ΑΠΟΨΗ

Εμπορικό πόλεμο κήρυξε η ΕΕ στην Κίνα!

Εμπορικό πόλεμο κήρυξε η ΕΕ στην Κίνα!, ΧΡΗΣΤΟΥ
epa11015138 Chinese President Xi Jinping (C) poses for a photo with President of the European Council Charles Michel (L) and President of the European Commission Ursula von der Leyen (R) during their meeting on the sidelines of the 24th China-EU Summit, at the Diaoyutai State Guesthouse in Beijing, China, 07 December 2023. EPA/XINHUA / Huang Jingwen CHINA OUT / UK AND IRELAND OUT / MANDATORY CREDIT EDITORIAL USE ONLY EDITORIAL USE ONLY

Αφού κλιμακώνουν επικίνδυνα τον πόλεμο στη Ρωσία αρνούμενοι κάθε ειρηνευτική διαδικασία και μεσολάβηση, αφού οι μεγάλες δυνάμεις της Ευρώπης κάνουν τα στραβά μάτια για τα εγκλήματα της κυβέρνησης Νετανιάχου στην Γάζα συνεχίζοντας τους βομβαρδισμούς με θύματα άμαχους, παρά την πρόταση κατάπαυσης του πυρός από τον Αμερικανό πρόεδρο πριν 20 μέρες (!), τώρα η ΕΕ ετοιμάζεται να κηρύξει εμπορικό πόλεμο στην Κίνα!

Από τον επόμενο μάλιστα μήνα, σχεδιάζεται η επιβολή δασμών έως και 38,1% στα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται από τον ασιατικό γίγαντα. Όπως μετέδωσε το Bloomberg, η ΕΕ ενημέρωσε επίσημα τις αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Geely Automotive Holdings, SAIC Motor, για τις εισφορές που πρόκειται να εφαρμοστούν γύρω στις 4 Ιουλίου, μετά από έρευνα για τις επιδοτήσεις που ξεκίνησε πέρυσι. Οι δασμοί για την BYD θα είναι 17,4%, για την Geely 20% και για τη SAIC 38,1%. Και το αστείο της ιστορίας από τους δασμούς εξαιρέθηκε η αμερικανική Tesla που επίσης παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα!

Σύμφωνα με τους Financial Times, η Κομισιόν φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει στο μέτρο αυτό παρά τις προειδοποιήσεις από μέρους της κυβέρνησης της Γερμανίας, πως έτσι διακινδυνεύει να πυροδοτήσει εξαιρετικά δαπανηρό εμπορικό πόλεμο με την Κίνα. Ποια σενάρια έχουν επεξεργαστεί στις Βρυξέλλες για τις πιθανές αντιδράσεις της Κίνας και την αναστάτωση στο διεθνές εμπόριο; Σημειωτέον ότι, το εμπόριο δεν περιλαμβάνει μόνο εισαγωγές. Υπάρχουν και οι εξαγωγές ευρωπαϊκών προϊόντων.

Να θυμίσουμε ότι, όταν μετά το Brexit η βρετανική κυβέρνηση εξέφρασε την πρόθεση να βάλει δασμούς στις εισαγωγές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν αυτοκίνητα στην Βρετανία ενημέρωσαν ότι το 75% των μερών ενός αυτοκινήτου που ολοκληρώνεται στη χώρα, εισάγεται από το εξωτερικό. Και αυτό σημαίνει ότι το κόστος παραγωγής Βρετανία θα γίνει ασύμφορο, με αποτέλεσμα να μεταφερθούν εκτός χώρας όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το Πεκίνο έχει προειδοποιήσει ότι θα αντιδράσει καθώς προσπαθεί να πείσει την πλειονότητα των πρωτευουσών της ΕΕ να αντιταχθούν στους νέους δασμούς, οι οποίοι θα είναι πάνω από τους υφιστάμενους δασμούς (10%) του μπλοκ. Το Πεκίνο εφαρμόζει ήδη δασμό 15% στα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά οχήματα.

Η Κίνα έχει τεράστια σημασία

Η Γερμανία, η Σουηδία και η Ουγγαρία δήλωσαν ότι δεν εγκρίνουν την κίνηση, φοβούμενες κινεζικά αντίποινα. O Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έχει εκφράσει την αντίδρασή του για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Όπως προειδοποίησε πρόσφατα «η απομόνωση και τα τελωνειακά εμπόδια, δεν θα βοηθήσει σε κάτι, απλώς θα κάνει τα πάντα πιο ακριβά, και όλους μας φτωχότερους».

Και αυτό διότι, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν στην Κίνα περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι στην Γερμανία, και κυρίως, παράγουν στην ασιατική χώρα όλα τα ηλεκτρικά. Να θυμίσουμε πως η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo είναι πλέον κινεζικής ιδιοκτησίας όπως και βρετανική φίρμα MG και ετοιμάζει μεγάλη μονάδα παραγωγής στο Βέλγιο. Παράλληλα, ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, η κινεζικών συμφερόντων BYD, έχει ανακοινώσει ότι θα δημιουργήσει την πρώτη της ευρωπαϊκή μονάδα παραγωγής στη νότια Ουγγαρία, επιπλέον της μονάδας κατασκευής ηλεκτρικών λεωφορείων, η οποία λειτουργεί από το 2016.

Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα της Deutsche Bank, το 2019 οι γερμανικές εταιρίες κατασκεύασαν στην Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας 5,08 εκατομμύρια αυτοκίνητα, όταν στην Γερμανία οι ίδιες εταιρίες κατασκεύασαν “μόλις” 4,66 εκατομμύρια αυτοκίνητα! Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο μετά τις ΗΠΑ και μπροστά από την εσωτερική αγορά της ΕΕ. «Καμία εταιρεία με εξαγωγικό προσανατολισμό δεν έχει την πολυτέλεια να αγνοήσει αυτήν την αγορά», λέει ο εκπρόσωπος της Ένωσης Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI). «Η κινεζική αγορά θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο στο μέλλον, αυτό είναι αδιαμφισβήτητο, και υπάρχει συναίνεση μεταξύ της ομοσπονδιακής κυβέρνησης και της γερμανικής βιομηχανίας», προσθέτει.

Η ΕΕ ανάμεσα σε ΗΠΑ-Κίνα

Η Κίνα παρέμεινε άλλωστε ο σημαντικότερος εταίρος της Γερμανίας το 2022 – για έβδομη συνεχή χρονιά. Το εμπόριο των δύο χωρών έφτασε σχεδόν στα 300 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση πάνω από  ένα πέμπτο. Ο Ιταλός κεντρικός τραπεζίτης Ιγνάθιο Βίσκο είπε στους ομολόγους του του από τις χώρες της G7 κατά τη σύνοδό τους στην Ιαπωνία ότι «πρέπει να κρατήσουμε ανοιχτό τον διάλογο με την Κίνα και να αντιμετωπίσουμε μαζί τα προβλήματα που μας επηρεάζουν». Σε κάθε περίπτωση, η Ευρώπη πρέπει να έχει ελεύθερα τα χέρια της. Γιατί όταν τελειώσει κάποτε ο πόλεμος στην Ουκρανία, δεν αποκλείεται να ανοίξει μια ευρω-αμερικανική αντιπαράθεση. Ιδιαίτερα αν οι Ρεπουμπλικάνοι κερδίσουν στις προεδρικές εκλογές του 2024 στην Αμερική.

Αλλά στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα, που λέει και η γνωστή παροιμία. Με μια Ευρώπη η οποία σύρεται κατ’ εξακολούθηση από τις αμερικανικές διαταγές του συστήματος Μπάιντεν και δεν προετοιμάζεται για την περίπτωση νίκης του Τραμπ και τις απειλές του να επαναφέρει τους δασμούς στις εισαγωγές ευρωπαϊκών αγαθών στις ΗΠΑ.

Όταν η Κίνα με τεράστια επενδυτικά ανοίγματα στην λατινική Αμερική και την Αφρική δημιουργεί νέες αγορές, η Δύση περιχαρακώνεται και παραγνωρίζει ότι αποτελείται από το 20% του παγκόσμιου πληθυσμού. Και δυστυχώς οι νανοηγέτες της Ευρώπης αναλαμβάνουν το ρόλο του πρόθυμου ηλίθιου αγνοώντας την αχανή αγορά της Ασίας.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι