Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων της Νέας Αριστεράς για παραπλανητική ρύθμιση μείωσης λιμενικών τελών

Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων της Νέας Αριστεράς για παραπλανητική ρύθμιση μείωσης λιμενικών τελών

Έξι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς Πέτης Πέρκα, κατέθεσαν ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με την παραπλανητική ρύθμιση για την μείωση των λιμενικών τελών, την χρηματοδότηση ιδιωτών μέσω του Πράσινου Ταμείου και την ενίσχυση του ακτοπλοϊκού ολιγοπωλίου.

Οι Βουλευτές εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους σχετικά με την πρόσφατα ψηφισμένη τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία προβλέπει μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών για την ακτοπλοΐα, παρουσιάζοντάς την ως δήθεν μέτρο υπέρ των νησιωτών και της κοινωνικής συνοχής. Επιπλέον αναδεικνύουν την παραπλανητική φύση της ρύθμισης και τις πραγματικές της στοχεύσεις που είναι η εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων με δημόσιους πόρους

Η εν λόγω ρύθμιση:

  • Δεν οδηγεί σε ουσιαστική μείωση του κόστους για τον επιβάτη. Η ελάφρυνση στο εισιτήριο είναι αμελητέα (περίπου 33 λεπτά του ευρώ) και η μετακύλισή της στον επιβάτη δεν είναι υποχρεωτική.
  • Ενισχύει μονομερώς τους ακτοπλοϊκούς ομίλους και τους ιδιώτες διαχειριστές λιμένων, μειώνοντας ταυτόχρονα τέλη που τους επιβαρύνουν (όπως τα τέλη ελλιμενισμού).
  • Στερεί πόρους από τα Λιμενικά Ταμεία, χωρίς καμία οικονομική μελέτη ή τεκμηρίωση για τις απώλειες εσόδων, κάτι που επισημαίνεται και από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
  • Ανοίγει τη δυνατότητα χρηματοδότησης έργων σε ιδιωτικοποιημένα λιμάνια (π.χ. ΟΛΠ – COSCO, ΟΛΘ – Σαββίδης) από το Πράσινο Ταμείο, αλλοιώνοντας τον περιβαλλοντικό του χαρακτήρα και επιδοτώντας υποχρεώσεις των ιδιωτών, όπως η ανέλκυση ναυαγίων.
  • Υποκρύπτει μορφή κρατικής ενίσχυσης, πιθανόν μη συμβατή με το ευρωπαϊκό δίκαιο (άρθρα 107-109 ΣΛΕΕ)
  • Εντείνει τη συγκέντρωση στον τομέα της ακτοπλοΐας, ευνοώντας κυρίαρχους παρόχους, χωρίς καμία πρόνοια για κοινωνικό ή αναπτυξιακό αντίκρισμα.

Στο ίδιο πνεύμα, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτικών Εμπορικού Ναυτικού (Π.Ε.Ν.Ε.Π.) καταγγέλλει το μέτρο ως επικοινωνιακό τέχνασμα. Παρά τις μειώσεις τελών και τη μείωση της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων, οι τιμές των εισιτηρίων αυξάνονται, με χαρακτηριστικά παραδείγματα αύξησης από 1% έως και πάνω από 15% σε δημοφιλείς γραμμές, όπως:

  • Νάξος – Πάρος: +13,90%
  • Λαύριο – Κύθνος: +11,79%
  • Τήνος – Μύκονος: +8,90%
  • Κάλυμνος – Σάμος: +15,09%
  • Πειραιάς – Χανιά: +6,37%

Η κυβέρνηση, αντί να ενισχύσει τη νησιωτικότητα και τους κατοίκους των νησιών, κατευθύνει δημόσιους πόρους στους εφοπλιστές, στερώντας κρίσιμες χρηματοδοτήσεις από τις τοπικές υποδομές.

Η Νέα Αριστερά καταγγέλλει την τροπολογία ως μεταμφιεσμένη πολιτική εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων, που:

  • Υπονομεύει τον νησιωτικό πληθυσμό, τους επιβάτες και τους ναυτικούς,
  • Παρακάμπτει τους όρους διαφάνειας και θεσμικού ελέγχου,
  • Υφαρπάζει περιβαλλοντικούς πόρους υπέρ ιδιωτών,
  • Και διαιωνίζει το ολιγοπώλιο στον τομέα των ακτοπλοϊκών μεταφορών.

Η Νέα Αριστερά δεσμεύεται να συνεχίσει τον αγώνα για μια δίκαιη, διαφανή και κοινωνικά ανταποδοτική ναυτιλιακή πολιτική, με επίκεντρο τον επιβάτη, τον εργαζόμενο και τη νησιωτική Ελλάδα.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx