ΓΝΩΜΗ

Είναι η ώρα να πούμε την αλήθεια για τους μηχανικούς της ΣΜΑ

Είναι η ώρα να πούμε την αλήθεια για τους μηχανικούς της ΣΜΑ

Τελείωσαν οι πανελλήνιες εξετάσεις, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου γνωρίζουν τα αποτελέσματα των γραπτών τους, και ετοιμάζουν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους – από 8 Ιουλίου έως 17 Ιουλίου – εκφράζοντας τις σχολές που επιθυμούν, ανάλογα τους βαθμούς τους, σε συνάρτηση με τις βάσεις των σχολών του προηγούμενου έτους 2024.

Είδαμε τα προηγούμενα χρόνια μία άρνηση των μαθητών να δηλώσουν τις στρατιωτικές σχολές. Είδαμε, κατά φθίνουσα σειρά, μία μεγάλη άρνηση για την Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων, ακολουθούσε η Σχολή Δοκίμων, στη συνέχεια με μικρότερη αποχή στο τμήμα Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων. Επίσης, το ίδιο φαινόμενο παρατηρήθηκε και στις αντίστοιχες Στρατιωτικές σχολές Υπαξιωματικών του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας.

Οι λόγοι είναι πολλοί και σύνθετοι. Ωστόσο, ο κύριος λόγος είναι καθαρά οικονομικός και έπονται τα υπόλοιπα. Όπως οι συνθήκες εργασίας και διαβίωσης (ειδικά στον Στρατό Ξηράς), η μη αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, τουλάχιστον για τις τεχνικές ειδικότητες, τα θέματα αρχαιότητας, η αναξιοκρατία που επικρατεί σε σημαντικό βαθμό, ειδικά μετά τον βαθμό του Σμηνάρχου, η βαθμολογική εξέλιξη, οι αγκυλώσεις της ηγεσίας σε ειδικές καταστάσεις, ο κομματισμός που δημιουργεί άρρωστες καταστάσεις κ.α.

Οι Μηχανικοί της Σχολής Ικάρων (πρώην ΣΜΑ)

Θα μιλήσω ειδικά για τους Μηχανικούς της Σχολής Ικάρων, πρώην ΣΜΑ, οι οποίοι έχουν πολλά διαχρονικά παράπονα από τις εκάστοτε ηγεσίες της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και από την σημερινή! Δεν θέλω να αναφέρω την ποιότητα των μαθητών, που εισέρχονται σ’ αυτή την σχολή, διαχρονικά από όλες τις άλλες στρατιωτικές σχολές, αν λάβουμε υπόψη μας και τα μαθηματικά, γεγονός που είναι γνωστό στο πανελλήνιο.

Τα παράπονά τους είναι:

  • Δεν υπάρχει επαγγελματική κατοχύρωση του πτυχίου τους, ισότιμο με αυτό του απόφοιτου από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Οι λόγοι πολλοί, που πηγάζουν σε έριδες μεταξύ των υπουργείων της Παιδείας, της Εθνικής Άμυνας και του Τεχνικού Επιμελητηρίου, αν προσθέσουμε και τις αγκυλώσεις της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Για να λήξει αυτή η περίεργη ιστορία και να λυθούν τα εμπόδια, υπάρχουν τρεις λύσεις: Να γίνει η Σχολή των Μηχανικών πέντε ακαδημαϊκά έτη ή οι μαθητές της Σχολής να φοιτούν στο ΕΜΠ στις αντίστοιχες ειδικότητες ή το τμήμα των Μηχανικών της Σχολής Ικάρων να ενταχθεί στην ΣΣΑΣ, και οι μαθητές να φοιτούν στις αντίστοιχες πολυτεχνικές σχολές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), όπως οι Στρατιωτικοί Γιατροί και οι Οικονομικοί.
  • Δεν υπάρχει η κατοχύρωση της αρχαιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία κτήσης του βαθμού, όπως συμβαίνει στις ευρωπαϊκές χώρες του ΝΑΤΟ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μηχανικοί να είναι νεότεροι από τους αντίστοιχους ομοιοβάθμιους Ιπτάμενους Αξιωματικούς, ακόμη και αυτών των Μηχανικών του Πολεμικού Ναυτικού και του Στρατού Ξηράς. Οπότε, παρουσιάζεται το φαινόμενο να έχουμε μηχανικούς δύο ταχυτήτων στις Ένοπλες Δυνάμεις, με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς την εξέλιξη και των θέσεων υψηλής ευθύνης στις Μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας, στο ΓΕΑ, και στο ΓΕΕΘΑ.
  • Δεν υπάρχει η ανάλογη αξιοποίηση των μηχανικών της ΣΜΑ σε θέσεις ευθύνης, που απαιτούν γνώσεις ως προς το αεροπορικό αντικείμενο, όπως η θέση του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης, που είναι αρμόδια για την γενική υποστήριξη των μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας κ.α. Μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, γιατί δεν τους εκμεταλλεύεται η Πολιτεία (Κυβέρνηση) λόγω των γνώσεων και της εμπειρίας των, όπως οι θέσεις στη Διεύθυνση Εξοπλισμών, στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) και του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ), που έχουν τοποθετηθεί πρώην επιχειρησιακοί ανώτατοι αξιωματικοί λόγω γνωριμιών, μη γνώστες του αντικειμένου της Αμυντικής και ειδικά της Αεροπορικής Βιομηχανίας. Και όμως, η κυβέρνηση μιλά για την ανάπτυξή της, χωρίς να έχει τοποθετήσει τα κατάλληλα άτομα σε θέσεις ευθύνης, που θα μπορούσαν να δώσουν άλλη ώθηση στις γνωστές παθογένειες της κρατικής και ιδιωτικής αμυντικής βιομηχανίας.

Μία παρένθεση είναι το παράδειγμα του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου θέσεις ευθύνης αναλαμβάνουν άτομα λόγω ρουσφετιών ή γνωριμιών ή αμοιβαίων συμφερόντων, και είδαμε τα φρικτά αποτελέσματα. Είμαι της άποψης, να μην ψάχνουμε για υπευθύνους, όταν γενικά το πολιτικό σύστημα έχει αρρωστημένη νοοτροπία. Μαθηματικά, σύμφωνα με το νόμο των πιθανοτήτων, όταν το σύστημα μπάζει νερά, τότε είναι βέβαιο ενδεχόμενο ότι αν διερευνήσεις και άλλους τομείς εντατικά, θα βρεις και άλλες παρόμοιες καταστάσεις.

Για να επανέλθουμε στο θέμα, μετά από όλα αυτά που συμβαίνουν με τους Μηχανικούς της ΣΜΑ, το αποτέλεσμα είναι μετά την αποφοίτησή τους, να τελειώνουν και το Πολυτεχνείο για την απόκτηση επαγγελματικού δικαιώματος, και να αποχωρούν στη συνέχεια πολύ νωρίς από τις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας σε εγχώριες ή ξένες αγορές και πανεπιστήμια με πολύ καλύτερους όρους επαγγελματικής καριέρας.

Συμπέρασμα

Ως καθηγητής των μαθηματικών, πρώην μηχανικός της ΣΜΑ, και επειδή έχουν δει πολλά τα μάτια μου σε αρκετούς τομείς: Θα συμβούλευα τους υποψήφιους μαθητές, που επιθυμούν να εισέλθουν στο τμήμα των μηχανικών της Σχολής Ικάρων (πρώην ΣΜΑ), καλύτερα να το αποφύγετε, γιατί οι αγκυλώσεις ως προς την κοινή λογική είναι ανίκητες! Θα ήταν ωφέλιμο γι’ αυτούς να δηλώσουν στο μηχανογραφικό τους άλλες Πανεπιστημιακές Σχολές, οι οποίες θα τους προσφέρουν το όραμα, που επιθυμούν στην επαγγελματική τους καριέρα, χρήσιμοι στην κοινωνία, και επομένως στην πατρίδα.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx