ΓΝΩΜΗ

Γιατί περισσότεροι προτιμούν το χάος από τον Μητσοτάκη!

Γιατί περισσότερος προτιμούν το χάος από τον Μητσοτάκη!
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές

Σε πρόσφατη δημοσκόπηση της ΜRB, να πως κρίνουν οι πολίτες τους χειρισμούς της κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ: το 55,4% σίγουρα αρνητικά, το 22% μάλλον αρνητικά, το 11,7 μάλλον θετικά, το 3,9% σίγουρα αρνητικά, το 7% δεν γνωρίζει/δεν απαντά.

Εν ονόματι της δημοκρατίας και της ελευθερίας του λόγου, ας πω κι εγώ την άποψη μου για τα ΕΛΤΑ, έστω κι αν δεν διαθέτω ιδιαίτερη γνώση της λειτουργίας τους. Όμως, έχω ζήσει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία από παιδί στην καθημερινότητά μου, αλλά και μέσα από τον φιλοτελισμό κοντινών φίλων ή από τη σχέση μου με σημαντικούς καλλιτέχνες, που έχουν υπηρετήσει την αισθητική του γραμματόσημου.

Θυμάμαι, νεαρός επιμελητής στην Εθνική Πινακοθήκη, να διοργανώνω την έκθεση του ζωγράφου Μιχαήλ Αξελού, ο οποίος επίσης σχεδίαζε χαρτονομίσματα και γραμματόσημα. Επίσης, στην παλιά μου γειτονιά, τη Νέα Σμύρνη, όποτε έπρεπε να προσεγγίσω το γραφείο των ΕΛΤΑ, ήξερα ότι η αναμονή ήταν πάνω-κάτω μία ώρα. Είχαν πάντα φουλ δουλειά εξυπηρετώντας πλήθος κόσμου. Ο οποίος κόσμος διατηρούσε προσωπική σχέση με τους υπαλλήλους.

Τέλος εποχής; Τέλος των προσωπικών σχέσεων; Κι όμως…Αντί να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση, αντί να μελετηθεί κάποια πρακτική λύση, σαν αυτή που πρότεινε ο Σταύρος Μπένος, αποφασίστηκε εν μία νυκτί (;) τα ΕΛΤΑ, αν και πολύ δημοφιλή και με τεράστιο εύρος δραστηριοτήτων, να καταργηθούν για λόγους οικονομίας. Για λόγους υπερταμείου. Θεμιτό! Ιδιαίτερα, όταν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δηλώνει ότι το κάθε κατάστημα ΕΛΤΑ στοιχίζει στον φορολογούμενο 150.000 € τον χρόνο. Και σε αρκετά μέρη της επικρατείας πλεονάζουν τα υποκαταστήματά τους. (Όπως και αλλού απουσιάζουν δραματικά). Ας κάνουμε οικονομία. Και εξορθολογισμό.

Όμως είναι εξίσου πολλά π.χ τα έξοδα για τα θηριώδη αυτοκίνητα συνοδείας του ΠτΔ, του ΠΘ, του προέδρου της Βουλής, των υπουργών, των βουλευτών, τα οποία αν μειώνονταν στο εν τρίτον (1/3), θα εξασφάλιζαν σημαντική οικονομία. Των εκατοντάδων, κυριολεκτικά, αστυνομικών ασφαλείας, των υψηλών προσώπων συμπεριλαμβανομένων. Εκεί να δείτε σπατάλες από ένα πτωχευμένο μεν, αλλά σταθερά σπάταλο κράτος.

Όπως επίσης είναι πάρα πολλοί οι δημόσιοι υπάλληλοι, που μη έχοντας αντικείμενο και εξορθολογισμένη διαχείριση, είναι υποχρεωμένοι σε αθέλητη αργομισθία. Δεν φταίνε αυτοί για αυτό αλλά το – κράτος  κακός εργοδότης. Προσωπικά το έχω βιώσει, όταν επί 10 χρόνια η τότε διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα, με είχε περιορίσει σε ένα γραφείο φυλακή χωρίς αντικείμενο για να…με τιμωρήσει!

Ανάλογα αργόμισθοι είναι και οι εκατοντάδες μετακλητοί του δημοσίου, που υπηρετούν σε κομματικά γραφεία ή όσοι έχουν αποσπαστεί στα πανεπιστήμια, χάρη σε νόμους παράνομους, χωρίς να προσφέρουν έργο, αλλά με μισθούς υψηλούς. Αλλά και η ίδια η δομή των περισσότερων πανεπιστημίων μας είναι άκρως αντιλειτουργική, δηλαδή προκλητικά σπάταλη. Με δεκάδες τα τμήματα ανά την επικράτεια, το επιστημονικό αντικείμενο των οποίων είναι είτε ξεπερασμένο, είτε δεν προσελκύει πια φοιτητές κι ούτε έχει απήχηση στην αγορά. Κι όμως… Όλη αυτή η παρασιτική ψευδοεπιστήμη εξακολουθεί να υφίσταται ανενόχλητη. Καμία τομή, καμία αναβάθμιση. Κυριολεκτικά χάος.

Για να μη μιλήσω για τους εκατοντάδες υπαλλήλους της Βουλής με τους 15 μισθούς το χρόνο (!) ή την περίφημη πανεπιστημιακή αστυνομία, με τους εκατοντάδες νεοπροσληφθέντες, που όμως δεν αξιοποιήθηκαν ποτέ στον τομέα για τον οποίο προσελήφθησαν ή τους καινούργιους 300 αστυφύλακες, που ήδη εξήγγειλε η γαλαντόμα μας κυβέρνηση, ώστε να προστεθούν στους άλλους 50.000 που ήδη υπηρετούν. Και βέβαια όλοι ξέρουμε πως προσλήψεις επιπλέον δημοσίων υπαλλήλων σε ένα κράτος υπερκορεσμένο, είναι πάντοτε προεκλογικό ρουσφέτι. Οι τελευταίες κινήσεις της κυβέρνησης το αποδεικνύουν.

Οι ιδιωτικές μεταφορικές και τα ΕΛΤΑ στα βράχια

Είπαμε λεφτά υπάρχουν για το πτωχευμένο κράτος, τα ΕΛΤΑ είναι μόνο το πρόβλημα, το οποίο βέβαια έλυσε ο πολυσχιδής κύριος Χατζηδάκης, όπως έκανε και με μία σειρά άλλων δημοσίων οργανισμών… Με τις ιδιωτικές εταιρείες, που καλύπτουν το χώρο της μεταφοράς να τρίβουν τα χέρια τους.

Αν όμως ερωτηθούν οι πολίτες σχετικά, δηλαδή αν είναι ικανοποιημένοι από τις διάφορες υπηρεσίες των ιδιωτικών μεταφορικών εταιρειών, από τις απαντήσεις τους θα εκπλησσόταν δυσάρεστα ο κύριος Χατζηδάκης. Προσωπικά έχω απαγορεύσει σε όσους με τιμούν στέλνοντας μου βιβλία ή προσκλήσεις να χρησιμοποιούν τις ιδιωτικές εταιρείες, γιατί απλά αρνούμαι να πάω να παραλάβω το όποιο δέμα μου – επειδή ελάχιστες φορές μου το παραδίδουν στο σπίτι. Συνήθως καθυστερούν και συνηθέστατα με υποχρεώνουν να στέκομαι σε ουρές για το τίποτα. Αντίθετα, συνιστώ στους αποστολείς μου πάντα να χρησιμοποιούν τα ΕΛΤΑ, τα οποία, αν και συκοφαντημένα, με εξυπηρετούν με συνέπεια. Αν αυτό σημαίνει ακόμα κάτι…

Διαβάζω από άρθρο της κ. Ακριβοπούλου: «Πρώτα ξήλωσαν τα ΑΤΜ στην περιφέρεια, μετά έκλεισαν τα υποκαταστήματα των τραπεζών. Ακολούθησε το κλείσιμο εφοριών, ειρηνοδικείων και όλων των υπηρεσιών που εξυπηρετούσαν εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους. Με το λουκέτο στα ΕΛΤΑ δίνουν την χαριστική βολή σε αυτό που λέμε κοινωνικό ιστό στην ήδη εγκαταλελειμμένη περιφέρεια. Αν προστεθεί και ο αφανισμός συνολικά της πρωτογενούς παραγωγής, το σχέδιο εξόντωσης της περιφερειακής Ελλάδας εξελίσσεται με ακρίβεια σαδιστικού τύπου! Επίσης πληροφορηθήκαμε ότι παραιτήθηκε, για το καλό των….Ταχυδρομείων, ο CEO των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, ο άνθρωπος που πληρωνόταν με 225.000 ευρώ τον χρόνο – χωρίς τα μπόνους – και έριξε τα ΕΛΤΑ στα βράχια!

»Παραιτήθηκε, αφού κατάφερε και έκλεισε έως τώρα πάνω από τα μισά (και στο σχέδιο είναι να κλείσουν και τα άλλα μισά των εναπομεινάντων μισών), και αφού εν όψει του σχεδίου της ερήμωσης της ελληνικής περιφέρειας μετέφερε, εν μέσω καλοκαιριού, τα κεντρικά γραφεία των ΕΛΤΑ σε ανακαινισμένο ακίνητο της Πατησίων με ενοίκιο 180.000 ευρώ τον μήνα και αφού μόλις χθες υπέγραψε και ενέκρινε την δαπάνη ασφαλιστηρίου συμβολαίου για την κάλυψη ευθύνης των στελεχών των ΕΛΤΑ, ύψους 461.223 ευρώ (!!!), με το πρωτοφανές στα χρονικά συμβόλαιο, η κάλυψη να ισχύει… αναδρομικά από τις 26 Σεπτεμβρίου 2025, ήτοι 39 μέρες πριν την έγκριση της δαπάνης»!

Πιο συγκεκριμένα ο Γρηγόρης Σκλήκας, σύμφωνα με πληροφορίες, την παραίτησή του την υπέβαλε στη διοίκηση του Υπερταμείου/Growthfund, που την έκανε δεκτή. Και εδώ γεννιούνται διάφορα ερωτήματα: Προσπάθησε να εκσυγχρονίσει τον οργανισμό, ανέπτυξε τις ταχυμεταφορές, που είναι ο τομέας ο οποίος αναπτύσσεται ραγδαία, ενέπλεξε και άλλες δραστηριότητες, λόγου χάρη τραπεζικές, ώστε τα δημοφιλή και κρίσιμα για την αγνοημένη επαρχία ΕΛΤΑ να παραμείνουν ανταποδοτικά; Επίσης, είχε ενημερώσει την κυβέρνηση, ώστε να εφαρμόσει μιαν άλλη, πλην της τόσο κακής παρούσας, επικοινωνιακή πολιτική;

Αν κρίνουμε από τον σπασμωδικό ή και τυχαίο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει ανάλογες, ζωτικής σημασίας, υποθέσεις, θα έλεγα πως όχι. Συνυπολογίσετε εδώ και το κλείσιμο πολλών δεκάδων υποκαταστημάτων τραπεζών… Κι άλλο χάος. Λες και οι άνθρωποι αυτοί είναι απολύτως ξεκομμένοι και ως εκ τούτου αδιάφοροι για την καθημερινότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των υπολοίπων ανθρώπων. Ή, μήπως, είναι;

ΥΓ. Σε άλλες, επίσης πρόσφατες δημοσκοπήσεις και στο ερώτημα Μητσοτάκης ή Χάος, η πλειοψηφία του κόσμου πλέον – κάπου 44% – προτιμούν το χάος! Το ποσοστό είναι συγκλονιστικό. Κυρίως, επειδή πρόκειται για αυτούς τους ίδιους που έχουν δώσει ήδη τη νίκη στον νυν πρωθυπουργό σε τρεις εκλογικές αναμετρήσεις. Και που ενώ αναγνωρίζουν την έλλειψη αντιπολίτευσης και την συνακόλουθη κρίση που θα επακολουθήσει, αν ηττηθεί ο κ. Μητσοτάκης στις προσεχείς εκλογές, παρ’ όλα αυτά προτιμούν το χάος! Δηλαδή δηλώνουν πως ό,τι και να γίνει, τα πράγματα δεν μπορούν να είναι χειρότερα. Και ότι η νυν κυβέρνηση και οι εκπρόσωποί της πρέπει να τιμωρηθούν με οποιοδήποτε τρόπο. Κι αυτό προφανώς δεν είναι καθόλου ευοίωνο για τον τόπο…

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx