Ινδονησία: Έρευνες για τα “μαύρα κουτιά” του μοιραίου Boeing

Ινδονησία: Έρευνες για τα “μαύρα κουτιά” του μοιραίου Boeing

Οι ινδονησιακές αρχές εντείνουν τις έρευνές τους για τον εντοπισμό του επιβατικού αεροσκάφους με τους 189 επιβαίνοντες στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, αναπτύσσοντας υποβρύχια μέσα, ελπίζοντας να ανακτήσουν το συντομότερο τα “μαύρα κουτιά”, για να εξιχνιαστεί το γιατί ένα ολοκαίνουργιο, προηγμένο αεροσκάφος κατέπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.

Αν όντως επιβεβαιωθούν οι φόβοι των αρχών και δεν υπάρχει ουδείς επιζών, θα πρόκειται για το δεύτερο φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδονησίας, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για την αεροπορική βιομηχανία παγκοσμίως.

Ο πύργος ελέγχου έχασε την επαφή με το πλήρωμα του αεροπλάνου που εκτελούσε την πτήση JT610 της εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air 13 λεπτά αφότου το Boeing 737 Max 8 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Τζακάρτας.

«Ελπίζουμε ότι σήμερα το πρωί θα καταφέρουμε να βρούμε (…) την άτρακτο», ή το κύριο μέρος των συντριμμιών, εξήγησε ο Σεργιάντο Τιαχιόνο, επικεφαλής της εθνικής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς. Πρόσθεσε ότι ακόμα ένα υποβρύχιο ακουστικό μέσο αναπτύχθηκε στην περιοχή στην προσπάθεια για να βρεθεί το κύριο τμήμα του αεροπλάνου.

Τέσσερα πολεμικά σαρώνουν με σόναρ ήδη την περιοχή όπου βρέθηκαν συντρίμμια αυθημερόν, στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Ιάβας, και 15 πλοία χτενίζουν την επιφάνεια. Ένα ελικόπτερο έκανε νωρίτερα κύκλους πάνω από πέντε φουσκωτές βάρκες με 36 μέλη συνεργείων έρευνας και διάσωσης, ανάμεσά τους πολλούς δύτες έτοιμους να βουτήξουν στην πρώτη ένδειξη πως βρέθηκε κάτι.

Η Lion Air ανέφερε ότι συγκεντρώθηκαν ανθρώπινα υπολείμματα και τοποθετήθηκαν σε συνολικά 24 σάκους για πτώματα στις έρευνες κοντά στον τόπο της συντριβής, σε ένα τμήμα της θάλασσας όπου το βάθος είναι από 30 ως 35 μέτρα, περίπου 15 χιλιόμετρα από την ακτή, στα βορειοανατολικά της Τζακάρτας.

Τα ανθρώπινα υπολείμματα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο για να αρχίσει η διαδικασία της αναγνώρισής τους. Αναμενόταν να αρχίσουν να καταφθάνουν πολλά άλλα, ανέφερε το τηλεοπτικό δίκτυο Metro, επικαλούμενο αξιωματούχους.

Ο πιλότος του Μπόινγκ, που είχε προορισμό την Πανγκάλ Πινάν, στο νησί Μπανγκά, ζήτησε να του δοθεί άδεια να επιτρέψει στην Τζακάρτα λίγο μετά την απογείωση, περί τις 06:20, για την πτήση που αναμενόταν να διαρκέσει μία ώρα.

«Υποβλήθηκε και εγκρίθηκε ένα αίτημα RTB» (σ.σ. return to base, επιστροφή στη βάση), ανέφερε ο Τιαχιόνο και πρόσθεσε «ακόμη προσπαθούμε να κατανοήσουμε το γιατί».

Ο Μουχάμαντ Σιάουγκι, επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας, δήλωσε χθες ότι δεν είχε ακόμη καταγραφεί κάποιο σήμα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους.

Το Μπόινγκ είχε αντιμετωπίσει ένα τεχνικό πρόβλημα σε προηγούμενη πτήση, που όμως αντιμετωπίστηκε «βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας», διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Λάιον, Έντουαρντ Σιράιτ. Πρόσθεσε ότι τα υπόλοιπα 10 Boeing 737 Max 8 της εταιρείας δεν θα καθηλωθούν στο έδαφος, διότι δεν έχουν παρουσιάσει το πρόβλημα.

Το BBC μετέδωσε πως αναφέρθηκε «έλλειψη αξιοπιστίας» σε ένα όργανο μέτρησης της ταχύτητας και παρουσιάζονταν επίσης αποκλίσεις στις μετρήσεις υψομέτρου μεταξύ των οργάνων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη.

Η κατασκευάστρια του αεροσκάφους διαβεβαίωσε ότι είναι έτοιμη να παράσχει όποια τεχνική βοήθεια χρειαστεί στην έρευνα.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι