ΣΙΝΕΜΑ

“Ο γιός του εκτελεστή”: Εξαιρετική ταινία για μυημένο και αμύητο κοινό

"Ο γιός του εκτελεστή": Εξαιρετική ταινία για μυημένο και αμύητο κοινό, Κώστας Μπούρας

Μοιρασμένος μεταξύ ταινίας ενηλικίωσης και θρίλερ, ο “Γιος του Εκτελεστή” θυμίζει ταυτόχρονα saga και αρχαία τραγωδία, φιλτραρισμένη μέσα από την ποιητική ματιά δύο εκ των σημαντικότερων νέων φωνών του σύγχρονου λατινοαμερικάνικου κινηματογράφου. Βραβείο Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας στο Φεστιβάλ του Σάντανς.

Το “προπατορικό” και πάντα κρίσιμο ερώτημα «εάν μας καθορίζουν τα γονίδιά μας ή εάν οι επιλογές μας εξαρτώνται από τον τρόπο που μεγαλώσαμε και το περιβάλλον που μας διαμόρφωσε εν μέρει» εξακολουθεί να ισχύει και σε αυτό το κινηματογραφικό μελόδραμα, λαμβάνοντας μόνον έμμεσες, υποκειμενικές απαντήσεις. Ο γιος τού μαφιόζου (εκτελεστή) ανατρέφεται από την απομονωμένη και σε επαφή με την Φύση “μάγισσα” θεία του διαμορφώνοντας έναν ενδιάμεσο χαρακτήρα με τις ανάλογες επιλογές. Παλινδρομήσεις, αμφιταλαντεύσεις, ελαστική ηθική (για τα δικά μας μεσοαστικά ευρωπαϊκά πρότυπα).

Ο νεαρός κατ’ εξαίρεσιν φοιτητής δεν διστάζει να κλέψει το σπίτι της καθηγήτριας που τον προστατεύει και τον φιλοξενεί (για ένα βράδυ) με τον συνομήλικο παραβατικό εξάδελφο (που τον θεωρεί ως “αδελφό” του, αφού έχουν μεγαλώσει μαζί και στην αγαστή σύμπνοια των στερημένων, των καταπιεσμένων, των αδικημένων). Αμέσως όμως μετά, μόλις φύγει (με τα “σκοτωμένα” κλοπιμαία) η “πέτρα τού σκανδάλου” επανέρχεται στην ηθική του κανονικότητα, υπόσχεται να αποζημιώσει την παθούσα και συνεχίζει να δέχεται τις μητρικές ανιδιοτελείς ευεργεσίες της.

Η μεγάθυμη ακαδημαϊκή δασκάλα υπεράνω κάθε σεξουαλικής πονηρίας και σίγουρα ουμανίστρια υπεραμύνεται τού εξαιρετικού λογοτεχνικού ταλέντου τού μέχρι πρότινος “αλήτη” και τον βοηθάει να σπουδάσει φιλολογία καλύπτοντας τα γνωστικά, σχολικά κενά του. Μάθημα ήθους, μάθημα πολιτικής ορθότητας, μάθημα κοινωνικής αλληλεγγύης, αρχετυπικής Αγάπης, μάθημα Διαφωτιστικών Ιδεωδών.

Από τις πλέον “προοδευτικές” ταινίες του φετινού τριακοστού κινηματογραφικού πανοράματος στις “Νύχτες Πρεμιέρας 2024”.
Απλά πλάνα, φτωχή παραγωγή, αποτελεσματική αφήγηση, λειτουργικοί ηθοποιοί, λιτές ερμηνείες, συγκινητική συνδέσμευση τού θεατή. Ουδεμία διανοουμενίστικη ψυχρότητα. Η νοητική διεργασία περνάει μέσα από την διέγερση τού θυμικού κάθε κινηματογραφόφιλου κοινού, αφού η ενσυναίσθηση είναι σχεδόν αυτοματοποιημένο αντανακλαστικό τού κοινωνικού όντος.

“Ο γιός του εκτελεστή”

Θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως ένδειξη ψυχικής υγείας το συγκρατημένο δάκρυ, ο αναδυόμενος λυγμός, η συγκινησιακή συμπαράσταση σε αυτό το μυθοπλασμένο είδωλο που συμπάσχει με το άλογο, συμμεριζόμενο την εκ φύσεως αθωότητά του. Οι άνθρωποι αμαρτάνουν από άγνοια των συμπαντικών νόμων, πληρώνουν το κόστος και γονατίζουν κάτω από την δαμόκλεια σπάθη τής Νεμέσεως.

Υπερβαίνουν τη μοίρα τους μόνον όταν σταθούν να δουν τον εαυτό τους και τους άλλους από ικανή τε και αναγκαία χωροχρονική απόσταση και τότε μελετώντας τις δημιουργηθείσες καταστάσεις, να τις επιλύσουν, να αναζητήσουν εναλλακτικές εκβάσεις (“win win situation”) και να βγάλουν σημαντικά διδάγματα ζωής για την διαχείριση μελλοντικών κρίσεων. Κάθε παραστατική τέχνη προϋποθέτει μία (τουλάχιστον, κύρια) σύγκρουση. Στην Λογοτεχνία και στην Τέχνη η υπερβολική μεγέθυνση είναι εκ των ων ουκ άνευ.
Σημαντική ταινία για κάθε κοινό, μυημένο ή αμύητο.

 


 

Info: Από το επίσημο πρόγραμμα των φετινών 30κοστών ΝΥΧΤΩΝ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ (2-14/10/2024):

Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗ | SUJO

ΜΕΞΙΚΟ, ΗΠΑ, ΓΑΛΛΙΑ / MEXICO, USA, FRANCE, 2024, ΕΓΧΡΩΜΟ / COLOR, DCP, 126’, ΙΣΠΑΝΙΚΑ / SPANISH

Μετά τη δολοφονία του πατέρα του, ο τετράχρονος γιος ενός εκτελεστή αναγκάζεται να φυγαδευθεί στην εξοχή προκειμένου να γλιτώσει από τον τιμωρητικό κλοιό των καρτέλ. Καθώς το παρελθόν επανέρχεται καρμικά, η ταινία ακολουθεί τον Σούχο στην εφηβεία και την ενήλικη ζωή του, ενώ καλείται να επιλέξει αν θα αποδεχθεί την αιματηρή κληρονομιά της οικογένειάς του ή θα χαράξει εκ νέου το πεπρωμένο του, σπάζοντας τον κύκλο της βίας. Μια αιφνίδια οπτική σε μια γνώριμη θεματική, που αντιμετωπίζει την καταραμένη γενιά του Μεξικού με αισιοδοξία και άκρατο λυρισμό.

Astrid Rondero-Fernanda Valadez

Δημιουργικό ντουέτο μεξικανικής καταγωγής. Συνεργάζονται από το 2010, παραγωγικά, σκηνοθετικά και σεναριογραφικά, αυτή όμως είναι η πρώτη από κοινού σκηνοθετική υπογραφή τους.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ / FILMOGRAPHY
(KOINH / SHARED)
2024 Sujo

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ / DIRECTORS Astrid Rondero, Fernanda Valadez ΣΕΝΑΡΙΟ / SCREENWRITERS Astrid Rondero, Fernanda Valadez ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ /
DoP Ximena Amann ΜΟΝΤΑΖ / EDITORS Susan Korda, Astrid Rondero, Fernanda Valadez ΗΘΟΠΟΙΟΙ / PRINCIPAL CAST Juan Jesús Varela, Yadira
Pérez, Alexis Varela
2030ό ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ | 30th ATHENS INTERNATIONAL FILM FESTIVAL

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

1 ΣΧΟΛΙΟ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια

Δύο Έλληνες Υπουργοί ετοιμάζουν να φέρουν στήν Βουλής τών Ελλή νων προκειμένου όπως ψηφισθεί από τήν ΝΔ νέο, επαίσχυντο & προ δοτικό Νομοσχέδιο, μέ τό οποίο θα απαγορεύεται έται εφεξής η ύπαρξη οιασδήποτε οικονομικής δραστηριό τητος σέ εκατοντάδες μικρά Νησιά και βραχονησίδες τού Ανατολικού Αιγαίου Αρχιπελάγους μας, οπότε ως συνέπεια… Διαβάστε περισσότερα »

1
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx