Κάτι ήξερε ο Αριστοτέλης και για το περπάτημα – Κάνει το μυαλό να δουλεύει στο 100%

-
1554

Μπορεί να μην σου έχει περάσει ποτέ από το μυαλό ότι ακόμα και η ικανότητά σου στο να διαχειριστείς καταστάσεις, να θυμηθείς πληροφορίες, να κάνεις την όποια γνώση να αποθηκευτεί για τα καλά στον σκληρό δίσκο του εγκεφάλου σου, μπορεί να βοηθηθεί από κάτι τόσο απλό όσο το περπάτημα.

Γνωρίζεις ήδη ότι το περπάτημα κάνει καλό στην καρδιά σου, σε βοηθά να αδυνατίσεις και ενισχύει την καλή σου διάθεση, αλλά μπορεί επίσης να κάνει καλό και στον εγκέφαλό σου. Από το να εμποδίσει την άνοια μέχρι να βελτιώσει τη μνήμη σου, υπάρχουν αρκετά οφέλη που το περπάτημα βελτιώνει την υγεία του εγκεφάλου σου. Δες 4 λόγους που εξηγούν γιατί το περπάτημα κάνει καλό στον εγκέφαλό σου!

1 Το περπάτημα βελτιωνει τις γνωστικές λειτουργίες

Θέλεις να προετοιμάσεις ένα καλό πρωινό; Θέλεις να διαβάσεις ένα βιβλίο; Οδηγείς; Έχεις μία κουβέντα με τους φίλους σου; Όλες οι δραστηριότητές που πραγματοποιείς απαιτούν εκατομμύρια συνδέσεις μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του εγκεφάλου. Αυτές είναι οι γνωστικές λειτουργίες. Και η άσκηση συνδέεται με καλύτερες γνωστικές λειτουργίες και μικρότερο κίνδυνο άνοιας. Οι ερευνητές συχνά μελετούν τις συνέπειες του περπατήματος σε ηλικιωμένους, οι οποίοι διατρέχουν κίνδυνο άνοιας. Μάλιστα πρόσφατη κλινική δοκιμή δείχνει τα οφέλη που έχει η αλλαγή τρόπου ζωής, συμπεριλαμβανομένης της άσκησης, στην πρόληψη της γνωσιακής παρακμής. Άλλες έρευνες δείχνουν ότι οι νέοι που ασκούνται τακτικά μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο γνωστικής πτώσης και άνοιας όταν γεράσουν.

2 Το περπάτημα αυξάνει την αιματική ροή προς τον εγκέφαλο

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Highlands του Νέου Μεξικού βρήκαν ότι όταν περπατάμε, η πρόσκουση των ποδιών στο έδαφος στέλνει περισσότερο αίμα στον εγκέφαλο παρά όταν παραμένουμε όρθιοι, κάτι που φαίνεται να αντιστρέφει τη διαδικασία κυτταρικών αλλοιώσεων που σχετίζονται με τη γήρανση. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτή η αύξηση της αιματικής ροής στον εγκέφαλο μπορεί να σχετίζεται επίσης και με την «ευφορία του περιπατητή», κάτι αντίστοιχο με την «ευφορία του δρομέα».

3 Το περπάτημα σε κάνει καλύτερο στα τεστ

Μια πρόσφατη μελέτη από το UCLA διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένοι που περπατούσαν περισσότερα από 4.000 βήματα την ημέρα είχαν παχύτερες υπο-περιοχές του ιππόκαμπου, μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη, σε σύγκριση με ηλικιωμένους που έκαναν καθιστική ζωή. Αυτοί που περπατούσαν είχαν καλύτερη απόδοση σε τεστ προσοχής, τεστ ταχύτητας επεξεργασίας πληροφοριών και τεστ δεξιοτήτων να σχεδιάζουν και να πετυχαίνουν στόχους σε σχέση με αυτούς που δεν περπατούσαν. Το περπάτημα διεγείρει την ανάπτυξη νέων συνάψεων (τις περιοχές σύνδεσης των νευρώνων) και κάνει τα εγκεφαλικά κύτταρα να ανταποκρίνονται περισσότερο και γρηγορότερα στα εξωτερικά ερεθίσματα.

4 Το περπάτημα βοηθά στην αποκατάσταση

Το σώμα σου ανακάμπτει από το στρες της ημέρας κατά τη διάρκεια της νύχτας καθώς κοιμάσαι. Η ξεκούραση μεγιστοποιεί τις γνωστικές λειτουργίες. Όταν δεν κοιμάσαι επαρκώς, ο εγκέφαλός σου δεν ανακάμπτει πλήρως. Η σωματική άσκηση διευκολύνει τον ύπνο, εξασφαλίζοντας καλύτερη αποκατάσταση του εγκεφάλου τη νύχτα. Πρόσφατη βρετανική μελέτη βρήκε ότι τα άτομα που, ενώ έκαναν καθιστική ζωή και είχαν αϋπνίες, αύξησαν τη σωματική τους δραστηριότητα σε 30 λεπτά ημερησίως με γρήγορο περπάτημα, βελτίωναν τον ύπνο τους.

Πηγή: wefit