ΘΕΜΑ

Το ζόμπι F-35: Ο πιλότος εκτινάχθηκε κι αυτό συνέχισε να πετάει!

Το ζόμπι F-35: Ο πιλότος εκτινάχθηκε κι αυτό συνέχισε να πετάει! Ευθύμιος Τσιλιόπουλος

Η συντριβή ενός μαχητικού αεροσκάφους F-35 και η μη ανεύρεση του για περισσότερες από 24 ώρες μετά την εκτίναξη του πιλότου προκλήθηκε από λάθος του πιλότου, σύμφωνα με έρευνα του Σώματος Πεζοναυτών, αλλά πολλαπλές αστοχίες συστήματος και κακές καιρικές συνθήκες συνέβαλαν επίσης στο συμβάν.

Ένα αεροσκάφος F-35B πετούσε σε συνθήκες έντονης βροχόπτωσης κοντά στη Διακλαδική Βάση Τσάρλεστον στις 17 Σεπτεμβρίου 2023, όταν ο πιλότος εκτινάχθηκε και προσγειώθηκε σε μια γειτονιά του Βόρειου Τσάρλεστον. Ωστόσο, το F-35 παρέμεινε στον αέρα για περίπου 11 λεπτά μετά την εκτίναξη λόγω των συστημάτων αυτονομίας ελέγχου πτήσης του αεροσκάφους, σύμφωνα με έρευνα του Σώματος Πεζοναυτών που δόθηκε στη δημοσιότητα στις 31 Οκτωβρίου 2024.

Εν μέρει λόγω της stealth επίστρωσης του αεροπλάνου, χρειάστηκαν περίπου 30 ώρες για να βρουν οι αρχές το τζετ, κατά τη διάρκεια των οποίων οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έθεσαν μια σειρά από περίεργες θεωρίες και αστεία για το τι θα μπορούσε να είχε συμβεί. Μάλιστα, κάποιοι έδωσαν το όνομα “ζόμπι μαχητικό” στο αεροσκάφος, το οποίο συνέχισε να πετάει χωρίς πιλότο. Τελικά βρέθηκε 64 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Διακλαδικής Βάσης Τσάρλεστον.

Οι ερευνητές επέρριψαν την ευθύνη για τη συντριβή στον πιλότο, αλλά είπαν ότι ένα ηλεκτρικό συμβάν προκάλεσε πολλαπλές βλάβες στο σύστημα, συμπεριλαμβανομένων και των δύο ασυρμάτων, του αναμεταδότη, του συστήματος τακτικής αεροναυτιλίας και του συστήματος οργάνων προσγείωσης. Η οθόνη που τοποθετείται στο κράνος, το κύριο σύστημα απεικόνισης του πιλότου και η πανοραμική οθόνη του πιλοτηρίου δεν λειτούργησαν τουλάχιστον τρεις φορές, ανέφερε η έρευνα, γεγονός που προκάλεσε τον αποπροσανατολισμό του πιλότου κατά τη διάρκεια της έντονης βροχόπτωσης.

«Ο πιλότος διέγνωσε λανθασμένα μια έκτακτη ανάγκη πτήσης εκτός ελέγχου και εκτινάχθηκε από ένα λειτουργικό αεροσκάφος, αν και κατά τη διάρκεια μιας ισχυρής καταιγίδας που συνδυάστηκε με ηλεκτρικές δυσλειτουργίες και δυσλειτουργίες του αεροσκάφους», λέει η έρευνα. Ανέφερε ότι ο πιλότος είχε μεγάλη εμπειρία στο AV-8B Harrier, αλλά ήταν σχετικά αρχάριος στο F-35B.

Μετά τη συντριβή, οι αρχές δεν μπόρεσαν να βρουν το μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς επειδή ο αναμεταδότης του αεροπλάνου απέτυχε λόγω της ηλεκτρικής δυσλειτουργίας, σύμφωνα με την έρευνα, και η stealth επίστρωση του αεροσκάφους έκανε πολύ πιο δύσκολο τον εντοπισμό του από ένα παραδοσιακό αεροσκάφος. «Η απώλεια θετικής επαφής ραντάρ με το αεροσκάφος του ατυχήματος προήλθε από έναν αποτυχημένο αναμεταδότη που προκλήθηκε από την ηλεκτρική δυσλειτουργία και την τελική κάθοδο του αεροσκάφους κάτω από τον ορίζοντα του ραντάρ ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Η απώλεια θετικής επαφής θα μπορούσε επίσης να αποδοθεί εν μέρει στην τεχνολογία χαμηλής παρατήρησης του F-35B», ανέφερε η έρευνα, καταλήγοντας στο ότι «δεν προτάθηκαν τιμωρητικές ενέργειες».

Μετά το ατύχημα και με τα προηγούμενα δύο θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα του Σώματος Πεζοναυτών, η υπηρεσία έδωσε εντολή να σταματήσουν οι πτήσεις για δύο ημέρες.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx