“Ψάχνονται” στην Boeing για λασκαρισμένες βίδες στα πηδάλια

“Ψάχνονται” στην Boeing για λασκαρισμένες βίδες στα πηδάλια

Έκτακτη επιθεώρηση σε όλα τα αεεροσκάφη 737 Max, επειδή βρέθηκε στα πηδάλια δύο αεροπλάνων της Boeing χαλαρωμένη βίδα

Η Boeing ζήτησε από όλες τις αεροπορικές εταιρείες να επιθεωρήσουν ένα προς ένα τα αεροσκάφη 737 Max μη τυχόν και έχει χαλαρώσει κάποια βίδα στο σύστημα πηδαλίου τους, διότι μια εταιρεία εντόπισε πιθανό πρόβλημα σε βασικό εξάρτημα σε δύο αεροσκάφη.

Σύμφωνα με το CNN, μια διεθνής αεροπορική εταιρεία που δεν αποκαλύπτεται το όνομά της, διαπίστωσε κατά την συνήθη συντήρηση και έλεγχο αεροσκαφών της, ότι έλειπε ένα μπουλόνι και το παξιμάδι του από μηχανισμό του πηδαλίου ελέγχου σε ένα από αυτά. Το ένα πρόβλημα εντοπίσθηκε σε αεροπλάνο που έκανε τακτικά πτήσεις και περίπου το ίδιο πρόβλημα  (χαλαρωμένο μπουλόνι στην ίδια θέση) διαπιστώθηκε σε άλλο αεροσκάφος, το ποίο τυπικά δεν είχε ακόμη τυπικά παραδοθεί.

Η Boeing δήλωσε ότι το πηδάλιο στο αεροπλάνο με το μπουλόνι που έλειπε επιδιορθώθηκε, αλλά θέλει να διασφαλίσει ότι και τα 1.370 αεροπλάνα 737 Max που βρίσκονται σε λειτουργία παγκοσμίως θα ελεγχθούν για παρόμοια προβλήματα.

Η εταιρεία ενημέρωσε την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), η οποία δήλωσε ότι η επιθεώρηση αφορά την αναζήτηση «μιας πιθανής χαλαρής βίδας στο σύστημα ελέγχου του πηδαλίου». Ο συγκεκριμένος έλεγχος διαρκεί περίπου δύο ώρες, σύμφωνα με την FAA,. Όλες οι αεροπορικές εταιρείες θα αναφέρουν την πρόοδο των επιθεωρήσεών τους στη ρυθμιστική αρχή.

Η FAA δήλωσε ότι «θα εξετάσει το ενδεχόμενο λήψης πρόσθετων μέτρων αν διαπιστωθεί παρόμοιο πρόβλημα σε τρίτο αεροσκάφος, είτε το μπουλόνι λείπει είτε είναι χαλαρό». Το εξάρτημα περί ου ο λόγος, είναι κρίσιμο στοιχείο ασφαλείας, για το οποίο η FAA απαιτεί διπλή επιθεώρηση, δηλαδή να υπογράψουν δύο τεχνικοί ότι το εξάρτημα είναι σωστά στη θέση του.

Τα προβλήματα μηχανικής και ποιότητας της Boeing έχουν δημιουργήσει μεγάλες προκλήσεις για την εταιρεία. Οι συντριβές δύο αεροσκαφών 737 Max που προκάλεσαν τον θάνατο 346 επιβατών οδήγησαν σε μια παραλυτική 20μηνη καθήλωση του αεροπλάνου και στοίχισαν στην Boeing περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το Max επέστρεψε στον αέρα μεταφέροντας επιβάτες στις περισσότερες αγορές σε όλο τον κόσμο από τα τέλη Δεκεμβρίου του 2020. Αλλά έχει αντιμετωπίσει και άλλα προβλήματα. Τον περασμένο Απρίλιο η Boeing δήλωσε ότι εντόπισε ένα κατασκευαστικό πρόβλημα σε ορισμένα αεροσκάφη 737 Max, επειδή ένας προμηθευτής χρησιμοποίησε μια “μη τυποποιημένη διαδικασία κατασκευής” κατά την εγκατάσταση δύο εξαρτημάτων στην πίσω άτρακτο. Η Boeing επέμεινε ότι το πρόβλημα δεν αποτελούσε κίνδυνο για την ασφάλεια, όμως τα ερωτήματα για την ασφάλεια της “διαδικασίας κατασκευής” εν γένει, παρέμειναν.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι