ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Test drive στο ανανεωμένο Nissan Qashqai

Test drive στο ανανεωμένο Nissan Qashqai, Σταμάτης Γιάμαλης
Οι αλλαγές στο μπροστινό μέρος του Qashqai ξεφεύγουν πολύ από τα όρια ενός απλού facelift. Εδώ μιλάμε για ριζική ανανέωση κάτι που το κάνει να δείχνει ως ένα εντελώς νέο μοντέλο στην γκάμα της Nissan.

Μέσα από τις στοχευμένες επεμβάσεις της Nissan, το Qashqai ανανεώνεται και έρχεται να ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο την θέση του ανάμεσα στις δημοφιλέστερες προτάσεις της C-SUV κατηγορίας (φωτογραφίες Χρήστος Πετρόπουλος).

Αν ψάχνουμε το αυτοκίνητο που προκάλεσε την “φρενίτιδα” για τα SUV και την μετατροπή τους στην must κατηγορία σήμερα, τότε το Qashqai είναι ο κύριος υπεύθυνος. Το Qashqai είναι το αυτοκίνητο που ουσιαστικά ίδρυσε την κατηγορία των C-SUV πίσω στο μακρινό 2006. Και μπορεί τα SUV να τα μάθαμε μέσα από το RAV4 αρκετά χρόνια νωρίτερα, η Nissan ήταν αυτή όμως που κατάφερε να αμφισβητήσει ανοιχτά την πρωτοκαθεδρία των μικρομεσαίων μοντέλων.

Από την πρώτη του κιόλας χρονιά, το Qashqai με την πορεία του στις πωλήσεις έβαλε την ταφόπλακα στα Tiida και Almera στην γκάμα της εταιρείας αρχικά, ενώ σταδιακά αμφισβήτησε ανοιχτά ολόκληρη την κατηγορία των μικρομεσαίων hatch-back, καπαρώνοντας παράλληλα και μια θέση στο πάνθεον της αυτοκίνησης, ως το μοντέλο που άλλαξε τον αυτοκινητικό χάρτη της κατηγορίας.

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2013 και δεν άργησε να πάρει τα σκήπτρα στην κατηγορία C, αφήνοντας πίσω του δημοφιλή αυτοκίνητα, όπως το Golf, το Auris και το Astra. Η Nissan βρήκε την “κότα με τα χρυσά αυγά” λοιπόν και όπως γίνεται συχνά στην αυτοκίνηση, όλοι έσπευσαν να την ακολουθήσουν.

H τρίτη γενιά του Qashqai χρειάστηκε περισσότερο καιρό να εδραιωθεί στην αγορά, μιας και ο ανταγωνισμός – ειδικά σε αυτή την κατηγορία – ήταν και είναι αδυσώπητος από την πρώτη στιγμή. Με το νερό πάντως να έχει μπει στο αυλάκι, η Nissan δεν αφήνει το χρόνο να μετράει εις βάρος του Qashqai και προχώρησε σε ένα ουσιαστικό facelift, ανανεώνοντας σημαντικά την εικόνα του σε αισθητικό επίπεδο, εξοπλίζοντάς το με επιπλέον στοιχεία και αναβαθμίζοντάς το στους τομείς της ποιότητας και της τεχνολογίας. Έχουμε δηλαδή μια “επικαιροποίηση” την καλύτερη χρονικά στιγμή…

Τόσο ίδιο αλλά και τόσο διαφορετικό

Το Nissan Qashqai στην ανανεωμένη του έκδοση καταφέρνει να δείχνει εντελώς νέο και σίγουρα διαφορετικό. Και αυτό προκύπτει σχεδόν αποκλειστικά από το ανασχεδιασμένο εξ ολοκλήρου εμπρόσθιο μέρος, με νέα, πιο αιχμηρής αισθητικής φώτα, την πολύ όμορφη και δυναμική νέα μάσκα (η Nissan λέει πως είναι εμπνευσμένη από τις πανοπλίες των Σαμουράι) και την 3D υπογραφή των φώτων μέσα σε αυτή.

To αποτέλεσμα παραπέμπει στο εντυπωσιακό ηλεκτρικό Nissan Ariya, όμως εδώ είναι ακόμα πιο δυναμικό και είναι η πρώτη ίσως φορά που το Qashqai καταφέρνει να δείχνει και σε αισθητικό επίπεδο τόσο ξεχωριστό. Το εντυπωσιακό είναι πως το νέο εμπρός μέρος δένει πολύ αρμονικά με το σύνολο, παρά το γεγονός πως δεν υπάρχουν αντίστοιχα μεγάλες αλλαγές στις άλλες του επιφάνειες. Νέα σχέδια συναντάμε και στις ζάντες αλουμινίου που ξεκινούν από τις 18in, ενώ στο πίσω μέρος έχουμε ανασχεδιασμένα LED φώτα και προφυλακτήρα, ενώ τις αλλαγές συμπληρώνουν τα 3 νέα χρώματα (Pearl White, Pearl Black και το Deep Ocean του αυτοκινήτου των φωτογραφιών). Τέλος, 5 από τα διαθέσιμα χρώματα συνδυάζονται πλέον με μαύρη οροφή, χαρίζοντας έναν εξατομικευμένο χαρακτήρα που έλειπε από το Qashqai.

Limit up σε τεχνολογία και εξοπλισμό

Σε αντίθεση με την εξωτερική του εμφάνιση, το ανανεωμένο Qashqai δεν αλλάζει σχεδόν τίποτα στο εσωτερικό του από άποψη εικόνας τουλάχιστον, παραμένοντας όμορφο και σύγχρονο αλλά πρωτίστως, πρακτικό. Μια μεγάλη και ουσιαστική διαφορά είναι πως η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 12,3in από τις βασικές του εκδόσεις, ενώ ενσωματώνει τη σουίτα συστημάτων της Google (Google Assistant, Google Maps, Google Play) που εκτός από το ότι το κάνει πολύ πιο πλήρες, είναι και πιο ευχάριστο στην όψη και τη χρήση.

Αν και δεν έχει πολλές διαφορές σε αισθητικό επίπεδο, το εσωτερικό του ανανεωμένου Qashqai είναι ακόμα καλύτερο ποιοτικά και αρκετά πιο σύγχρονο, με την οθόνη αφής 12,3in να είναι στάνταρ και να περιλαμβάνει τη σουίτα συστημάτων της Google.

Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν επίσης και καλύτερα υλικά στα πιο χαμηλά σημεία της καμπίνας, με το ταμπλό να διατηρεί το μεγάλο ποσοστό μαλακών υλικών και την ποιότητα στα γνωστά πολύ καλά επίπεδα της τρίτης γενιάς του μοντέλου. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, μάλιστα, τα υλικά και οι επενδύσεις είναι ακόμα καλύτερης ποιότητας και επιπλέον υπάρχει και ατμοσφαιρικός φωτισμός, επιτρέποντας στο Qashqai να μπει σε πιο premium “μονοπάτια”.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που δεν φαίνεται και κάνει τη διαφορά στο ανανεωμένο Qashqai είναι η αναβάθμισή του σε εξοπλιστικό επίπεδο. Που εκτός από την ενσωμάτωση όλων των σύγχρονων τεχνολογιών του ADAS, εμπεριέχει και επιπλέον στοιχεία που άλλοτε θα τα πλήρωνες αδρά. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι οι χώροι, με το εσωτερικό του Qashqai να παραμένει ευρύχωρο και άνετο για έως και πέντε επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών του με όγκο 504lt ικανοποιεί απόλυτα τις ανάγκες μίας οικογένειας ή παρέας.

Δεν είναι όλα τα Ηybrid, υβριδικά…

H βασική επιλογή κινητήρα και για το ανανεωμένο Qashqai παραμένει η έκδοση με το 12V ήπιο υβριδικό σύστημα της Nissan που συνδυάζεται με τον τετρακύλινδρο 1.3DiG-T κινητήρα και αποδίδει 140 ίππους (με 24,5kgm ροπής), την οποία και δοκιμάζουμε με το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο. Μια επιλογή που είναι επαρκέστατη για τις οικογενειακές ανάγκες, με κύριο χαρακτηριστικό του την πολιτισμένη του λειτουργία.

Ο κινητήρας του 1,3lt και των 140ίππων ταιριάζει με τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου, ωστόσο είναι λίγο νωχελικός χαμηλά και έχει υψηλές απαιτήσεις σε καύσιμο συγκριτικά με αντίστοιχης τεχνολογίας ανταγωνιστικά μοντέλα.

Ο κινητήρας παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση κάτω από τις 1.900rpm που σε αναγκάζει να καταφεύγεις συχνά στο 6τάχυτο – καλό σε αίσθηση – κιβώτιο, όμως από εκεί και πάνω είναι ιδιαίτερα ελαστικός και ικανός. Η μοναδική μας ένσταση εστιάζεται στο “καταχρηστικό” λογότυπο “Hybrid” της έκδοσης, αφού η ήπια υβριδική λειτουργία δεν έχει ουσιαστικό αντίκτυπο ούτε στις επιδόσεις ούτε στην κατανάλωση.

H Nissan υποστηρίζει πως παρά τα 12V, το υβριδικό της σύστημα προσφέρει τα ίδια πλεονεκτήματα με τις 48V προτάσεις του ανταγωνισμού, τη στιγμή που εξοικονομεί και βάρος, όμως στην πράξη ο κινητήρας δεν δείχνει να επωφελείται από κάποιο “boost” του ηλεκτροκινητήρα ιδιαίτερα, ενώ και η μέση κατανάλωση δύσκολα πέφτει κάτω από τα 8,5lt/100km. Και ενώ μπορείς να δεις σε εκτός πόλης διαδρομές και ψηλά 6άρια, είναι εκτός υβριδικής λογικής η αστική κατανάλωση που προσεγγίζει τα 9lt/100km.

Τα 0-100km/h να επιτυγχάνονται σε 10,2sec και η τελική του φτάνει τα 196km/h, ενώ συνολικά θα λέγαμε πως το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic με το οποίο προσφέρεται επίσης αυτή η έκδοση του Qashqai, με υψηλότερη ισχύ 158Ps, φαντάζει μια πιο λογική επιλογή, με το κόστος όμως να ανεβαίνει σε αυτή την περίπτωση στα 32.990 ευρώ.

Ραφιναρισμένο και στο δρόμο

Το Nissan Qashqai ποτέ δεν ξέφυγε από την λογική ενός απόλυτα ικανού και ασφαλούς αυτοκινήτου με επίκεντρο την άνεση. Το ίδιο συνεχίζει να ισχύει και στην ανανεωμένη του έκδοση και ενώ η τρίτη του γενιά αναβάθμισε πολύ την εικόνα του στο κομμάτι της ποιότητας κύλισης και του NVH, τώρα φαίνεται πως έχει γίνει ακόμα καλύτερη δουλειά στον τομέα αυτό. Τα παχύτερα διπλά κρύσταλλα και η λειτουργία της ανάρτησης περιορίζουν ακόμα περισσότερο τους θορύβους και αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση βρίσκεται και η απόσβεσή της που – παρά τους 18in τροχούς της έκδοσης – είναι εξαιρετική.

Η ανάρτηση του Nissan Qashqai «σιδερώνει» τα πάντα και εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, παρά τις 18in ζάντες της έκδοσης.

Η άνεση λοιπόν παραμένει το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του Qashqai, μαζί με την ευκολία στη χρήση που προσφέρει, όμως αυτό δεν σημαίνει πως αν “απαιτηθεί”, δεν θα ανταποκριθεί και σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Απλώς τότε οι κλίσεις θα κάνουν την εμφάνισή τους πιο εύκολα και θα θέσουν τα όρια της πίεσης που θα του ασκηθούν. Είναι ξεκάθαρο πως οι μηχανικοί της Nissan έβαλαν στο παρασκήνιο τον διασκεδαστικό οδηγικό χαρακτήρα, εστιάζοντας στην άνεση.

Εν κατακλείδι το Nissan Qashqai ανασχεδιάστηκε τόσο που δείχνει σαν καινούριο μοντέλο, ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκε σε τεχνολογικό επίπεδο αλλά και εξοπλισμό. Η βασική έκδοση είναι πλέον η Unique που έχει καλύτερο εξοπλισμό από τη 2η έκδοση Premium του προηγούμενου. Με λίγα λόγια, με 29.990 ευρώ αγοράζεις καλύτερο εξοπλισμό, πέραν βέβαια του ολικά αναβαθμισμένου και καλύτερου συνολικά αυτοκινήτου.

ΤΟ NISSAN QASHQAI ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟΣΟ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΣΑΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ, ΕΝΩ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΗΚΕ ΣΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.

Η ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ QASHQAI ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΥΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ NVH, ΤΩΡΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΑΥΤΟ.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1.332cc, με άμεσο ψεκασμό, turbo
Aπόδοση: 140Ps, 24,5kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.848/1.625mm
Βάρος: 1.405kg
Χώρος αποσκευών: 504lt
Ανάρτηση: Γόνατα McPherson (E), Ημιάκαμπτος άξονας (Π)
Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι (E), Συμπαγείς δίσκοι (Π)
Τροχοί: 235/55R18
0-100km/h: 10,2sec
Τελική ταχύτητα: 196km/h
Ονομαστική κατανάλωση (WLTP): 6,3lt/100km
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,5lt/100km
Εκπομπές C02 (WLTP): 143gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: €100

Δείτε περισσότερα εδώ

Σε συνεργασία με το cartest

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx