Κι άλλο πλοίο δέσμευσαν οι Νορβηγοί ως ύποπτο για δολιοφθορές καλωδίων – Φόρο στα πλοία εισηγούνται Εσθονοί

Στην Άγκυρα εντός της ημέρας ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε

Πλοίο με ρωσικό πλήρωμα δεσμεύθηκε στη Νορβηγία με την υποψία ότι κατέστρεψε καλώδιο στη Βαλτική Θάλασσα μεταξύ Λετονίας και Σουηδίας, ανέφερε η τοπική αστυνομία. Εν τω μεταξύ Εσθονός υπουργός προτείνει οι πλοιοκτήτες να πληρώνουν ειδικό φόρο στη Βαλτική για να “βγάζει τα έξοδά του” το ΝΑΤΟ που θεωρητικά επιτηρεί για δολιοφθορές στην συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή. Αυτό το κόστος όμως θα μετακυλίεται στα προϊόντα. Η Ρωσία από πλευράς της επιμένει ότι όλος αυτός ο ντόρος γίνεται για να νομιμοποιήσει την αυξημένη παρουσία του στη Βαλτική το ΝΑΤΟ.

«Βάσει αιτήματος των αρχών της Λετονίας, το Αστυνομικό Τμήμα του Τρόμσο δέσμευσε προσωρινά το  πλοίο “Silver Dania” που είναι νηολογημένο στη Νορβηγία, θεωρώντας το πλήρωμα ύποπτο για πρόκληση σοβαρής ζημίας σε καλώδιο οπτικών ινών στη Βαλτική Θάλασσα μεταξύ Λετονίας και Σουηδίας», ανέφεραν οι διωκτικές αρχές της Νορβηγίας.

Η κρατική τηλεόραση της Λετονίας ανέφερε νέα ζημιά στο καλώδιο την περασμένη εβδομάδα. Την επόμενη μέρα, το πλοίο κρατήθηκε στη Σουηδία ως ύποπτο για συμμετοχή στο περιστατικό και ξεκίνησε έρευνα. Η αστυνομία διευκρίνισε ότι το πλήρωμα του “Silver Dania” συνεργάζεται με τις νορβηγικές αρχές στις έρευνες. Από πλευράς του ο πλοιοκτήτης Turmud Fossmark, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι δεν ευθύνεται για τη ζημιά στο καλώδιο και ότι δεν έκανε «τίποτα λάθος».

Τους τελευταίους μήνες, τα κρούσματα ζημιών σε υποθαλάσσιες υποδομές στη Βαλτική Θάλασσα έχουν γίνει πιο συχνά. Τον Νοέμβριο κόπηκαν το καλώδιο τηλεπικοινωνιών C-Lion1 μεταξύ Φινλανδίας και Γερμανίας και το καλώδιο επικοινωνίας μεταξύ Σουηδίας και Λιθουανίας. Τότε οι τοπικές αρχές υποψιάστηκαν το κινεζικό φορτηγό πλοίο “Yi Peng 3” για το περιστατικό. Επιπλέον, στα τέλη Δεκεμβρίου, η γραμμή ηλεκτρικού ρεύματος EstLink 2 μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας απενεργοποιήθηκε και μαζί της τέσσερα καλώδια επικοινωνίας: τρία από αυτά συνέδεαν Φινλανδία με Εσθονία, ενώ το τέταρτο, Φινλανδία με Γερμανία.

Η αρχές που ερευνούν το ζήτημα υποπτεύονται ότι τα καλώδια κόπηκαν από την άγκυρα του δεξαμενόπλοιου “Eagle S”, υπό σημαία Νήσων Κουκ και ισχυρίζονται, χωρίς εντούτοις αποδείξεις, ότι το ίδιο πλοίο εμπλέκεται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Την ίδια στιγμή, η Washington Post έγραψε, επικαλούμενη ευρωπαϊκές και αμερικανικές πηγές πληροφοριών, ότι οι δυτικές υπηρεσίες πληροφοριών δεν βρήκαν στοιχεία για τη συμμετοχή της Ρωσίας στη ζημιά στα υποβρύχια καλώδια και ότι «πρόκειται μάλλον για ναυτικά ατυχήματα απο ατζαμοσύνη».

«Οι δηλώσεις για εμπλοκή της Μόσχας σε όλα αυτά, στοχεύουν στην αποτροπή της εξαγωγής ρωσικού πετρελαίου», δήλωσε από πλευράς της η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα. Η ίδια είπε ότι το ΝΑΤΟ εκμεταλλεύεται τα προβλήματα αυτά για να αυξήσει τη στρατιωτική του παρουσία στη Βαλτική Θάλασσα.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx