ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ

Υπό πολιορκία η ελληνική γλώσσα

Υπό πολιορκία η ελληνική γλώσσα

Ο τέταρτος πυλώνας της γεωπολιτικής ισχύος είναι ο πολιτισμός/πληροφορία. Ένα από τα βασικά εργαλεία του πολιτισμού και πληροφορίας είναι ο λόγος η γλώσσα. Η γλώσσα μας είναι συνδεδεμένη με το Ελληνικό Έθνος. Σε ερώτηση του Πέρση βασιλέα γιατί ο Δημάρατος θεωρεί ότι η μικρή Ελλάς θα νικήσει, η απάντηση του Δημάρατου είναι το ομόγλωσσον και ομόθρησκον.

Εξαιρώ το όμαιμον (για την σημερινή εποχή). Η Ελλάς βίωσε πολλές εισβολές και κατακτήσεις αλλά αποτέλεσμα ήταν ο εξελληνισμός των εισβολέων και όχι το αντίθετο. Συμφωνώ με τον κύριο Μελετόπουλο ότι η Ελληνική γλώσσα πρέπει να εμπεριέχει κάποιο μυστικό αλγόριθμο που δεν αφήνει το Ἐθνος να πάψει να υπάρχει. Όσο υπάρχει η Ελληνική γλώσσα, ο ελληνισμός θα είναι εδώ. Άλλωστε οι αρχαίοι Έλληνες λέγανε Έλληνας “είναι αυτός που έχει Ελληνική παιδεία”. Ο Λένιν έλεγε ότι για να κατακτήσεις έναν λαό άλωσε τη γλώσσα του.

Σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας, όταν υπάρχει συνάντηση δύο ετεροβαρών πολιτισμών ο ισχυρότερος πολιτισμός επικρατεί και ο ασθενέστερος εισάγει στοιχεία του ισχυρότερου. Κατά τη συνάντηση του ανώτερου Ελληνικού πολιτισμού με τον Ρωμαϊκό, αποτέλεσμα ήταν η εισαγωγή του Χαλκιδικού αλφαβήτου, η εισαγωγή της Δωδεκαδέλτου (βάση ανάπτυξης του Ρωμαϊκού Δικαίου), ιατρική κλπ. Εξ ου και η ρήση των Ρωμαίων κατακτήσαμε την Ελλάδα με τα όπλα αλλά μας κατάκτησε με το πνεύμα.

Η ελληνική γλώσσα υπό πολιορκία

Αν και δεν είμαι γλωσσολόγος παρακάτω ορισμένα στοιχεία για την ελληνική γλώσσα: Η Ελληνική γλώσσα μαζί με την Κινεζική (έτερος μεγάλος πολιτισμός) αποτελούν τίς δύο μόνο γλώσσες, εκ των 6500 γλωσσών παγκοσμίως,  που διατηρούνται και χρησιμοποιούνται ανελλιπώς για χιλιάδες χρόνια. Η Ελληνική ως ομιλουμένη γλώσσα έχει ηλικία άνω των 4000 ετών και σε γραπτή μορφή 3500 ετών. Για τον λόγο αυτό από το έτος 2025 η 9η Φεβρουαρίου είναι παγκόσμια ημέρα της Ελληνικής γλώσσας.

Η Ελληνική γλώσσα είναι περιγραφικότατη και είναι σημασιολογική. Ας θυμηθούμε το γνωμικό του Αντισθένη “Αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις”. Όλες οι λέξεις έχουν σημασιολογική προέλευση. Για αυτό και ο Σωκράτης πριν την αρχή της συζητήσεως για κάποιο θέμα ζητούσε την αποσαφήνιση της λέξεως του υπό συζήτησιν θέματος.

Τα βάθος της σκέψης ισούται με το βάθος της γλώσσας. Το εύρος και το βάθος της Ελληνικής γλώσσας είναι τεράστιο. Είναι γλωσσικός αλγόριθμος. Η Ελληνική γλώσσα περιέχει 12.300.000 λέξεις. Δεν είναι λοιπόν παράδοξο ότι στην Ελλάδα αναπτύχθηκε η φιλοσοφία, οι επιστήμες κλπ.

Η Αγγλική περίπου 440.000 λέξεις εκ των οποίων περίπου 135.000 έχουν φανερή ελληνική ετυμολογία και μαζί με τίς λέξεις οι οποίες έχουν αφανή Ελληνική ρίζα ο αριθμός ανέρχεται σε 230.000 λέξεις. Η Ελληνική γλώσσα είναι αρμονική κυματική (ο ήχος είναι κύμα). Οι Πυθαγόρειοι συνέδεαν τη μουσική και τη γλώσσα με τα μαθηματικά. Συμπερασματικά κατέχουμε την πιο πλούσια γλώσσα για την οποία θα έπρεπε να ήμασταν υπερήφανοι και να τη χρησιμοποιούμε σαν γεωπολιτικό εργαλείο.

Τον τελευταίο καιρό στην Ελλάδα (και στην Ευρώπη) παρακολουθούμε διείσδυση του αμερικανικού λεξιλογίου. Μέχρις ενός σημείου και χάριν συνεννοήσεως σε τομείς τεχνολογίας, καθόσον η τεχνολογία αυτή προέρχεται από το αγγλοσαξονικό χώρο, μπορεί να θεωρηθεί φυσιολογική. Η αλλοίωση όμως των Ευρωπαϊκών γλωσσών με εισαγωγή αγγλικών λέξεων της καθημερινής σε βάρος της τοπικής γλώσσας αποτελεί πολιτισμική αλλοίωση. Η γλώσσα κάθε λαού εμπεριέχει ιστορικές, πολιτισμικές ρίζες. Επηρεάζει τον τρόπο σκέψης και ενεργειών. Γνωρίζοντας τη γλώσσα μπορείς να εξάγεις συμπεράσματα για τον τρόπο ενεργειών. Στην αγγλική “ο χρόνος τρέχει” στην Ισπανία “ο χρόνος περπατά”.

Το εύρος του λεξιλογίου των νέων φθίνει συνεχώς και εισάγονται συνεχώς λέξεις της καθημερινής από την αγγλική. Πχ ακούγεται η έκφραση “τι κάνεις μπρό;”. Τι σημαίνει μπρό, είναι ποιο ευνόητη ή πιο εύηχη η λέξη μπρό από τη ελληνικότατη αδελφέ; Είναι η αγγλική γλώσσα ανώτερη της Ελληνικής; Αποτέλεσμα είναι η αλλοίωση του τρόπου και του βάθους της σκέψης.

Ποιος έχει την ευθύνη

Οι ελίτ της παγκοσμιοποίησης των οποίων το ζητούμενο είναι η χυλοποίηση και ποδηγέτηση των λαών μέσα από έναν ελεγχόμενο τρόπο σκέψης, κατάλαβαν τη δύναμη της καταστροφής των επί μέρους γλωσσών σαν εργαλείο για την επίτευξη του σκοπού αυτού. Όχημα η δύναμη του Αμερικανικού κινηματογράφου για ιδεοποίηση και προβολής του αμερικανικού τρόπου ζωής. Συχνά με προβολή εσφαλμένων εικόνων και διαστρέβλωσης της καθημερινής για τον Αμερικανό πολίτη πραγματικότητας. Άλλο εργαλείο είναι η χρήση των ντόπιων ελίτ για διάβρωση, άλωση και χυλοποίηση του τοπικού πολιτισμού.

Θα ήταν όμως εύκολο να επιρρίψουμε τις ευθύνες στις απρόσωπες και μακρινές ελίτ. Οι ελίτ αυτές ενεργούν σύμφωνα με το συμφέρον τους. Για το ποιος ευθύνεται σε τοπικό επίπεδο απάντηση δίνει ο θυμόσοφος λαός, «το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι». Το ζήτημα είναι τί κάνει η πολιτεία για να αντισταθεί, προστατεύσει την Ελληνική γραμματεία, τον Ελληνικό πολιτισμό και το όχημά του που λέγεται Ελληνική γλώσσα; Η απάντηση είναι τίποτα και σε αντίποδα προσπαθεί να καταστρέψει ό,τι έχει απομείνει με την αποσάθρωση της παιδείας. Δεν εννοώ μόρφωση αλλά ΠΑΙΔΕΙΑ.

Οι ηγήτορες και οι επηρεαστές της κοινής γνώμης (influencers κατά την νεοελληνική)  είναι τόσο χαμηλού επιπέδου ώστε προσπαθούν να κατεβάσουν και το επίπεδο των υπολοίπων στο δικό τους επίπεδο για να μην αισθάνονται ελλιπείς.

Είναι τραγικό ηγήτορες του υπουργείου Παιδείας να λένε ότι η Αρχαία Ελληνική είναι νεκρή γλώσσα. Θα μπορούσα να πω ότι έχουν “κενό εν τω κρανίω”. Αν ανατρέξουν και ψάξουν θα δουν πόσες και πόσες λέξεις της Αρχαίας Ελληνικής χρησιμοποιούνται αυτούσιες σήμερα στην καθημερινή γλώσσα. Νεκρή γλώσσα λοιπόν; Είναι τραγικό Έλληνας πρωθυπουργός σε ένα μικρό κείμενο να κάνει τόσα ορθογραφικά λάθη ώστε στο δημοτικό θα έπαιρνε βαθμολογία κάτω από τη βάση. Αυτό δείχνει πρώτιστα την αγάπη του για την γλώσσα και το βάθος της.

Συνέχεια με τους δημοσιογράφους οι οποίοι θα έπρεπε να χειρίζονται και να διακονούν την Ελληνική γλώσσα και όχι να την κατακρεουργούν. Σε άρθρο για μονογονεϊκές οικογένειες διάβασα το απερίγραπτο «single μαμά» (sic)! Θα ήθελα να ρωτήσω τον αρθρογράφο αν μισεί τόσο πολύ τη γλώσσα του και ηθελημένα την κατακρεουργεί, θεωρώντας ότι η αγγλική είναι πολιτισμικά ανώτερη ή απλώς είναι αδαής;

Ακόμη πιο τραγικό είναι το γεγονός ότι ακούγονται φωνές οι οποίες θέλουν να αντικαταστήσουν το Ελληνικό αλφάβητο με το Λατινικό! Ήδη κάνανε πολύ κακό στη γλώσσα και θέλουν να καταργήσουν και το αλφάβητο. Η ηλιθιότητα σε όλο της το μεγαλείο. Από μητέρα παιδιού που τώρα άρχισε την 2α δημοτικού άκουσα ότι στο σχολείο πλέον διδάσκουν στα παιδιά ότι οι λέξεις δεν έχουν συλλαβές αλλά “φωνούλες”! Δεν υπάρχει το γράμμα ήτα αλλά ι όπως ήλιος ή όχι ύψιλον αλλά ι όπως υπολογιστής.

Δεν γνωρίζω αν αυτό είναι ο τρόπος διδασκαλίας της συγκεκριμένης δασκάλας ή αν είναι εγκύκλιος του υπουργείου αλλά και στις δύο περιπτώσεις τα παιδιά δεν παίρνουν την ορθή γνώση. Aν είναι εγκύκλιος οι “εγκέφαλοι” που το επεξεργάστηκαν θα πρέπει να ντρέπονται και να παραιτηθούν πριν κάνουν περισσότερο κακό στο μέλλον της Ελλάδας. Αν είναι μεμονωμένη δασκάλα/ος το υπουργείο πρέπει να φροντίσει να μην υπάρχουν τέτοια κρούσματα.

Είναι τρομακτικό να βλέπεις δασκάλα στα κοινωνική δίκτυα να λέει ότι η σημαία είναι ένα σεντόνι. Η πολιτεία επιλήφθηκε του θέματος; Συμπερασματικά η Ελληνική γλώσσα και παιδεία βάλλονται από παντού και εκ των έσω και με σχέδιο.

Μερικές προτάσεις

Για να μην γράφουμε όμως μόνο τα κακώς κείμενα χωρίς κάποιες σκέψεις λύσεων, εδώ μερικές σκέψεις: Η Παιδεία θα πρέπει να αναδιοργανωθεί ούτως ώστε να αναπτύσσει την χρήση και το βάθος της γλώσσας και να παράγει ανθρώπους με κριτική σκέψη και όχι μόνο γρανάζια για τίς “μηχανές” παραγωγής πλούτου. Βέβαια ο αντίποδας είναι ότι πολίτες με κριτική σκέψη είναι επικίνδυνοι για τις ελίτ. Η παιδεία θα πρέπει να είναι ηθικοπλαστική και να παράγει άξιους και χρήσιμους πολίτες. Πολίτες με εθνική (όχι σοβινιστική) υπερηφάνεια οι οποίοι γνωρίζουν την ιστορία της πατρίδας τους όπως πραγματικά είναι.

Θα μπορούσε να υπάρξει επιστροφή του θεσμού του επιθεωρητή της εκπαίδευσης ή κάποιου άλλου θεσμού; Ίδρυση διεθνούς κύρους σχολών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων Ελληνικής κλασσικής Γραμματείας, φιλοσοφίας αποκεντρωτικά. Πχ στους Δελφούς; Όλοι αυτοί θα γίνουν “διάκονοι” του Ελληνικού πνεύματος.

Χρησιμοποιούμε τον φθηνό τουρισμό σαν “βαριά βιομηχανία” ο οποίος ίσως και να απομυζά περισσότερα από όσα προσφέρει αν βάλουμε στη ζυγαριά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά δεν κάνουμε τίποτα για να αναπτύξουμε τον πολιτισμικό τουρισμό και όχι μόνο στην Αθήνα.

 


 

*O Κώστας Γκουνάγιας είναι Έλληνας επιχειρηματίας που ζει και εργάζεται στην Φινλανδία και μέλος του ΕΛΙΣΜΕ.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx