ΑΠΟΨΗ

Φανταστείτε ελληνοτουρκική κρίση με υπηρεσιακό Πρωθυπουργό δικαστή!

Φανταστείτε ελληνοτουρκική κρίση με υπηρεσιακό Πρωθυπουργό δικαστή! Μελέτης Μελετόπουλος

Σε περίπτωση προκήρυξης πρόωρων εκλογών, την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας αναλαμβάνει ο κ. Ιωάννης Σαρμάς. Πρόκειται για τον αρχαιότερο εκ των τριών προέδρων των ανωτάτων δικαστηρίων, που σύμφωνα με το Σύνταγμα θα διοριστεί από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας υπηρεσιακός πρωθυπουργός. Να τονισθεί εδώ ότι οι υπηρεσιακοί πρωθυπουργοί είναι πάντως πρωθυπουργοί, δηλαδή έχουν την πλήρη ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας κατά την διάρκεια της θητείας τους. Επίσης έχουν την ευθύνη της αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων, όπως φυσικές καταστροφές ή εθνικές κρίσεις ή και ελληνοτουρκική κρίση.

Ο δικαστής Παναγιώτης Πικραμένος, αίφνης, ως υπηρεσιακός πρωθυπουργός, εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Συμβούλιο Κορυφής της ΕΕ σε εξαιρετικά κρίσιμη περίσταση το 2012, και μάλιστα με επιτυχία. Επομένως, παρά το γεγονός ότι δεν προκύπτει από λαϊκή ετυμηγορία και δεν διαθέτει λαϊκή νομιμοποίηση, ένας υπηρεσιακός πρωθυπουργός είναι εξίσου πρωθυπουργός όπως όλοι οι άλλοι που έχουν εκλεγεί από τον λαό.

Προκήρυξη εκλογών, εν μέσω οξύτατης ελληνοτουρκικής κρίσης που δεν αποκλείεται να εξελιχθεί σε θερμό επεισόδιο ή και πόλεμο, ασφαλώς δεν ενδείκνυται. Η κυβέρνηση έχει εκλεγεί για μία τετραετία, η θητεία της λήγει τον Ιούνιο του 2023 και οφείλει να παραμείνει στην θέση της για να διαχειριστεί την κρίση. Να διαμορφώσει εθνικό μέτωπο με τα άλλα κόμματα και να λάβει τις σχετικές αποφάσεις.

Υπηρεσιακός σε ελληνοτουρκική κρίση

Αν παραιτηθεί και προκηρύξει πρόωρες εκλογές, θα δώσει αφορμές να την κατηγορήσουν ότι μεταθέτει την ευθύνη της διαχείρισης σε υπηρεσιακή κυβέρνηση ώστε να αποφύγει να λάβει η ίδια τις σχετικές αποφάσεις. Διότι, εάν προκηρυχθούν εκλογές, η προεκλογική περίοδος, μαζί με την πολυήμερη διαδικασία εντολών που θα προκύψει λόγω απλής αναλογικής (και μάλιστα σε περίπτωση διπλών εκλογών όλα αυτά επί δύο), οδηγεί σε πολύμηνη διακυβέρνηση της χώρας από τον κ.Σαρμά.

Αντιλαμβάνεται κανείς ότι, σε περίπτωση ελληνοτουρκικής κρίσης, ο κ. Σαρμάς είναι αυτός που θα προεδρεύσει του ΚΥΣΕΑ και θα αποφασίσει εάν θα διατάξει αποτροπή. Παρά την υπηρεσιακή του ιδιότητα, ο κ. Σαρμάς θα έχει την συνολική ευθύνη της διαχείρισης ενδεχομένως και μίας στρατιωτικής σύγκρουσης. Πιθανή σύγκληση του συμβουλίου πολιτικών αρχηγών από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας δεν θα δεσμεύσει τον κ. Σαρμά νομικά αλλά μόνον πολιτικά και μάλιστα σε περιορισμένο βαθμό, αφού η δύναμη των κομμάτων δεν θα έχει ακόμα καταγραφεί στις κάλπες. Βουλή άλλωστε δεν θα υπάρχει.

Επομένως ο κ. Σαρμάς θα είναι μόνος του και θα πράξει κατά συνείδηση. Αν μπορούσε ένας απλός Έλληνας πολίτης να δώσει στον κ. Σαρμά εκτός από τις ευχές του και μία γνώμη, αυτή θα ήταν να σχηματίσει μία κυβέρνηση με έμπειρους διπλωμάτες και στρατιωτικούς, με εγνωσμένο εθνικό φρόνημα. Όλα αυτά φυσικά εάν οι εξελίξεις δεν επιταχυνθούν το αμέσως επόμενο διάστημα.


* Από τις εκδόσεις Καπόν κυκλοφορεί το συλλεκτικό τεύχος 47 της επιθεώρησης ΝΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ για την Ελληνική Επανάσταση.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Exit mobile version