Ολιβιέ Ντασό: Θύμα ελικοπτέρου ο πρίγκηπας της αεροναυπηγικής

Ολιβιέ Ντασό: Θύμα ελικοπτέρου ο πρίγκηπας της αεροναυπηγικής, Νεφέλη Λυγερού

Ο πολυεκατομμυριούχος και βουλευτής Ολιβιέ Ντασό, γόνος μίας εκ των κορυφαίων βιομηχανικών οικογενειών της Γαλλίας, σκοτώθηκε χθες σε ηλικία 69 ετών, μετά τη συντριβή του ιδιωτικού του ελικοπτέρου κοντά στη Ντοβίλ, στη βορειοδυτική Γαλλία. Εκεί βρίσκεται η εξοχική του κατοικία, από την οποία και αποχωρούσε. Τη ζωή του έχασε και ο πιλότος του ελικοπτέρου, ενώ δεν επέβαινε κανείς άλλος στη μοιραία πτήση.

Μόνο ως ειρωνεία της τύχης μπορεί να χαρακτηριστεί η αιτία του θανάτου του, καθώς ο Ντασό ήταν μέλος της δυναστείας που ελέγχει τον ομώνυμο κολοσσό της αεροναυπηγικής Dassault Aviation. Μεταξύ άλλων, κατασκευάζει τα μαχητικά Mirage και Rafale και έχει βάλει τη σφραγίδα της στη γαλλική πολιτική και οικονομική ζωή.

Ένα χρόνο νωρίτερα, το περιοδικό Forbes υπολόγισε ότι ο Ολιβιέ ήταν ο 361ος πιο πλούσιος άνθρωπος στον πλανήτη το 2020, με προσωπική περιουσία που ξεπερνούσε τα πέντε δισεκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο και τα τρία αδέλφια του. Ο 69χρονος άνδρας ήταν εγγονός του Μαρσέλ Μπλόχ, ενός διάσημου Εβραίου μηχανικού αεροπλάνων που άλλαξε το όνομά του σε Ντασό (Dassault) που σημαίνει “επίθεση” στα γαλλικά και ασπάστηκε τον καθολικισμό.

Το 1928 ίδρυσε την αεροπορική βιομηχανία Μαρσέλ Μπλοχ, τη μετέπειτα Dassault Aviation. Ανέπτυξε, μάλιστα, έναν καινοτόμο έλικα που χρησιμοποιήθηκε από τα γαλλικά αεροσκάφη στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τον Αύγουστο του 1944 ο Μαρσέλ, η σύζυγός του, ο μεγάλος τους γιος Κλοντ, που έπασχε από αυτισμό, και ο νεότερος Σερζ, συνελήφθησαν από την Γκεστάπο.

Η απαρχή της δυναστείας Ντασό

Ο Μαρσέλ στάλθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Μπούχενβαλντ των Ναζί, όταν αρνήθηκε να συνεργαστεί με τη γερμανική αεροπορική βιομηχανία. Παρά τις πιέσεις, δεν αποκάλυψε στους ναζί την τεχνολογία του και ιδίως αυτή που χρησιμοποιούσαν τα κατασκοπευτικά αεροσκάφη Bloch MB.170/ MB.178. Κατάφερε να επιβιώσει στο στρατόπεδο συγκέντρωσης και δύο χρόνια αργότερα υιοθέτησε το επώνυμο Ντασό.

Ο πατριάρχης της οικογένειας πέθανε το 1986 και προς τιμήν του δόθηκε το όνομά του στον κυκλικό κόμβο της λεωφόρου Champs-Elysées στο Παρίσι. Τα ηνία της επιχείρησης ανέλαβε ο γιός του Σερζ Ντασό. Ήταν η εποχή που ο γαλλικός κολοσσός κατάφερε να “απογειωθεί” και να μετατραπεί στην εθνική αεροναυπηγική βιομηχανία της Γαλλίας. Ο Σερζ Ντασό έγινε και γερουσιαστής του ρεπουμπλικανικού κόμματος.

Είχε χάσει την ασυλία του ως γερουσιαστής, όταν είχε κατηγορηθεί για υπόθεση εξαγοράς ψήφων την εποχή που ήταν δήμαρχος. Αντιμετώπισε, μάλιστα, και προβλήματα με τη βελγική δικαιοσύνη. Το 1998 ο Σερζ Ντασό καταδικάσθηκε σε φυλάκιση δύο ετών με αναστολή για δωροδοκία Βέλγων αξιωματούχων, στο πλαίσιο μιας αγοράς για τον εκσυγχρονισμό μαχητικών αεροσκαφών των βελγικών ενόπλων δυνάμεων. Πέθανε στο γραφείο του στο Παρίσι σε ηλικία 92 ετών.

Ο επιχειρηματικός όμιλος είχε επεκταθεί και σε άλλους τομείς. Παρήγαγε κάποια από τα πιο εκλεκτά κρασιά, ενώ είχε στην ιδιοκτησία του και την συντηρητική εφημερίδα Le Figaro. Αν και πέθανε σε πολύ μεγάλη ηλικία, είχε αποφύγει να ορίσει τον διάδοχό του. Ο Ολιβιέ, που σκοτώθηκε χθες στο αεροπορικό ατύχημα, αν και ήταν ο μεγαλύτερος γιός, είχε ασχοληθεί με την πολιτική ως βουλευτής του συντηρητικού ρεπουμπλικανικού κόμματος από το 2002. Είχε, μάλιστα, παραιτηθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο του ομίλου Dassault, λόγω του πολιτικού του ρόλου, για να αποφύγει οποιαδήποτε σύγκρουση συμφερόντων. Αφήνει πίσω του τρία παιδιά. Ήταν λάτρης της φωτογραφίας. Από τα 15 του χρόνια φωτογράφιζε τη μικρή του αδελφή και ό,τι άλλο του κινούσε το ενδιαφέρον.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Exit mobile version