Quantcast
Τι πραγματικά συμβαίνει με τις φρεγάτες Belh@rra - slpress.gr
Τι πραγματικά συμβαίνει με τις φρεγάτες Belh@rra

“Το γοργόν και χάριν έχει”, αναφέρει το γνωστό ελληνικό γνωμικό, όμως στην περίπτωση της επιλογής της νέας φρεγάτας που θα αποτελέσει τον πυρήνα της ισχύος του Πολεμικού ναυτικού για τις επόμενες τρεις με τέσσερις δεκαετίες, φαίνεται πως προκρίνεται το “σπεύδε βραδέως”.

Σε κάθε περίπτωση, οι πληροφορίες που διακινήθηκαν χθες βράδυ περί επιλογής της γαλλικής Belh@rra δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, σύμφωνα με εξαιρετικά αξιόπιστες πηγές του Defence Point. Για να είμαστε ακριβέστεροι, μάλλον ισχύει το “μισή αλήθεια”, μια κατάσταση που εξηγείται πειστικά από τη σύγκρουση ανάμεσα στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, με τον περιώνυμο “γεωπολιτικό παράγοντα” και την επιθυμία θεραπείας της κατάστασης στα ναυπηγεία της χώρας, εξαιτίας των εγκληματικών πολιτικών αποφάσεων δεκαετιών.

Πόσα καρπούζια όμως μπορούν να χωρέσουν σε μια μασχάλη; Οι πληροφορίες και οι πομπώδεις τίτλοι σε δημοσιεύματα περί πρόκρισης της υποψηφιότητας των γαλλικών φρεγατών Belh@rra, είναι προφανές ότι δεν προέκυψαν από την “δημιουργική” φαντασία των δημοσιογράφων. Όπως έχει επιβεβαιώσει το ρεπορτάζ του Defence Point, οι διαρροές είναι μια πραγματικότητα και οδήγησαν στα τηλεοπτικά ρεπορτάζ και τα δημοσιεύματα. Τι συμβαίνει όμως;

Τι περιλαμβάνει η γαλλική πρόταση

Η γαλλική πρόταση αφορά τη ναυπήγηση μιας πραγματικά αξιόλογης ναυτικής μονάδας επιφανείας. Ωστόσο, δεν θα πρέπει κανείς να λησμονεί ότι πρόκειται για ένα σχέδιο στα χαρτιά, ή μάλλον για την ακρίβεια, ένα πλοίο του οποίου η ναυπήγηση έχει ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες. Άποψη θα μπορέσουμε να διατυπώσουμε το 2023, όταν προγραμματίζεται να παραδοθεί στο γαλλικό Ναυτικό.

Η εξαιρετική δουλειά στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) οδήγησε στη διατύπωση σχεδιαστικών παρατηρήσεων, με στόχο τη βελτίωση του οπλισμού για την παράδοση ενός πλοίου ικανού να ανταποκριθεί με επιτυχία σχεδόν σε όλους τους τομείς. Οι Έλληνες επιτελείς είχαν κρίνει πως για μια ακόμα φορά, τα γαλλικά πλοία εμφανίζονταν υποεξοπλισμένα. Μια άποψη η οποία κερδίζει οπαδούς πλέον και στο γαλλικό Ναυτικό…

Ας μην ξεχνάμε ότι η σύγκριση των FREMM των Γάλλων και των Ιταλών, αναδεικνύει εύκολα ως υπέρτερη την ιταλική διαμόρφωση. Εξ ου και η μεγάλη χαμένη ευκαιρία που έσπευσε να αρπάξει η Αίγυπτος, αποκτώντας την ιδανική για την Ελλάδα ενδιάμεση λύση: Δυο ιταλικές FREMM έναντι ποσού 1,2 δισ. ευρώ και μάλιστα άμεσα διαθέσιμες…

Τα λάθη πληρώνονται. Είτε αυτά αφορούν ολιγωρία, είτε έλλειψη φαντασίας, είτε ψευδαισθήσεις της πολιτικής ηγεσίας για ένα ουτοπικό “colpo grosso” το οποίο θα συμπεριλαμβάνει τα πάντα. Δυστυχώς, το πραγματικό “μεγάλο κόλπο” το κάνει η χώρα του στρατάρχη Σίσι… Κι εμείς περιμένουμε, χωρίς να είναι και πολύ σαφές τι είναι αυτό.

Στη μέγγενη οι ναύαρχοι για να προτείνουν τη φρεγάτα που θέλει η κυβέρνηση

Το συμβαίνει με τις φρεγάτες.

Οι πληροφορίες για τις Belh@rra είναι βέβαιο ότι απηχούν τα “θέλω” μιας ισχυρής ομάδας εντός του Πολεμικού Ναυτικού που βλέπει στη νέα γαλλική σχεδίαση μια αξιόπιστη λύση για τις επιχειρησιακές ανάγκες της χώρας. Κατά συνέπεια, ακόμα και να ισχύει η “θεσμική προτίμηση” για τη γαλλική λύση, επισήμως δεν διατυπώνεται απολύτως τίποτε. Άρα είναι σαν να μην υφίσταται, τυπικά.

Όπως αναφέρθηκε στα ρεπορτάζ, θα υπάρξει σύντομα short list με την Belh@rra στην πρώτη θέση. Αυτό δεν συνεπάγεται επιλογή της, ενώ ακόμα κι αν βρίσκεται στην πρώτη θέση θα πρέπει αν διατυπώνεται σαφώς ότι αυτή είναι η πρώτη μας επιλογή, ώστε να μην μπορεί να θεωρήσει οποιοσδήποτε τη σειρά τυχαία.

Βέβαια, για να λέμε και “του στραβού το δίκιο”, η έννοια της short list δεν δείχνει να έχει και μεγάλο νόημα, καθώς οι υποψήφιοι δεν είναι πάνω από πέντε-έξι. Να υποτεθεί ότι θα επιλεγούν οι τελικοί τρεις; Ενδεχομένως. Στη συνέχεια θα ανακύψει ξανά ζήτημα με τα κριτήρια τα οποία θα καθορίσουν την τελική απόφαση.

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα θέλει μια ακόμη στρατηγικής σημασίας προμήθεια να κινηθεί “από πάνω προς τα κάτω”. Δεν είναι λίγες οι “χακί” πηγές που εκφράζουν ισχυρή ανησυχία, ότι οι επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού επί της ουσίας δεν θα ληφθούν καν υπόψη και ότι οι γεωπολιτικές επιλογές της σημερινής κυβέρνησης θα καθορίσουν για μια ακόμη φορά το αποτέλεσμα.

 

Διαβάστε την συνέχεια στο Defencepoint.gr

Η δημοσιογραφία για να είναι αδέσμευτη-ανεξάρτητη πρέπει να χρηματοδοτείται κυρίως από τους αναγνώστες. Πρόκειται για κανόνα αποδεδειγμένης ισχύος. Εάν πιστεύετε ότι το SLpress.gr προσφέρει κάτι ξεχωριστό, ότι αξίζει να επιβιώσει και να βελτιωθεί, ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ το.
  • Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr
  • Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.