ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η μάχη Στυλιανίδη-Αττικής Οδού τρενάρει και το διχίλιαρο προς τους οδηγούς

Η μάχη Στυλιανίδη-Αττικής Οδού τρενάρει και το διχίλιαρο προς τους οδηγούς, Όλγα Μαύρου

Άγνωστο παραμένει πώς, πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις θα πάρουν οι οδηγοί που ταλαιπωρήθηκαν στην “Αττική Οδός” τα 2.000 ευρώ που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός κατόπιν επικοινωνίας του με την διαχειρίστρια εταιρεία. Καθώς ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας θέτει ως “επιχείρημα” για τις ευθύνες και την ενοχή της εταιρείας, το γεγονός ότι αυτή αποδέχθηκε εξαρχής να καταβάλει το ποσό, η εταιρεία αναμένεται να αντιδράσει ανάλογα, δεδομένου ότι αποποιείται των ευθυνών της και θα επιδιώξει το διχίλιαρο να μην χρησιμοποιηθεί εις βάρος της.

Η μάχη Στυλιανίδη-Αττικής Οδού για τις ευθύνες συνεχίζεται, και επειδή ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας χθες την διέψευσε, σήμερα η εταιρία επανήλθε αναφέροντας ότι η Πολιτική Προστασία, ως διοργανώτρια των τηλεδιασκέψεων διατηρεί μαγνητοσκοπημένο υλικό, που επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς των Αττικών Διαδρομών. Οσον αφορά τα 2.000 ευρώ η εταιρεία είναι πιθανόν να δώσει το ποσό αυτό σε όσους υπογράψουν ότι παραιτούνται του δικαιώματός τους να καταφύγουν σε δικαστήρια. Άλλο ένα ζήτημα που προκύπτει, είναι το πώς θα αποδείξει κάποιος ότι ταλαιπωρήθηκε, αν π.χ. ένας ασθενής επέβαινε σε ταξί ή σε άλλο όχημα.

Μέσα στη συνεχιζόμενη απορρύθμιση της ζωής στην Αττική και σε άλλες περιφέρειες λόγω της “Ελπίδας”, με πολλές συνοικίες να παραμένουν απροσπέλαστες και πολλά νοικοκυριά να εξακολουθούν να είναι χωρίς ηλεκτροδότηση, έρχεται από αύριο και νέο κύμα κακοκαιρίας. Θα σημειωθούν βροχές και χιονοπτώσεις, που ναι μεν δεν θα κρατήσουν πολλές μέρες, αλλά θα επιβαρύνουν μια ήδη προβληματική κατάσταση.

Αντικρουόμενες απαντήσεις

Χθες όσον αφορά στις ευθύνες για τους εγκλωβισμούς, τα πνεύματα οξύνθηκαν, καθώς η “Αττική Οδός” εξέδωσε ανακοίνωση όπου τόνιζε ότι ήταν πολιτική απόφαση να κινηθούν τα βαρέα οχήματα “για να μη διαταραχθεί η αγορά”, ενώ οι ιδιώτες διαχειριστές των οδών ζητούσαν να απαγορευθεί προληπτικά η κίνησή τους. Επίσης ανέφερε ότι ζήτησε να έχουν αλυσίδες όλα τα οχήματα ενώ η πολιτεία τις επέβαλε μόνον σε όσους θα έβγαιναν στην Εθνική Αθηνών-Λαμίας.

Ο κ. Στυλιανίδης εξέδωσε οργίλη ανακοίνωση, λέγοντας ότι η εταιρεία ψεύδεται. Εντούτοις οι ιδιώτες επικαλούνται τα πρακτικά των συσκέψεων, ενώ ο κ. Στυλιανίδης όχι. Επίσης είναι γνωστό ότι όταν στην Εθνική Οδό απαγορεύθηκαν για λίγη ώρα τα βαρέα οχήματα, ο περιφερειάρχης Αττικής οργισμένος ζήτησε να επανέλθουν λέγοντας «ας βρουν εν ανάγκη και 80 εκχιονιστικά, είναι υποχρέωση της εταιρείας να κρατήσει ανοιχτό το δρόμο για τα επαγγελματικά οχήματα».

Είναι δηλαδή αδιαμφισβήτητο ότι ήταν πολιτική απόφαση να μείνουν ανοιχτές οι οδοί αυτές και για νταλίκες. Συγκεκριμένα ο κ. Στυλιανίδης στην ανακοίνωση αναφέρει ότι σε καμία σύσκεψη δεν τέθηκε από την “Αττική Οδό”  αίτημα προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών-βαρέων οχημάτων και διαψεύδει επίσης ότι το ζήτησαν και άλλοι παραχωρησιούχοι αυτοκινητοδρόμων. Και συνεχίζει: «Αντίθετα με τους ψευδείς ισχυρισμούς της εταιρείας, στη σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου αποφασίστηκε ότι σε ό,τι αφορά στα βαρέα οχήματα θα γινόταν αξιολόγηση της κατάστασης νωρίς το πρωί της Δευτέρας».

»Αυτό άλλωστε συνέβη στην περίπτωση της Νέας Οδού (Αθηνών-Λαμίας), τη Δευτέρα το πρωί. Οι εταιρείες διαχείρισης, μεταξύ των οποίων και οι Αττικές Διαδρομές, εγγυήθηκαν ότι μπορούν να διαχειριστούν το φαινόμενο και να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι». Συγκρίνει εν συνεχεία την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας όπου η διαχειρίστρια εταιρεία την κράτησε ανοιχτή, ενώ η “Αττική Οδός” δεν τα κατάφερε. Τέλος αναφέρει ότι «η αποδοχή της απαίτησης για 2.000 ευρώ αποζημίωση σε κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο, δεν σημαίνει ταυτόχρονα και αποδοχή της ευθύνης για την τραγική διαχείριση της Αττικής Οδού;»

Μάχη Στυλιανίδη-Αττικής Οδού

Η μάχη Στυλιανίδη-Αττικής οδού συνεχίστηκε με τον υπουργό να τα εξής ως απάντηση στην ανακοίνωση της “Αττικής Οδού” που ισχυρίζεται ότι στις δύο κρίσιμες συσκέψεις (Παρασκευής και Κυριακής) επέμεινε στη προληπτική απαγόρευση των βαρέων οχημάτων: «Όπως αναγράφεται και στα πρακτικά, θέσαμε εξαρχής ρητώς αιτήματα προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών-βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου (όπως είχε αποφασισθεί σε αντίστοιχες συγκυρίες στο παρελθόν)».

»Ενώ επισημάνθηκε με ιδιαίτερη έμφαση ότι παρά την ετοιμότητα της εταιρείας με 35 εκχιονιστικά οχήματα σε 70 χιλιόμετρα, η αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε συνδυασμό με τα αναμενόμενα ακραία καιρικά φαινόμενα, μπορεί να δημιουργήσει κινδύνους τόσο για την ασφάλεια των οδηγών όσο και για την ομαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου». Η ανακοίνωση ανέφερε ότι ζήτησε να ελαχιστοποιηθούν όλες οι μετακινήσεις και στον αστικό ιστό και την αποκλειστική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στις μετακινήσεις ήδη από την Παρασκευή και ότι την Κυριακή επανέλαβε τα αιτήματά της, να γίνει δηλαδή ό,τι και με την κακοκαιρία “Μήδεια”.

Όμως «μετά από παρεμβάσεις Περιφερειαρχών κατά της προληπτικής απαγόρευσης κυκλοφορίας τους, ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας τοποθετήθηκε σαφώς λέγοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική-εφοδιαστική αλυσίδα. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι το Κράτος δεν μπορεί να κλείνει δρόμους προληπτικά». Η εταιρεία τονίζει ότι δεν έχει δικαίωμα να κλείνει τους δρόμους και ότι η αρμοδιότητα αυτή είναι της Τροχαίας.

Η Τροχαία απ’ την άλλη, ενώ παρακολουθούσε στενά την κατάσταση, αποφάσισε να κλείσει την Αττική Οδό όταν ήταν αργά, δηλαδή στις 14:00, ενώ «η Αττική Οδός έχει 50 εισόδους και είναι πρακτικά αδύνατη η ταυτόχρονη απαγόρευση εισόδου βαρέων οχημάτων σε όλες τις εισόδους της γιατί η Τροχαία δεν έχει το απαιτούμενο προσωπικό ώστε να εφαρμοστεί πλήρως και έγκαιρα η απαγόρευση».

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Exit mobile version