Σπίρτζης κατά Αττικής Οδού – Βλέπει πολιτική σκοπιμότητα στην αύξηση των διοδίων

Σπίρτζης κατά Αττικής Οδού – Βλέπει πολιτική σκοπιμότητα στην αύξηση των διοδίων

Μονομερή ενέργεια με πολιτική σκοπιμότητα χαρακτήρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης την αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού από την 1η Ιουλίου. Όπως υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, το γεγονός αυτό αποτελεί απόδειξη ότι η κυβέρνηση δεν ενέδωσε ποτέ στην πίεση των συμφερόντων.

Ο υπουργός σε δηλώσεις του τόνισε ότι δεν μπορεί η Αττική Οδός Α.Ε. την ώρα που βρίσκεται σε διαπραγμάτευση για τη μείωση των διοδίων με την κυβέρνηση και δίχως να αποδείξει τα κόστη που έχει, να προχωρά σε μονομερή αύξηση. Όπως σημείωσε, η κίνηση αυτή δεν θα γίνει ανεκτή και προϊδέασε για συγκεκριμένες κινήσεις από πλευράς υπουργείου, τις επόμενες ημέρες.

Σε σχέση με τα ελληνοτουρκικά, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι εκτός από την πάγια τακτική της Τουρκίας, η γειτονική χώρα έχει γίνει απρόβλεπτη μετά την απόπειρα πραξικοπήματος κατά του Ερντογάν, κατά συνέπεια η Ελλάδα οφείλει να είναι έτοιμη για το καλύτερο και το χειρότερο σενάριο, με σχέδιο και εθνική ομοψυχία. Όπως είπε, «είναι υποχρέωση όλων μας να κοιτάμε με σύνεση και προσοχή τις εξελίξεις στην Τουρκία» ενώ χαρακτήρισε νίκη της διπλωματίας την απόφαση της ΕΕ για κυρώσεις σε πλήρη ευθυγράμμιση με το ελληνικό και το κυπριακό αίτημα. Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι η περιοχή μας είναι αναβαθμισμένη στην ευρωπαϊκή σκηνή και στα Βαλκάνια, λέγοντας ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα αλλά θα πρέπει να συνεχίσουμε την πολιτική σεβασμού στο διεθνές δίκαιο.

Στο πλαίσιο εφαρμογής κάποιων μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης με την Τουρκία, πρόκειται να υλοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Τσεσμέ – Λαύριο ενώ η αεροπορική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης θα βελτιώσει τις συνθήκες στην καθημερινότητα των πολιτών αλλά στο εμπόριο, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός Υποδομών απέρριψε τον ισχυρισμό ότι αποδοκιμάστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ από το λαό στις ευρωεκλογές για τη Συμφωνία των Πρεσπών, ενώ ξεκαθάρισε ότι το διακύβευμα στις εθνικές εκλογές είναι εντελώς διαφορετικό. Όπως επισήμανε, είναι θετικό που γίνεται πολιτική αντιπαράθεση πάνω στα προγράμματα με ήπιο τρόπο, που αφορούν την κοινωνική πολιτική και την οικονομία, χωρίς φωνές και πόλωση που δεν ωφελούν το πολιτικό σύστημα συνολικά αλλά τις ακραίες πολιτικές δυνάμεις.

Τέλος, ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε την Προοδευτική Συμμαχία κύριο πόλο της προοδευτικής παράταξης, που διαχρονικά χαρακτηριζόταν από μεγάλη μαζικότητα, στην προσπάθεια να ανατραπεί το δυσμενές αποτέλεσμα των ευρωεκλογών αλλά και το πρόγραμμα της ΝΔ που ταυτίζεται με αυτό το ΔΝΤ.

Τι απαντά η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ

Τη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε το 1996 (κυρώθηκε από τη Βουλή στις 16/12/1996) με την Πολιτεία επικαλείται η Αττική Οδός εμμένοντας στις αυξήσεις των διοδίων που έχει ανακοινώσει με ισχύ από την 1η Ιουλίου και την 1η Ιανουαρίου.

Η Εταιρεία υποστηρίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της ότι: «Αποτελεί νόμιμο και αναφαίρετο δικαίωμα της εταιρείας, εκπορευόμενο από το Άρθρο 50.1.2. της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Αττική Οδός Α.Ε.», η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων στις 16/12/1996, ο ελεύθερος και μονομερής καθορισμός του ύψους των διοδίων τελών, υπό την προϋπόθεση ότι η Ανώτατη Τιμή Διοδίων Τελών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα Άνω Συμβατικά Όρια Διοδίων Τελών (Α.Σ.Ο.Δ.Τ.). Σήμερα, το Α.Σ.Ο.Δ.Τ. ανέρχεται σε €3,77 (με ΦΠΑ), άρα τόσο η νέα ονομαστική τιμή διοδίου που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2019 (€3,00), όσο και αυτή που θα ισχύσει από 1η Ιανουαρίου 2020 (€3,30), είναι σημαντικά χαμηλότερες του επιτρεπτού ορίου.

  • Ειδικά η νέα ονομαστική τιμή διοδίου που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2019 (€3,00), είναι κατά 20,42% χαμηλότερη των Άνω Συμβατικά Όρια Διοδίων Τελών(€3,77) και εξ όσων γνωρίζουμε, αποτελεί τη μεγαλύτερη διαφορά τιμής διοδίων τελών από τα συμβατικά ανώτατα προβλεπόμενα, από οποιαδήποτε άλλο έργο παραχώρησης λειτουργεί σήμερα στην Ελλάδα.
  • Οι εν λόγω αυξήσεις στοιχειοθετούνται πλήρως και πέραν πάσης αμφισβήτησης από τα δικαιολογητικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο και στις Χρηματοοικονομικές Αναφορές που υποβάλλονται στον Κύριο του Έργου, το Ελληνικό Δημόσιο.
  • Επίσης, χωρίς καμία συμβατική υποχρέωση παρέχονται από την «Αττική Οδός Α.Ε.» εκπτώσεις στα συνδρομητικά προγράμματα, γεγονός που επηρεάζει το 55% των διελεύσεων, με αποτέλεσμα η σημερινή μέση τιμή για ΙΧ να διαμορφώνεται στα €2,62 αντί €2,80.
  • Επιπλέον, χρήστες του δρόμου που πραγματοποιούν σήμερα τις διελεύσεις τους πληρώνοντας €2,80 με μετρητά και οι οποίοι από 1/7/19 θα κληθούν να πληρώνουν €3,00, μπορούν να διατηρήσουν το κόστος των διελεύσεών τους στα €2,80, αν εγγραφούν στο βασικό συνδρομητικό πρόγραμμα Express και λάβουν δωρεάν τον πομποδέκτη, γεγονός που θα τους απαλλάξει και από την ανάγκη καθημερινής συναλλαγής στα διόδια.»

Η Αττική Οδός υποστηρίζει επίσης ότι «οι χρήστες που χρησιμοποιούν το δρόμο καθημερινά για να πάνε και να έλθουν από τη δουλειά τους και πραγματοποιούν 44-47 διελεύσεις το μήνα, απολαμβάνουν και θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν εκπτώσεις 27-32%, εκπτώσεις που κανένα άλλο έργο παραχώρησης στην Ελλάδα δεν προσφέρει και οι οποίες είναι από τις μεγαλύτερες σε όλη την Ευρώπη».-

 

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι