12 Σύλλογοι Μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού κατά του νομοσχεδίου για τα πανεπιστήμια

12 Σύλλογοι Μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού κατά του νομοσχεδίου για τα πανεπιστήμια

«Ως δημόσιοι λειτουργοί και πολίτες μένουμε πιστοί στο Σύνταγμα της χώρας και στηρίζουμε το δημόσιο Πανεπιστήμιο»

Το μήνυμα τους για την στήριξη του δημόσιου Πανεπιστημίου εξέπεμψαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου 12 Σύλλογοι Μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) στο «Ελεύθερο Ζωντανό Πάντειο» οι οποίοι διακήρυξαν: «στηρίζουμε τους φοιτητές στον δίκαιο αγώνα τους και θα μείνουμε πιστοί ως δημόσιοι λειτουργοί και πολίτες στο Σύνταγμα της χώρας. Παραμένουμε στις επάλξεις».
Συνοπτικά και όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους: «λέμε ΟΧΙ στην ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων».

  • «Είμαστε ενάντια στην παραβίαση του Συντάγματος και την αναθεώρηση του άρθρου 16.
  • Καταγγέλουμε την υποχρηματοδότηση, την υποστελέχωση του Πανεπιστημίου και το αυταρχικό θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί με τους προηγούμενους νόμους και θα ενταθεί με το τωρινό νομοσχέδιο.
  • Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους αγώνες του φοιτητικού κινήματος.
  • Διεκδικούμε ένα πραγματικά Δημόσιο, Δωρεάν και Δημοκρατικό».

Οι εκπρόσωποι του των Συλλόγων ξεκίνησαν από την διαπίστωση ότι τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί δραστικά οι δημόσιες δαπάνες για Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (60-70% κατά την μνημονιακή περίοδο αλλά και στα επόμενα χρόνια) όπως κατέγραψαν οι δύο έρευνες του ΕΜΠ και του Παντείου σε σημείο που δεν καλύπτουν τις λειτουργικές ανάγκες.

Για το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση σημείωσαν ότι δεν θεραπεύει τα προβλήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ είναι ευθέως αντισυνταγματικό. Μετατρέπει το αγαθό της πρόσβασης στις τριτοβάθμιες σπουδές σε εμπορικό προϊόν και προνόμιο. Απέρριψαν το επιχείρημα της «δήθεν ισονομίας» μεταξύ των δημόσιων και των ιδιωτικών

Προέβλεψαν ότι τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια θα διεκδικήσουν δημόσια χρηματοδότηση και θα την πάρουν, σταδιακά το κράτος θα χαμηλώσει τους προϋπολογισμούς των δημοσίων Πανεπιστημίων και θα προβεί σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων. Η συρρίκνωση των χρηματοδοτήσεων μπορεί να επιφέρει και εισαγωγή διδάκτρων.

Απάντησαν στο επιχείρημα για την «ανάσχεση της φοίτησης σε χώρες του εξωτερικού λέγοντας ότι τώρα σπουδάζουν εκτός χώρας περί τους 37.000 Έλληνες φοιτητές εκ των οποίων μόνο το 5% είναι προπτυχιακοί φοιτητές οι υπόλοιποι είναι υποψήφιοι διδάκτορες καθώς εκεί βρίσκονται περισσότερες ευκαιρίες πρώτα σπουδών και στην συνέχεια ενδεχομένως και απορρόφησής του και επαγγελματικής αποκατάστασης»

Σύμφωνα με τους Συλλόγους, ο κ. Πιερρακάκης προσπάθησε να δώσει τόνο ισονομίας μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών Πανεπιστημίων, λέγοντας ότι οι φοιτητές των ιδιωτικών σχολών θα πρέπει να πάρουν μέρος σε εξετάσεις με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Επισημαίνουν πως η ΕΒΕ για τις ιατρικές σχολές ήταν 9,68, ότι στην ιδιωτική ιατρική θα μπορεί να εισαχθεί κάποιος με λιγότερα από 10.000 μόρια, όταν στην δημόσια απαιτούνται 19.000 μόρια, στις νομικές με ΕΒΕ 9,02 και στην ιδιωτική σχολή θα εισάγονται με 9.000 μόρια όταν απαιτούνται 18.000 μόρια στα δημόσια πανεπιστήμια. «Παράξενος τρόπος ισονομίας» σχολίασαν οι εκπρόσωποι του ΔΕΠ.

Οι εκπρόσωποι των συλλόγων των διδασκόντων επισήμαναν ακόμη ότι το νομοσχέδιο με τον παραπλανητικό τίτλο «Ενίσχυση της Δημόσιας Παιδείας- Πλαίσιο Λειτουργίας μη Κερδοσκοπικών Παραρτημάτων Ξένων Πανεπιστημίων» έχει μία σειρά συνέπειες:

  • «Γινόμαστε αποδέκτες ενός προπαγανδιστικού Blitzkrieg που συσκοτίζει την ουσία και τους σκοπούς του νομοσχεδίου.
  • Το νομοσχέδιο αποσκοπεί στο άνοιγμα της αγοράς στο ιδιωτικό κεφάλαιο με την μεταφορά μέρους των υπηρεσιών της Δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η μεθόδευση και τα αποτελέσματα θα είναι παρόμοια με αυτά που ζούμε με την αντίστοιχη ιδιωτικοποίηση της Υγείας.
  • Επιφέρει χειραγώγηση των πόρων για την πανεπιστημιακή έρευνα.
  • Προκαλεί επιπρόσθετη συρρίκνωση της κοινωνικής κινητικότητας αφού θα στερεί στα αδύναμα οικονομικά νοικοκυριά την δυνατότητα σπουδών. Είναι στο πλαίσιο του σχεδίου του πρωθυπουργού όταν μιλούσε “για ψυκτικό από το Αιγάλεω και το Περιστέρι”. Το μήνυμα είναι ότι οι φτωχοί θα μείνουν στην τάξη τους.
  • Αργά ή γρήγορα θα επιβληθούν δίδακτρα
  • Αναρωτήθηκαν ποια είναι η αποστολή ενός κράτους που αρνείται να καλύψει το κοινωνικό αγαθό της υγείας και της παιδείας δεν εξασφαλίζει καν την ασφάλεια των μεταφορών (δυστύχημα Τεμπών).
  • Επικαλέστηκαν την φράση του Μάικλ Σάντελ σύμφωνα με τον οποίο από μία οικονομία της αγοράς μετατρεπόμαστε σε μία κοινωνία της αγοράς για να προσθέσουν ότι «σε αυτή την κοινωνία της αγοράς οι κοινωνικές επιστήμες είναι άχρηστες. Οι επιστήμες αυτές εξαφανίζονται.
  • Προβλέπονται τμήματα και σχολές ξένων πανεπιστημίων χωρίς καμία πρόβλεψη για την γλώσσα. Τα μαθήματα θα γίνονται στα αγγλικά όταν τώρα οι αλλοδαποί που φοιτούν πρέπει να έχουν επάρκεια στην ελληνική γλώσσα. Το αποκάλεσαν “ακαδημαϊκό ραγιαδισμό”.
  • Θα υπάρχουν σπουδές και φοιτητές εξ αποστάσεως.
  • Επιχειρείται η περαιτέρω εμπορευματοποίηση του δημοσίου πανεπιστημίου και το πέρασμα στα χέρια ιδιωτών και αποτελεί μία οπισθοδρομική τομή.
  • Απαντώντας στο ερώτημα “γιατί αυτή η εμμονή του πρωθυπουργού στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια” υποστήριξαν ότι πρόκειται για “στρατηγική επιλογή για την στήριξη του ιδιωτικού κεφαλαίου”. Παράλληλα καθώς το Πανεπιστήμιο είναι χώρος ελεύθερης διακίνησης ιδεών, η κυβέρνηση θέλει να το θέσει υπό έλεγχο.
  • Η κοινωνική διάσταση της μεταρρύθμισης συνίσταται στο ότι παραβιάζεται το κοινωνικό συμβόλαιο των τελευταίων δεκαετιών που εξασφάλιζε την κοινωνική κινητικότητα».

Στην συνέντευξη συμμετείχαν:
1. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΑΝΤΕΙΟΥ
2. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
3. ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
4. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑ
5. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΕΚΠΑ
6. ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΑΠΘ
7. ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΧΟΛΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
8. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (ΔΕΠ) ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΕΛΜΕΠΑ)
9. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
10. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΎ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
11. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΕΠ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
12. ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι