Πλήγμα για την Τουρκία η ακύρωση κατασκευής εργοστασίου της VW

Πλήγμα για την Τουρκία η ακύρωση της κατασκευής του εργοστασίου της VW

Μετά από μακρές διαπραγματεύσεις η Volkswagen παύει τα σχέδιά της για ένα νέο εργοστάσιο στην Τουρκία. Ο λόγος για αυτό είναι η κατακόρυφη μείωση της ζήτησης, ως συνέπεια της κρίσης του κορωνοϊού, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. «Με τα σημερινά δεδομένα δεν είναι απαραίτητη η αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας».

Σύμφωνα με πληροφορίες της Frankfurter Allgemeine Zeitung, η διοίκηση έχει πάρει την απόφαση αυτή εδώ και κάποιο καιρό, αλλά δεν είχε κοινοποιηθεί ώστε πρώτα να ενημερωθούν οι τουρκικές Αρχές. Ενεπλάκη μάλιστα και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Ορισμένοι ήλπιζαν ότι η κατασκευή του εργοστασίου στη Μανίσα, κοντά στη Σμύρνη, θα μαλάκωνε τις τεταμένες σχέσεις με την Τουρκία. Η Volkswagen, με το νέο εργοστάσιο, σχεδίαζε να καλύψει την προσδοκώμενη ανάπτυξη στην ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

Συγκεκριμένα, στις περιοχές αυτές θα διοχετεύονταν, σε λίγα χρόνια, ως και 300.000 νέα Volkswagen Passat και Skoda Superb, σε στέισον και χάτσμπακ έκδοση. Λόγω της πανδημίας, όμως, η εταιρεία μετά βίας μπορεί να αξιοποιήσει τα υπάρχοντα εργοστάσιά της. Επίσης, ελάχιστα έχουν αλλάξει σε ό,τι αφορά την ένταση που επικρατεί στην Τουρκία, κατά τις εκτιμήσεις της VW.

Ήδη, η απόφαση για το συγκεκριμένο εργοστάσιο είχε αναβληθεί το 2019, μετά από την έντονη κριτική που ασκήθηκε στην Τουρκία και τον πρόεδρο Ερντογάν, για την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατά την τουρκική στρατιωτική επιχείρηση στη Συρία.

Αντί για την Τουρκία, πάντως, τα νέα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας ενδέχεται να παράγονται πια στη Μπρατισλάβα, της Σλοβακίας. Η τελική απόφαση δεν έχει παρθεί αλλά το πράγμα θα δρομολογηθεί πιθανώς στις επόμενες δύο εβδομάδες. Ακόμη δεν είναι ξεκάθαρες οι συνέπειες που θα έχει ο νέος σχεδιασμός για το εργοστάσιο του Έμντεν, όπου σήμερα κατασκευάζεται το Passat.

Απογοήτευση στην Τουρκία

Η μεταφορά στην Τουρκία θα μπορούσε να απελευθερώσει πόρους εκεί για την παραγωγή νέων ηλεκτρικών μοντέλων. Στην Τουρκία η ακύρωση της κατασκευής του εργοστασίου έγινε δεκτή με κατανόηση και απογοήτευση. Ο πρόεδρος του τουρκικού συνδέσμου προμηθευτών αυτοκινήτων, Αλπέρ Καντζά, ανέφερε στην εφημερίδα ότι έδειχνε κατανόηση στη γερμανική απόφαση.

«Πέρυσι, η επένδυση στη Μανίσα ήταν η καλύτερη εναλλακτική, καθαρά με οικονομικούς όρους. Φέτος δεν έχει πια σημασία, γιατί είναι θέμα επιβίωσης». Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι αντιμέτωποι με περίσσεια παραγωγή. «Κανείς δεν μπαίνει στη διαδικασία να φτιάξει νέο εργοστάσιο αυτή τη στιγμή», σημείωσε ο Καντζά.

Προειδοποίησε, επίσης, ότι είναι υπερβολή η όποια συζήτηση για την απόφαση ως ήττα του προέδρου Ερντογάν. Τέσσερις χιλιάδες άνθρωποι θα έβρισκαν δουλειά στο εργοστάσιο και θα ωφελούνταν άλλοι 20.000. «Για αυτούς τους ανθρώπους είναι ήττα».

Ωστόσο, η επένδυση από τη Volkswagen θα αποτελούσε και ένα σημάδι διεθνούς αναγνώρισης που θα σήμαινε και εμπιστοσύνη στο πολιτικό και οικονομικό μέλλον της χώρας. Είχε, μάλιστα την υποστήριξη του προεδρικού μεγάρου. Ένας εκ των συμβούλων του Ερντογάν είχε πει χαρακτηριστικά, το Φεβρουάριο: «Θα θέλαμε να τους δούμε εδώ πάρα πολύ».

Εν τω μεταξύ το ειδησεογραφικό πρακτορείο Anadolu ανέφερε ότι η τουρκική αρχή ανταγωνισμού διερευνά κατά πόσο οι εταιρείες Porsche, Volkswagen, Mercedes-Benz και BMW παραβίασαν τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού. Κύκλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Τουρκία, όμως, απέρριψαν οποιονδήποτε συσχετισμό αυτού με την απόφαση της Volkswagen. Εκπρόσωποι της αρχής επισκέφθηκαν πλήθος αντιπροσωπειών πώλησης γερμανικών αυτοκινήτων μετά από διαμαρτυρίες καταναλωτών, σχετικά με υπερβολικά υψηλές τιμές, καθώς σημειώθηκε υψηλή ζήτηση παρά τον κορωνοϊό.


Πηγή: Frankfurter Allgemeine Zeitung

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι