Τι αποκαλύπτει το βίντεο για την συντριβή του βρετανικού F-35B

Τι αποκαλύπτει το βίντεο για την συντριβή του βρετανικού F-35B

Γράφει ο Στέργιος Θεοφανίδης

Ένα βίντεο από τη συντριβή του βρετανικού μαχητικού F-35B του βρετανικού βασιλικού Ναυτικού (Royal Navy) που επιχειρούν από το νέας γενιάς αεροπλανοφόρο HMS “Queen Elizabeth” έρχεται να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που προέκυψαν, με τους Βρετανούς να είναι εξαιρετικά φειδωλοί στην αποδέσμευση στοιχειωδών έστω πληροφοριών.

Από τον τρόπο διαρροής του βίντεο, καταγραφή της κάμερας του πλοίου την οποία παρακολουθούσαν σε υπολογιστή, μάλλον θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο ότι οι Βρετανοί επιχείρησαν να το αποκρύψουν, πέφτοντας όμως θύματα της σύγχρονης τεχνολογίας (σ.σ. κινητά τηλέφωνα) που βρίσκεται στα χέρια του καθενός…

Αυτό που φαίνεται μάλλον καθαρά, είναι ότι ο χειριστής του βρετανικού F-35B προσπαθεί να το ακινητοποιήσει επάνω στην κεκλιμένη ράμπα απονήωσης (ski jump), καθώς διαπιστώνει περιορισμένη (κάτω του κανονικού) ώση στον κινητήρα F135. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε με βεβαιότητα, αν το πρόβλημα απώλειας ισχύος (και κατ’ επέκταση ώσης) μπορεί να αποδοθεί στον κινητήρα του αεροσκάφους, ή σε αστοχία στο σύστημα LiftFan της Rolls Royce.

Το σύστημα περιλαμβάνει πέρα από τον ανεμιστήρα (fan) κατακόρυφης ώσης που βρίσκεται ακριβώς πίσω από τον θάλαμο διακυβέρνησης, τον άξονα μετάδοσης της κίνησης, τους αγωγούς με τα ακροφύσια κατακόρυφης ώσης στις κάτω επιφάνειες της πτέρυγας, που χρησιμοποιούνται για σκοπούς ευστάθειας και μικροδιορθώσεων θέσης σε αιώρηση και φυσικά το σπονδυλωτό, περιστρεφόμενο, ακροφύσιο του κινητήρα (thrust vectoring nozzle) που εξασφαλίζει αλλαγή της διεύθυνσης του ανύσματος της ώσης κατά 90 μοίρες. Αλλάζοντας τη ροή του ρεύματος των καυσαερίων από οριζόντια σε κατακόρυφη.

Τι φαίνεται στο βίντεο

Ο ανεμιστήρας κατακόρυφης ώσης παίρνει κίνηση (μέσω του άξονα μετάδοσης) από τον κινητήρα. Η συντριβή μπορεί να αποδοθεί είτε σε απώλεια ισχύος (ώσης) από τον κινητήρα, είτε σε αστοχία του άξονα μετάδοσης της κίνησης από τον κινητήρα F-135 στον κατακόρυφο ανεμιστήρα, είτε σε αστοχία του ίδιου του ανεμιστήρα. Στο βίντεο κατά συνέπεια φαίνεται καθαρά η επιβράδυνση (φρενάρισμα) του αεροσκάφους, κατά τη διαδρομή απονήωσής του και λίγο πριν εισέλθει στο κεκλιμένο -ανηφορικό- κομμάτι της ράμπας.

Ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να κρατήσουμε είναι το γεγονός ότι το ίδιο το αεροπλάνο (F-35 σε όλες τις εκδόσεις) προειδοποιεί τον ιπτάμενο σε περίπτωση κάποιας αστοχίας συστήματος (κρίσιμης ή μη…) ή και βλάβης. Δηλαδή, σε αντίθεση με τα συμβατικά μαχητικά (μέχρι και 4ης γενιάς), ο χειριστής του F-35 δεν χρειάζεται να παρακολουθεί την ορθή λειτουργία των κρίσιμων συστημάτων του αεροπλάνου που πετά, μέσω κάποιων οργάνων ή κάποιων οθονών.

Διαβάστε την συνέχεια στο defencepoint.gr

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx