Έρχεται το «Ψηφιακό Μουσείο Ακρόπολης»
28/12/2017Στην τελική ευθεία μπαίνει η δημιουργία του «Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης», καθώς η Περιφερειάρχης Αττικής υπέγραψε σήμερα την ένταξη της σχετικής πράξης στο ΠΕΠ Αττικής 2014-2020 και στον Άξονα Προτεραιότητας 02 «Διάδοση και Ανάπτυξη Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών των ΜΜΕ με τη χρήση ΤΠΕ».
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής, «με την ένταξη του Ψηφιακού Μουσείου της Ακρόπολης, ολοκληρώνεται για τη φετινή χρονιά ο κύκλος των εντάξεων στον Άξονα Προτεραιότητας 02 του ΠΕΠ Αττικής, επιβεβαιώνοντας την πρωτοπορία της Περιφέρειας Αττικής σε δράσεις Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) μεταξύ όλων των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020».
Σημειώνεται ότι το «Ψηφιακό Μουσείο Ακρόπολης» είναι συνολικού προϋπολογισμού 1.743.820,82 ευρώ και προβλέπει την δημιουργία ενός πολυδιάστατου ιστοχώρου για το Μουσείο της Ακρόπολης. Ο ιστοχώρος αυτός θα περιλαμβάνει:
- Πληροφορίες για το Μουσείο και για την οργάνωση της επίσκεψης σε αυτό.
- Παρουσίαση της συλλογής 10.000 αντικειμένων του Μουσείου, από το Σύστημα Διαχείρισης Συλλογών.
- Διαδικτυακό εικονικό Μουσείο, όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να προγραμματίσει την επίσκεψή του σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά του, αλλά και να δημιουργήσει μια «προσωπική συλλογή» από αγαπημένα εκθέματα. Ο επισκέπτης του ιστοχώρου θα έχει επίσης την δυνατότητα να αλληλοεπιδράσει με μια από τις διαδραστικές πολυμεσικές εφαρμογές που θα δημιουργηθούν για χρήση τόσο στο φυσικό χώρο του Μουσείου όσο και στο διαδίκτυο.
- Ξεχωριστό ιστόχωρο για την Παιδική Λέσχη, μέσω του οποίου τα παιδιά θα μπορούν να περιηγηθούν στο Μουσείο και να γνωρίσουν τον αρχαίο πολιτισμό, παίζοντας διαδραστικά και ψυχαγωγικά παιχνίδια.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα αναπτυχθούν παραλλήλως 24 διαδραστικές και διαδικτυακές ψηφιακές εφαρμογές σε δύο γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά) και θα γίνει προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού για την παρουσίαση και υποστήριξη των εφαρμογών στον φυσικό χώρο του Μουσείου.
Στο έργο περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη εφαρμογής για τη διαχείριση των πολυμεσικών αυτών εφαρμογών (back office) από το προσωπικό του Μουσείου, αλλά και η εκπαίδευση των εργαζομένων προκειμένου να είναι σε θέση να χειρίζονται και να ενημερώνουν τις εφαρμογές και τις εγκαταστάσεις.