ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Τι αλλάζει στις τράπεζες με το Know your Customer

Τι αλλάζει στις τράπεζες με το Know your Customer

Η νέα υπηρεσία “Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)” που ήδη τέθηκε σε λειτουργία από σήμερα, ξεκίνησε ουσιαστικά για τον έλεγχο του “μαύρου χρήματος”, αλλά έχει και αντιγραφειοκρατική πτυχή: γλιτώνει όσους έχουν ΑΦΜ και κωδικούς Taxisnet από κάποιες ανούσιες επισκέψεις στις τράπεζες για δικαιολογητικά.  Παράλληλα, όμως, επιτρέπει στις τράπεζες να έχουν πρόσβαση και να αντλούν στοιχεία του πολίτη από το ελληνικό δημόσιο και κυρίως την εφορία. Προϋπόθεση για να λειτουργήσει, είναι να συγκατατεθεί ο πολίτης.

Αν συγκατατεθεί, οι τράπεζες θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που έχει για το άτομο το ελληνικό δημόσιο. Υπολογίζεται ότι παράπλευρο όφελος είναι ότι θα χρειάζονται 1,5 εκατομμύριο λιγότερες επισκέψεις στις τράπεζες ετησίως, κάτι που απαλλάσσει τους τραπεζικούς σημαντικά από συναλλαγές. Εκείνο που γλιτώνει ο πελάτης είναι ότι δεν θα χρειάζεται να πηγαίνει αυτοπροσώπως στην τράπεζα για να επικαιροποιεί τα στοιχεία του προσκομίζοντας διάφορα έγγραφα που απαιτούνται (φωτοτυπίες ταυτότητας, εκκαθαριστικού σημειώματος, λογαριασμό ρεύματος ή τηλεφωνίας ή αντίγραφα  μισθοδοσίας).

Η νέα υπηρεσία παρουσιάστηκε το μεσημέρι από τον πρωθυπουργό μετά από σύσκεψη που είχε με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα. Το σύστημα θα επεκταθεί και με στοιχεία  του ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο) σε άλλες δραστηριότητες, καθώς και στις τηλεπικοινωνίες και σε ασφαλιστικούς φορείς.

Σύνδεση μέσω του Gov.gr

Στο εξής οι πολίτες που το επιθυμούν, δεν θα χρειάζεται να συλλέγουν μόνοι τους δικαιολογητικά σχετικά με φορολογικά και οικονομικά στοιχεία, σχετικά με την επαγγελματική δραστηριότητά τους καθώς και στοιχεία πιστοποίησης ταυτότητας και επικοινωνίας. Μέχρι στιγμής, αυτή η διαδικασία απαιτούσε αυτοπρόσωπη παρουσία στα καταστήματα των τραπεζών, υποβολή στοιχείων σε έγγραφη μορφή καθώς επίσης και ταλαιπωρία του πελάτη προκειμένου να συγκεντρώσει τα δικαιολογητικά. Αυτή η συλλογή στοιχείων θα πραγματοποιείται πλήρως ηλεκτρονικά και ο πελάτης δεν θα χρειάζεται να εκτυπώσει τίποτα.

Με τη ρητή και ειδική συγκατάθεσή του, οι τράπεζες θα αποκτούν πρόσβαση, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, και θα μεταφέρουν τα δεδομένα που απαιτούνται βάσει του Νόμου 4557/2018 για την εξακρίβωση και την επαλήθευση των στοιχείων ταυτότητας, επικοινωνίας, επαγγελματικής δραστηριότητας και ετήσιων εισοδημάτων του.

Η σύνδεση στην υπηρεσία θα γίνεται μέσω του gov.gr ή μέσω του συστήματος e-banking της κάθε τράπεζας και οι τράπεζες θα μπορούν να αντλούν όλα εκείνα τα στοιχεία που διατηρεί το Ελληνικό Δημόσιο στα μητρώα του. Μέχρις στιγμής έχουν ενταχθεί στην εφαρμογή τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που υπέβαλαν σχετική αίτηση: Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank και το ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος Viva Payments. Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ένταξης τεσσάρων ακόμα πιστωτικών ιδρυμάτων (Ηπείρου, Χανίων, Παγκρήτια, OptimaBank) καθώς και τεσσάρων Ιδρυμάτων Ηλεκτρονικού Χρήματος (Cardlink, Cosmote Payments, Flexin, Hellasfin).

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx