Αν δεν το ξέρατε, ο Περικλής ήταν …Αλβανός
19/08/2021Η Αλβανίδα ιστορικός Έλενα Κοτσάκι έκανε νέα εμφάνιση σε τηλεοπτική εκπομπή με “ρεφρέν” όσα υποστηρίζει κατά καιρούς περί αλβανικής καταγωγής των αρχαίων Ελλήνων και περί… κλοπής της αλβανικής Iστορίας από τους Έλληνες. Αυτο το νέο παραλήρημα της Αλβανίδας ιστορικού εκδηλώθηκε με αφορμή τον σχολιασμό βιβλίου του καθηγητή και δημοσιογράφου Παναγιώτη Μπάρκα, ο οποίος τιμήθηκε πρόσφατα με το Α’ Βραβείο Ολοκληρωμένου Έργου από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών για το τρίτομο έργο του “Ήπειρος: Η ταυτότητα και η οικουμενικότητα του Ελληνισμού”.
Ο κ. Μπάρκας αμφισβητεί την αλβανική καταγωγή του Αργύριου Καστριώτη ή Σκεντέρμπεη, όπως και την προέλευση των συμβόλων της αλβανικής σημαίας. Στο άλλο άκρο η κα. Κοτσάκι φτάνει στο σημείο να υποστηρίζει ότι «οι Αλβανοί είναι οι μόνοι κληρονόμοι της αρχαίας Ελλάδας». Αυτό επανέλαβε, σχολιάζοντας τον Βορειοηπειρώτη Παναγιώτη Μπάρκα, που υπενθυμίζεται, ότι τον Δεκέμβριο του 2018 είχε συλληφθεί για «εισαγωγή αντεθνικών βιβλίων στην Αλβανία».
«Η ιστορία της Ελλάδας είναι λάθος από την αρχή μέχρι το τέλος. Διαστρεβλώνουν την ιστορική πραγματικότητα από το 1800 και μετά και κλέβουν την ιστορία της Αλβανίας. Εμείς είμαστε οι μόνοι κληρονόμοι της αρχαίας Ελλάδας. Αλλά η Ελλάδα και η Βόρεια Μακεδονία δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι οι λαοί τους κατάγονται από Αλβανούς και ότι είναι όλοι τους Αρβανίτες. Επικεφαλής της Ελληνικής Εκκλησίας είναι, επίσης, Aρβανίτης», είπε εννοώντας τον Αναστάσιο. Σημειώνεται ότι η Έλενα Κοτσάκι αντιμετωπίζεται ως γραφική ακόμη και από τους Αλβανούς συμπατριώτες της, ο λόγος της έχει, ωστόσο, απήχηση στους εθνικιστικούς κύκλους της πατρίδας της.
Η ιστορική πραγματικότητα
Μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή, η Κοτσάκι δήλωσε για τον Μπάρκα ότι και «ο ίδιος είναι Αλβανός, αλλά δεν γνωρίζει σωστά τις ιστορικές πηγές». «Για να μιλάς για αυτά τα πράγματα πρέπει να είσαι επαγγελματίας ιστορικός. Αυτό είναι ένα βιβλίο γεμάτο πολιτικές προκαταλήψεις… Οι Αλβανοί είναι οι πιο αυθεντικοί άνθρωποι στην Ευρώπη… Δεν υπάρχει αρχαιοελληνικό έθνος, αλλά ιλλυρική και πελασγική ταυτότητα» υποστήριξε.
Η Αλβανίδα ιστορικός δεν μένει όμως μόνον στο 1800. Με ένα τεράστιο ιστορικό άλμα πηδάει στα πρώτα ελληνικά φύλα και τους Πρωτοέλληνες. «Στον Tρωικό πόλεμο δεν αναφέρονται οι Έλληνες, αλλά οι Πελασγοί. Όλοι Πελασγοί ήταν, όπως και η Ελένη και ο Δούρειος Ίππος, όλοι Πελασγοί, πουθενά δεν βλέπεις Έλληνα», καταλήγει στο παραλήρημά της.
Ο “Δούρειος Ίππος” είναι βέβαια λίγο δύσκολο να ήταν Πελασγός, καθώς πρόκειται για κατασκευή, δημιούργημα, ενδεχομένως ποιητική περιγραφή ενός υπερόπλου των τότε Ελλήνων ή αλληγορική αναφορά για τις πολεμικές τεχνικές των ελληνικών φύλων της εποχής. Αυτά όμως είναι μάλλον “ψιλά γράμματα” για την κα. Κοτσάκη, καθώς κινούνται στον τομέα της μεταϊστορίας (με την έννοια της ανάλυσης της ουσίας της Ιστορίας). Η ίδια πάντως, με το γνωστό ύφος της, προκαλεί σε δημόσιο διάλογο Έλληνες ιστορικούς, που μάλλον δεν έχουν την διάθεση να εμπλακούν σε γραφικότητες με τηλεπερσόνες!
Παρεμπιπτόντως, ο Όμηρος αναφέρει τους Πελασγούς μεταξύ των 13 συμμάχων των Τρώων: Δάρδανοι, Λέλεγες, Μαίονες, Αδραστενείς, Περκοτιανοί, Πελασγοί, Θράκες, Κίκονες δορυφόροι, Παίονες τοξότες, Μύσιοι, Φρύγες, Κίλικες Τρωάδος, Μιλήσιοι, Λύκιοι υπό τον Σαρπηδόνα και Κάρες. Επίσης, ενώ οι Τρώες δεν μιλούσαν την ίδια γλώσσα με όλους τους συμμάχους τους, είχαν την ίδια θρησκεία με τον στρατό των ελληνικών πόλεων και μιλούσαν στα ελληνικά με το ελληνικό στρατόπεδο. Επίσης, οι συμμαχικές ελληνικές πόλεις είχαν ήδη κοινή γλώσσα μεταξύ τους.
Το ότι πάντως οι Τρώες πιθανόν μιλούσαν χωρίς διερμηνέα στα ελληνικά με τους Έλληνες εχθρούς τους, δεν σημαίνει ότι αυτή ήταν η γλώσσα τους, αλλά είναι βέβαιο ότι τα ελληνικά ήταν διαδεδομένα στην άρχουσα τάξη της Τροίας. Επιστημονικά είναι διαδεδομένη η εκδοχή ότι οι Τρώες πιθανόν να μιλούσαν λουβικά, γλώσσα που χρησιμοποιείτο ευρέως τότε ως lingua franca στη Μικρά Ασία. Όμως και αυτό είναι υπό αμφισβήτηση, καθώς στηρίζεται αποκλειστικά στο γεγονός ότι βρέθηκε μια λουβική επιγραφή στην Τροία. Οι ειδικοί κρίνουν ότι δεν αρκεί μια επιγραφή για να εξαχθεί συμπέρασμα για τη γλώσσα των αυτοχθόνων.
Όλα τα παραπάνω, ωστόσο, η κα. Κοτσάκι θα μπορούσε να τα ανατρέψει, υποστηρίζοντας ότι και στα δύο στρατόπεδα, σε εκείνη τη μεγάλη, γεωπολιτικής σημασίας, σύγκρουση για το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, υπήρχαν Αλβανοί διερμηνείς.
Αν προχωρήσει όμως και σε αυτό, τότε το επόμενο βήμα της, θα είναι μάλλον η αναγνώριση, από την ίδια, αλβανικής ταυτότητας και στη “Λούσι”. Τον γνωστό αυστραλοπίθηκο της Αιθιοπίας (από τον οποίο οι επιστήμονες πίστευαν για δεκαετίες ότι προέρχεται το ανθρώπινο είδος), καθώς και σε όσους έζησαν στην προγονική για την ανθρωπότητα κοιτίδα της Βόρειας Μποτσουάνας, στην Κεντρική Αφρική, και είναι, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα, οι πρόγονοι όλων των ανθρώπων.