ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Θρίλερ με πλοίο στον Αστακό – Είχε κατεύθυνση την Λιβύη;

Θρίλερ με πλοίο στον Αστακό – Είχε κατεύθυνση την Λιβύη;

Ενα φορτηγό πλοίο με σημαία Παναμά, που ελέγχθηκε για πιθανή μεταφορά στρατιωτικού υλικού προς τη Λιβύη και τον στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ, βρέθηκε προσωρινά δεσμευμένο στο λιμάνι του Αστακού, σε μια υπόθεση που εμπλέκει ΝΑΤΟ, ευρωπαϊκές δυνάμεις, ελληνικές αρχές και πιθανόν υψηλόβαθμους κυβερνητικούς χειρισμούς.

Το πλοίο AYA1, που μετέφερε 350 κοντέινερ, κρατήθηκε στο λιμάνι για 96 ώρες και εν τέλει απέπλευσε με προορισμό τη Μισράτα, στη βορειοδυτική Λιβύη. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου στα «Νέα», την υπόθεση φέρεται να διαχειρίστηκαν απευθείας το υπουργείο Άμυνας, το υπουργείο Εξωτερικών, και το Μέγαρο Μαξίμου, με τη γνώση και εμπλοκή μυστικών υπηρεσιών και του ΝΑΤΟ.

Το χρονικό

Το πλοίο απέπλευσε την 1η Ιουλίου από το λιμάνι Μίνα Τζεμπέλ Αλί στο Ντουμπάι, μετά από σύντομο σταθμό προερχόμενο από Ινδία. Στις 16 Ιουλίου, διέσχισε τη Διώρυγα του Σουέζ και λίγο αργότερα ακινητοποιήθηκε από ολλανδική φρεγάτα, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ειρήνη» της Ε.Ε., που στοχεύει στην επιτήρηση του εμπάργκο όπλων προς τη Λιβύη, σύμφωνα με απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ (σε ισχύ από τον Μάρτιο του 2020).

Μετά την αναχαίτιση, πληροφορίες διαβιβάστηκαν στο ΝΑΤΟ, ότι το πλοίο ενδέχεται να μετέφερε τζιπ και πολεμικό υλικό με τελικό αποδέκτη τις δυνάμεις του Χαφτάρ στην ανατολική Λιβύη. Τη σκυτάλη ανέλαβε η ιταλική φρεγάτα ITS Morosini, η οποία συνόδευσε το πλοίο στον Αστακό, όπου κατέπλευσε στις 19:00 της 27ης Ιουλίου.

Η υπόθεση χαρακτηρίστηκε από τις ελληνικές αρχές ως “ιδιαίτερα ευαίσθητη”, ενώ η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας φέρεται να ενημερώθηκε, χωρίς όμως να υπάρξει άμεση εμπλοκή ή επέμβαση.

Στα έγγραφα του φορτίου δηλωνόταν μεταφορά ειδών όπως καλλυντικά, τσιγάρα και ηλεκτρικές συσκευές. Όμως, μετά από έλεγχο του περιεχομένου, αποκαλύφθηκε η ύπαρξη στρατιωτικών οχημάτων, γεγονός που φέρνει ερωτήματα για το τι πραγματικά περιείχαν τα 350 κοντέινερ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρέμβαση από ελληνικές αρχές δεν ζητήθηκε ποτέ.

Η αθόρυβη αποχώρηση

Στις 30 Ιουλίου, το ITS Morosini αποχώρησε από τον Αστακό, και στις 31 Ιουλίου, στις 08:00 το πρωί, το AYA1 αναχώρησε με τελικό προορισμό τη Μισράτα, όπου έφτασε τη Δευτέρα 4 Αυγούστου. Μέχρι στιγμής, το περιεχόμενο του φορτίου δεν έχει επίσημα διευκρινιστεί, όπως επίσης και το παρασκήνιο της διαχείρισης από τις ελληνικές και διεθνείς αρχές.

Το AYA1, μήκους 145 μέτρων, είναι πλοίο κατασκευής 2004, με σημαία Παναμά και ιδιοκτήτρια την εταιρεία UDS Shipping Services ΕΠΕ –που φέρεται να έχει επίσης το πλοίο AYA2– ενώ εμπορικά διαχειρίζεται από την Al Fooz Al Qadem Shipping LLC. Αναφερόμενα γραφεία των εμπλεκόμενων εταιρειών εντοπίζονται στην οδό Φίλωνος στον Πειραιά.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx