Λαθρεμπόριο βίζας Σέγκεν από ελληνικά προξενεία

Λαθρεμπόριο βίζας Σέγκεν από ελληνικά προξενεία, Μένιος Τασιόπουλος

Ποια η πραγματική αιτία πίσω από τους ειδικούς ελέγχους στη Γερμανία και αλλού σε βάρος των επιβατών από την Ελλάδα; Για κύκλωμα δομικής διαφθοράς στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών μιλούν οι Ευρωπαϊκές υπηρεσίες Ασφαλείας.

Οι ειδικοί έλεγχοι για τους προερχόμενους από την Ελλάδα ταξιδιώτες στα γερμανικά αεροδρόμια όχι μόνον δεν θα σταματήσουν το 2018 αλλά θα επεκταθούν και στα αεροδρόμια της Αυστρίας, Γαλλίας, Ολλανδίας και Βελγίου. Σύμφωνα με πληροφορίες από ευρωπαϊκές υπηρεσίες ασφάλειας, η επέκταση των ελέγχων είναι αναγκαία καθώς διαπιστώνονται μαζικά και διαρκώς αυξανόμενα κρούσματα εισόδου στις χώρες αυτές κατόχων θεωρήσεων Σένγκεν από την Μέση Ανατολή, Κεντρική Ασία και Βόρεια Αφρική, οι οποίες όμως έχουν εκδοθεί από ελληνικές προξενικές Αρχές. Τα προβλήματα αυτών των θεωρήσεων είναι δύο:

α) ότι χορηγούνται παράτυπα σε άτομα που δεν έχουν πραγματικό και κύριο προορισμό την Ελλάδα. Άρα, σύμφωνα με τους κανονισμούς λειτουργίας της Συνθήκης Σένγκεν, αρμόδιες να τις χορηγούν δεν είναι οι Ελληνικές Προξενικές Αρχές αλλά αυτές της χώρας όπου τελικώς ταξιδεύουν οι ενδιαφερόμενοι.
β) ότι χορηγούνται παράνομα (και έναντι αδρότατης “μαύρης” αμοιβής ) σε άτομα που οι αιτήσεις τους για θεώρηση Σένγκεν έχουν ήδη απορριφθεί από τις Προξενικές Αρχές της Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Αυστρίας, Ολλανδίας, Βελγίου ή και άλλων χωρών της Συνθήκης Σένγκεν.

Οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες σύμφωνα με απολύτως αξιόπιστες πηγές των Βρυξελλών και του Βερολίνου παρακολουθούν τα τελευταία χρόνια στενά και συστηματικά το ογκούμενο κύμα των ατόμων με “Ελληνικές βίζες” από χώρες της Ασίας και Αφρικής που εισέρχονται στον χώρο Σένγκεν. Από αυτούς κάποιοι απλώς κάνουν ψώνια και τουρισμό, μολονότι σε υπηκόους συγκεκριμένων χωρών (όπως π.χ η Συρία,η Υεμένη, το Πακιστάν ή το Ιράν) οι Προξενικές Αρχές της Γερμανίας ή της Ολλανδίας δεν εκδίδουν θεωρήσεις για τουρισμό αλλά μόνον για επιλεγμένους επιχειρηματικούς σκοπούς.

Οι περισσότεροι, όμως, όσων ταξιδεύουν με “Ελληνικές βίζες” σε χώρες της ΕΕ έχουν ως στόχο να εγκατασταθούν εκεί, ζητώντας πολιτικό άσυλο. Ένα άλλο, διόλου ευκαταφρόνητο, ποσοστό επιδίδεται σε ύποπτες επιχειρηματικές δραστηριότητες ή και σε δραστηριότητες καθαρά εγκληματικές όπως η πορνεία, η διακίνηση ναρκωτικών, προστασία νυκτερινών κέντρων, για να περιορισθούμε σε διαπιστωμένες από Ευρωπαϊκές Εισαγγελικές Αρχές περιπτώσεις.

Η μαζικότητα και η συνέχεια αυτού του φαινομένου οδήγησε τελικά στην καθιέρωση των ειδικών ελέγχων για τις αεροπορικές αφίξεις από την Ελλάδα. Οι έλεγχοι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στοχεύουν τους καθ` όλα νόμιμους “τουρίστες” που μέσω των Ελληνικών Προξενείων αποκτούν θέωρηση Σένγκεν και φθάνουν στο Ελ.Βενιζέλος από Ντουμπάι, Βηρυττό, Κάιρο, Τεχεράνη, Ριάντ, Αμμάν, Αντις Αμπέμπα για ν` αλλάξουν αεροπλάνο με πραγματικό προορισμό την Κεντρική Ευρώπη.

Οι Έλληνες διπλωμάτες αντιδρούν

Πριν καταλήξουν στους γενικευμένους ελέγχους, οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες ασφαλείας φέρονται ότι εξάντλησαν τα περιθώρια επισήμανσης του προβλήματος στους Έλληνες αρμόδιους στο πλαίσιο των συνεδριάσεων των Ομάδων Συντονισμού για την Συνθήκης Σένγκεν. Προτάθηκε στην Ελληνική πλευρά να χρησιμοποιήσει την δυνατότητα θεωρήσεων Σένγκεν τύπου VTL (δηλ.”περιοριμένης εδαφικής ισχύος -Visas Territorially Limited”) για τους “τουρίστες” της από την Μέση Ανατολή. Η αντίδραση των Ελλήνων διπλωματών στην σύσταση ήταν ιδιαίτερα έντονη.

Στο πλαίσιο της στενής προξενικής συνεργασίας που επιτάσσει η Συνθήκη Σένγκεν, τα κατά τόπους Ευρωπαϊκά Προξενεία επέμεναν να ζητούν από τα αντίστοιχα Ελληνικά τους φακέλους συγκεκριμένων ατόμων στα οποία είχε χορηγηθεί “Ελληνική βίζα” και ζήτησαν άσυλο σε χώρες της ΕΕ ή συνελήφθησαν για διακεκριμένη εγκληματική δραστηριότητα. “Σε εκατοντάδες αιτήματά μας λάβαμε φακέλους μόνον σε δύο ή τρεις περιπτώσεις” λέει γερμανική πηγή με μακρά εμπειρία σε χώρες της Μέσης Ανατολής.

Η εκτίμηση που κυριαρχεί στις κεντρικές δομές της ευρωπαϊκής ασφάλειας είναι ότι οι “Ελληνικές βίζες” δεν αποτελούν μεμονωμένα κρούσματα χρηματισμού κάποιων Ελλήνων διπλωματών και προξενικών υπαλλήλων. “Έχουμε να κάνουμε“, λένε έμπειρα στελέχη, “με ένα δομημένο φαινόμενο, που διαθέτει ιδιαίτερη προσαρμοστικότητα και συνοχή, αντέχει δε στις τεκτονικές πολιτικές αλλάγές που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα“.
Το μείζον πρόβλημα για τους Ευρωπαίους δεν περιορίζεται στο πρόβλημα της διαφθοράς από την εμπορευματοποίηση της πρόσβασης υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα.

Εμπορεύονται οι Έλληνες“, λένε με ένταση, “την πρόσβαση όχι στη δική τους χώρα αλλά στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, χορηγώντας πανάκριβα θεωρήσεις Σένγκεν σε όσους απορρίπτουμε εμείς για πολύ ουσιαστικούς λόγους. Λειτουργούν παρασιτικά ως προς τα δικά μας Προξενεία, λυμαίνονται τις απορρίψεις μας αντλώντας από εκεί πελάτες! Αλλά συχνά προχωρούν και σε καθαρά εγκληματική συνενοχή, αποδεχόμενοι πλαστογραφημένα διαβατήρια, εισάγοντας στο σύστημα άλλα δακτυλικά αποτυπώματα αντί του ατόμου που αιτείται την θεώρηση κοκ“.

Το πρόβλημα με τους Έλληνες -επισημαίνουν δείχνοντας εμμέσως πλην σαφώς τις ευθύνες της κεντρικής υπηρεσίας – είναι ότι στις λιγοστές περιπτώσεις που υπάλληλοι του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών συλλαμβάνονται επ’ αυτοφόρω χρηματιζόμενοι όχι μόνον δεν παραπέμπονται στην ελληνική Δικαιοσύνη αλλά, μετά 2-3 χρόνια, τοποθετούνται σε ελληνικές Προξενικές Αρχές άλλης πρωτεύουσας με ισχυρή ζήτηση θεωρήσεων για την ΕΕ.


Πηγή: Παραπολιτικά

 

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι