Πως θα πάμε για ψώνια φέτος τα Χριστούγεννα
14/11/2020Πριν τον Covid-19, τα ψώνια και η βόλτα στα μαγαζιά τα Χριστούγεννα ήταν μέρος της εορταστικής ατμόσφαιρας. Ας υποθέσουμε λοιπόν, ότι το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα θα λήξει την εορταστική περίοδο. Οι καταναλωτές μετά από μια μακρά περίοδο απαγορεύσεων θα θέλουν να νιώσουν κάτι από το εορταστικό κλίμα. Φέτος όμως όλα είναι διαφορετικά.
Παρότι συχνά βλέπουμε εικόνες συνωστισμού σε εμπορικούς δρόμους, η πανδημία έχει αλλάξει αρκετά τις καταναλωτικές συνήθειες, σε όλο τον κόσμο. Κυρίως όμως έχει αλλάξει η ψυχολογία και ο τρόπος που επιλέγει ένα φυσικό κατάστημα για τις αγορές του. Ποιο κατάστημα θα επιλέξει για να περάσει την είσοδο του; Με την ανασφάλεια στα ύψη, το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος σε ένα κατάστημα είναι τα μέτρα προστασίας για τον Covid-19.
Αυτό φαίνεται από την βιτρίνα κάθε μαγαζιού. Φοράνε μάσκα οι υπάλληλοι που είναι μέσα; Τηρούνται τα μέτρα φυσικής αποστασιοποίησης; Είναι ένα καθαρό περιβάλλον; Αυτά είναι τα πρώτα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα κατάστημα για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των υποψήφιων πελατών και κατ’ αυτόν τον τρόπο να τους προσελκύσει.
Όμως πέρα από την ασφάλεια που πρέπει να νιώσει ένας καταναλωτής για να επιλέξει ένα κατάστημα υπάρχει και η αγοραστική εμπειρία. Ειδικά αυτές τις γιορτές, ο κόσμος έχει ανάγκη να βγει και να νιώσει χαρά, ικανοποίηση και εορταστικό κλίμα. Άλλωστε, οι εορταστικές αγορές είναι μια εμπειρία που μας χαρίζει χρόνο με τους δικούς μας ανθρώπους ή για τους δικούς μας ανθρώπους. Σίγουρα οι πολυεθνικές έχουν καταφέρει να συγκεντρώνουν την προτίμηση των καταναλωτών. Όμως, τα μικρότερα καταστήματα έχουν τώρα την ευκαιρία να κάνουν την διαφορά και να προσφέρουν πιο προσωποποιημένες εμπειρίες.
Οι άνθρωποι δεν χρειάζονται πλέον μια αποστειρωμένη εμπειρία αγορών με συνοπτικές διαδικασίες. Από την άλλη οι μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να επιστρατεύσουν κάθε δημιουργική ιδέα για να προσφέρουν ολιστική εμπειρία αγορών, ανάλογα με τα προϊόντα τους. Περισσότερο από ποτέ οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να βιώσουν τον καταναλωτισμό σαν μια ψυχαγωγική εμπειρία, εκτός από τον καθιερωμένο εορταστικό στολισμό και την μουσική. Όποιες επιχειρήσεις το καταφέρουν θα βγουν κερδισμένες.