ΓΝΩΜΗ

Πρέπει να φύγει η COSCO από τον Πειραιά;

Πρέπει να φύγει η COSCO από τον Πειραιά; Κώστας Κόλμερ
EPA/Maurizio Gambarini

Η πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Αθήνα, κα Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, υπέπεσε σ’ ένα λάθος: αποκάλυψε ότι βασική αποστολή της στην Ελλάδα είναι να παρεμποδίσει την διείσδυση των Ρωσικών και Κινεζικών συμφερόντων, που σημαίνει ότι η παρουσία της Κινεζικής COSCO στον Πειραιά, που “μπορεί να πωλήθη”,΄έφα, δηλαδή να φύγει.

Στην πολιτική πολλά γίνονται, αλλά δεν λέγονται, όπως ο βασικός λόγος παραμονής της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ είναι η παρεμπόδιση της ηγεμονικής στάσεως της Τουρκίας. Στην διπλωματία όμως πολλά δεν γίνονται, όπως λέγονται. Είναι η περίπτωση της Κινεζικής επένδυσης, που ανέδειξε τον Πειραιά σε δεύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Η εγκατάσταση της COSCO έγινε κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού.

Διαγωνισμού στον οποίον πλειοδότησε, βασίστηκε σε νόμο, που ψηφίστηκε από την Βουλή και απάλλαξε τον Πειραιά από πολλές παθογένειες, όπως την εκμετάλλευση του πρώτου λιμανιού της χώρας από τους εργατοπατέρες επί ζημία της εθνικής οικονομίας. Σήμερα, ο εκτελωνισμός στο Ικόνιο ενός εμπορευματοκιβωτίου γίνεται το πολύ σε 48 ώρες. Προηγουμένως, χρειαζόταν μία εβδομάδα, αν όχι περισσότερο. Το ό,τι συμβαίνουν και τώρα λαθρεμπορίες ουσιών και πολυτελών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αφορούν τους ναυλωτές και όχι τον μεταφορέα, που πρέπει πάντως να ελέγχεται στενά από τις Ελληνικές αρχές.

Αυτός δεν είναι λόγος για τον οποίον πρέπει να φύγει. Πρώτον διότι “αι συμφωνίαι εισίν τηρητέαι” κατά το Ρωμαϊκό δίκαιο (*), δεύτερον η Ελλάδα είναι ανεξάρτητη και κυρίαρχος χώρα. Εδώ, μερικοί υπομειδιούν από της εποχής των Σκιαδικών (**), αλλά έκτοτε πολύ νερό κύλησε κάτω από το γεφύρι της εθνικής μας ανεξαρτησίας. Μελλοντικά, η Ελλάδα μπορεί, αν θέλουν οι πολιτικοί, να γίνει ανεξάρτητη χώρα.

Πόλεμος κατά της COSCO!

Οι Αμερικανοί, που το 2005 σνομπάριζαν την Ελλάδα για επενδύσεις, ανέκτησαν το ενδιαφέρον για την γεωπολιτικά υπεραξία της, από τον αντιαμερικανισμό στην Τουρκία. Περί των 400 στρεμμάτων περιμένουν στην Ελευσίνα για την δημιουργία “Αμερικανικού” λιμένα, εάν ο Πειραιάς είναι “Κινεζικός” – που δεν είναι: “Ούτε φιλέλλην, μήτε Ελληνίζων αλλά Ελληνικός”, όπως θα έλεγε ο ποιητής Φίλιππος Σέραρντ. Η Ελλάδα είναι «μικρά μεν χώρα αλλ’ όχι γιά μεγάλες ατιμίες» (ο Ιωάννης Μεταξάς, το 1940 για τον προσανατολισμό της με τις θαλάσσιες δυνάμεις). Χρειάζεται την Αμερική για προστασία από τους Ούννους, αλλά και την Ρωσία για λόγους ιστορικούς, θρησκευτικούς, και την Κίνα για οικονομικούς.

Αποτελεί ανιστόρητο λάθος του Μητσοτάκη, που κήρυξε τον “πόλεμο” στον Πούτιν, αλλά αυτό μπορεί να διορθωθεί χωρίς να κάνουμε κι άλλον ένα εχθρό, την Κίνα. Ο Ελληνικός εμπορικός στόλος, ο μεγαλύτερος του Κόσμου (οι Οινούσες μόνες διαχειρίζονται περισσότερα υπερπόντια σκάφη απ’ τη Τουρκία) κυκλοφορεί ελεύθερα σε όλες τις θάλασσες και ωκεανούς, αλλά τα καράβια χρειάζονται λιμένες, άνευ των οποίων δεν βρίσκουν φορτία. Μη κάνουμε το λάθος να περιορίσουμε την διαθεσιμότητα των πελατών της Ελληνικής υπερποντίου ναυτιλίας.

Η COSCO μας χρειάζεται για να μην πάει στην Τεργέστη, όπως και η Αμερική για να μην πάρουν οι Τούρκοι τα F-35, που όμως δεν απέκλεισε η misses Κίμπερλι στη πρώτη της τηλεοπτική συνέντευξη στον ΑΝΤΕΝΝΑ.

 


 

(*) Pacta Sund Servanta.
(**) Ο Αγγλικός στόλος απέκλεισε τον Πειραιά το 1864 για να εκθρονισθή ο Όθων ως φιλορώσσος στον πόλεμο της Κριμαίας.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx