Προχωρεί η υποθαλάσσια οδική σύνδεση της Σαλαμίνας
26/03/2021
Προχωρεί το έργο για την υποθαλάσσια οδική ζεύξης της Σαλαμίνας, καθώς κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας».
Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα μπορέσουν να προχωρήσουν οι εταιρείες στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον τελικό διαγωνισμό για την υπογραφή σύμβασης για το έργο. Αυτό θα κατασκευαστεί μέσα σε 5 έργα και ο προϋπολογισμός φθάνει τα 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνει αναλυτικά τα εξής κομμάτια: 1) το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χλμ., ώστε να παρακάμπτεται ο δήμος Περάματος 2) την υποθαλάσσια ζεύξη με οδική σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου 3) τo οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη της.
Συνολικά το έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρων με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, μεταξύ της νήσου Σαλαμίνος και του Περάματος Αττικής, καθώς και οδικών τμημάτων παράκαμψης των δύο πόλεων. Το συνολικό μήκος του νέου οδικού άξονα που θα κατασκευαστεί είναι περίπου 17 χιλιόμετρα. Η υποθαλάσσια σήραγγα θα αποτελείται από 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση. Τα τρία σχήματα που διεκδικούν το έργο παραχώρησης είναι η ΤΕΡΝΑ, η Μυτιληναίος και η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την ΑΚΤΩ.
«Ένα έργο δύσκολο, για το οποίο δούλεψαν συστηματικά οι Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένα έργο εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από ‘‘40 κύματα’’, μετά από πολλά χρόνια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, με την καθοδήγηση του υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή. Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν», επεσήμανε σε δήλωσή του ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.





