Ο Μηταράκης δεν θεωρεί περιστατικό ασφαλείας το ότι μπήκε τρένο σε λάθος γραμμή
06/11/2025
Χάος με τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train για το παρ΄ολίγον σιδηροδρομικό ατύχημα ή δυστύχημα στη Σίνδο, με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της κυβέρνησης να αναφέρεται σε “περιστατικό που δεν ήταν ζήτημα ασφαλείας”.
Αν και η ανακοίνωση της Hellenic Train είναι σαφής για τα λάθη που έγιναν στη Σίνδο, ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης είπε στη Βουλή ότι «οι σιδηρόδρομοι εκσυγχρονίζονται», ενώ “τα μασάει” και ο ΟΣΕ που υποστηρίζει ότι είναι fake news το γεγονός, παρότι το αναφέρει πολύ αναλυτικά η Hellenic Train.
Ο ΟΣΕ υποστήριξε αρχικά ότι «το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών που αναφέρει ότι τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Λάρισα, ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας δηλώνει κατηγορηματικά ότι είναι ψευδές και καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή.» Υποστηρίζει στην ουσία ότι το τρένο έκανε όπισθεν για να αλλάξει γραμμή… για άγνωστους λόγους.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε για το περιστατικό με την αμαξοστοιχία 2591 (Θεσσαλονίκη-Λάρισα) και «σχετίζεται με κίνηση σε εσφαλμένη κατεύθυνση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου» η Hellenic Train δηλώνει πως « ο μηχανοδηγός και το προσωπικό της αμαξοστοιχίας ενήργησαν σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και οδηγίες, τις οποίες εφάρμοσαν πιστά, βάσει των εντολών που έλαβαν από τον αρμόδιο σταθμάρχη για την πορεία της αμαξοστοιχίας, αλλά και βάσει του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας».
Συγκεκριμένα, η Hellenic Train στην ανακοίνωσή της αναφέρει : «κατά την είσοδο της αμαξοστοιχίας 2591 στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου, ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε έγκαιρα και χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ειδοποίηση από τον σταθμάρχη ότι η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η σωστή. Ο μηχανοδηγός ακινητοποίησε αμέσως τον συρμό και ενημέρωσε τον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης τον πληροφόρησε ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα στα κλειδιά αλλαγής γραμμής και του έδωσε οδηγία να συνεχίσει στην τροχιά στην οποία βρισκόταν, ώστε στη συνέχεια να κάνει οπισθοπορεία και να εισέλθει ξανά στον σταθμό για να αποβιβαστούν οι επιβάτες.
»Οι ενέργειες αυτές πραγματοποιήθηκαν από το προσωπικό κίνησης της Hellenic Train με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη συμμόρφωση προς τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Επιπλέον, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, ο μηχανοδηγός προέβη σε όλες τις προβλεπόμενες επικοινωνίες επιβεβαίωσης των οδηγιών που του δόθηκαν».
Επίσης, η Hellenic Train στην ανακοίνωσή της δηλώνει πως οι επιβάτες «είχαν ενημερωθεί για την επικείμενη αποβίβαση, χωρίς ωστόσο να είναι ενήμερο το προσωπικό της αμαξοστοιχίας από τον σταθμάρχη για τη διέλευση σε εσφαλμένη κατεύθυνση. Στη συνέχεια, αφού δόθηκε δυστυχώς με καθυστέρηση από τον σταθμάρχη η οδηγία στον μηχανοδηγό για πραγματοποίηση οπισθοπορείας, το προσωπικό της Hellenic Train προχώρησε στην ενημέρωση των επιβατών. Υπενθυμίζουμε πως αρμόδιος Ρυθμιστής Κυκλοφορίας είναι ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας. Η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της για την ασφαλή, αξιόπιστη και συνεπή εκτέλεση όλων των σιδηροδρομικών δρομολογίων, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού».
Ο Μηταράκης
«Οι σιδηρόδρομοι εκσυγχρονίζονται, τα συστήματα τηλεδιοίκησης λειτουργούν στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου, στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέσα στο 2026 πλήρως η τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο» ανάφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Νότης Μηταράκης απαντώντας στην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Ευαγγελία Λιακούλη που αναφέρθηκε στο περιστατικό που σημειώθηκε στον προαστιακό σιδηρόδρομο στην γραμμή Λάρισας – Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Μηταράκης είπε ότι όπως «αναφέρει σε και ανακοίνωσή του ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης δεν υπήρξε περιστατικό ασφαλείας που να αφορά τον σιδηρόδρομο. Σε ένα σημείο στον προαστιακό της Θεσσαλονίκης, με σχεδιασμό βάσει του συστήματος τηλεδιοίκησης, ο σταθμάρχης οδήγησε μια αμαξοστοιχία μέσω της αρτηριακής γραμμής και στοχευμένα στην παράλληλη γραμμή για να επιβιβάσει τους επιβάτες γιατί υπήρξε ένα τεχνικό πρόβλημα. Το σύστημα με την σωστή χάραξη το προέβλεψε και έτσι δεν υπήρξε σε καμία περίπτωση οποιοδήποτε ζήτημα ασφαλείας» και τόνισε ότι «είναι κακό να δημιουργούμε στον κόσμο ανησυχία για ένα περιστατικό που δεν ήταν περιστατικό ασφαλείας».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Παύλος Γερουλάνος αντέτεινε ότι «το θέμα της ασφάλειας των τρένων είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα που εάν κάποιος έχει δημιουργήσει ανησυχίες είναι ο ίδιος ο πρωθυπουργός που μας είπε ότι μέχρι τις εκλογές “δεν μπορώ να εγγυηθώ τίποτα”. Αυτός, που δήλωσε ότι δεν είναι ασφαλή τα τρένα είναι ο κ. Μητσοτάκης που μας είπε ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των τρένων μέχρι το 2027. Οπότε ό,τι να μας πείτε εσείς για το εάν ήταν ο μηχανοδηγός που έκανε τον ελιγμό ή ήταν κάτι προγραμματισμένο ή όχι αυτό δεν έχει καμία σημασία, ο κόσμος ανησυχεί. Συνεπώς, μην κάνετε τον εκπρόσωπο των τρένων, όταν δεν μπορείτε να λύσετε το τρένο εδώ και 6 χρόνια» είπε στον κ. Μηταράκη.





