκλήσεις. Στο Αιγαίο, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, είναι υποχρεωμένη να προβαίνει σε αναχαιτίσεις των τουρκικών μαχητικών, αρκετές φορές τη μέρα!

Και ποιο το βασικό όπλο, ο πολλαπλασιαστής ισχύος της δύναμης της Πολεμικής Αεροπορίας; Το άριστα εκπαιδευμένο και ψυχωμένο ανθρώπινο δυναμικό. Σκληρή εκπαίδευση για τους πιλότους πριν ριχτούν στις αερομαχίες του Αιγαίου (εικονικές σήμερα, πραγματικές αύριο), επίπονη προσπάθεια των τεχνικών εδάφους, που θα υπογράψουν το σχετικό πρωτόκολλο, πριν απογειωθεί το μαχητικό αεροσκάφος.

Αναμφίβολα τα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη (Rafale, F-16 VIPER, F-35) στα χέρια άριστα εκπαιδευμένων πιλότων, διασφαλίζουν την αεροπορική υπεροχή, αποτελούν εγγύηση και σκορπίζουν το φόβο, που γεννά η “υπεροπλία” του θράσους των απέναντι. Για αυτό ακριβώς, οι στρατιωτικές δαπάνες, για να καλύψουν αποκλειστικά εθνικές και όχι νατοϊκές ανάγκες, αποτελούν επένδυση στην Ειρήνη.

Το γεγονός ότι ο ελληνικός λαός, μπορεί ακόμη ανενόχλητος από τον ζυγό του “αγά” και ελεύθερος να παράγει, να δημιουργεί, να χαίρεται και να απολαμβάνει τη ζωή εν ειρήνη, είναι διότι κάποια παιδιά, τα παιδιά μας, αγρυπνούν στο Αιγαίο, στον Έβρο, στο Καστελλόριζο στην βραχονησίδα Παναγιά, στο Φαρμακονήσι και ενίοτε καταβάλουν οδυνηρό κόστος, όπως είναι η απώλεια ζωής, που είναι και η υπέρτατη θυσία, θυμίαμα στο βωμό της ελευθερίας της αρετής και το άδολου πατριωτισμού (θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία), προκειμένου να σβήσουν τα επεκτατικά, κατακτητικά και εθνικιστικά οράματα του δύστροπου γείτονα.

Για αυτό η Πολιτεία “γονάτισε”, ως όφειλε, ευλαβώς στα σκεπασμένα με τη γαλανόλευκη φέρετρα των ΑΘΑΝΑΤΩΝ, αναγνωρίζοντας την υπέρτατη προσφορά τους προς την Πατρίδα. «Η ανώτατη αρετή δεν είναι νά’ σαι ελεύτερος, παρά να μάχεσαι για ελευτερία» (Καζαντζάκης).

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Exit mobile version