Ευρωεκλογές σε ανομολόγητο αντιγερμανικό κλίμα

Ευρωεκλογές σε ανομολόγητο πλην υπαρκτό αντιγερμανικό κλίμα, Μάκης Ανδρονόπουλος

Σε κάθε περίπτωση οι Ευρωπαίοι πολίτες προσέρχονται, όσοι προσέρχονται, στις ευρωεκλογές ταλαιπωρημένοι από ένα δίλημμα: να ψηφίσουν παραδοσιακά για να μην ανέβουν οι ακροδεξιοί ή να ψηφίσουν τους αντισυστημικούς κόντρα στην τυφλότητα των ελίτ και της ηγεμονίας του Βερολίνου; Το δίλημμα ταλάνισε πριν λίγο καιρό τους Γάλλους που επέλεξαν τον Εμμανουέλ Μακρόν κόντρα στη Λεπέν και την πάτησαν, όπως καταδείχθηκε από το κίνημα των Κίτρινων Γιλέκων. Αυτό το κατάλαβε και ο τελευταίος Ευρωπαίος που βλέπει ταυτόχρονα και τις απρόσμενες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Βρετανία με το Brexit. Με αυτά αρχίζει να βλέπει την Ευρώπη σαν φυλακή.

Το θρίλερ του Brexit παραμένει ένα πολυδιάστατο οικονομικό και πολιτικό πρόβλημα. Λένε πως το κόστος θα είναι 100 δισ. ευρώ, αλλά αυτό δεν είναι τίποτε μπροστά στην ζημιά που έχει προκαλέσει στην αντίληψη των Ευρωπαίων πολιτών για την ΕE η υπόθεση του Brexit. Το ερώτημα παραμένει στο μυαλό όλων: οι Βρετανοί έφυγαν γιατί δεν άντεχαν άλλους μετανάστες, ή πίσω από αυτό κρύβεται ο φόβος τους για τις επιπτώσεις της γερμανικής επικυριαρχίας στην Ευρώπη; Και μην ξεχνάτε ότι οι Βρετανοί γνωρίζουν καλά πως το Mini Cooper, το καμάρι της βρετανική pop industry, είναι εδώ και πολλά χρόνια γερμανικό.

Το Brexit έχει τροφοδοτήσει τους απανταχού εθνικιστές, κυρίως τον Ματέο Σαλβίνι και τη Μαρίν Λεπέν που συσπειρώνονται για να αυξήσουν την επιρροή τους στο επόμενο Ευρωκοινοβούλιο γύρω από «την αρχή μιας νέας Ευρώπης». Πίσω από τη λαϊκίστικη ρητορική των δύο βρίσκεται σημαντικό τμήμα της ιταλικής και της γαλλικής βιομηχανίας που πάσχουν από την οικονομική, δημοσιονομική, πιστωτική και νομισματική που έχει επιβάλλει το Βερολίνο.

Το Βερολίνο θα λογοδοτήσει

Δεν είναι τυχαίο που μερικές εβδομάδες πριν απαγγέλθηκαν κατηγορίες για σύσταση καρτέλ στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler και VW από τις αρχές της ΕΕ μετά από ενδελεχή έρευνα. Προέκυψε, λοιπόν, ότι οι εν λόγω εταιρείες παραβίασαν τους νόμους της ΕΕ από το 2006 μέχρι το 2014, συνωμοτώντας μεταξύ τους για να περιορίσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας καθαρισμού ρύπων. Πρόκειται για μια τεχνολογία που συμβάλλει στη μείωση των καυσαερίων στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Η υπόθεση έρχεται να πληγώσει το γερμανικό κύρος και να αποκαλύψει τις μεθόδους που χρησιμοποιεί η Γερμανία για να κατακτά την εμπορική ‘αριστεία’.

Εξελίξεις αυτούς του τύπου αναμφίβολα έχουν και το πολιτικό τους αντίκρισμα, με την έννοια ότι το Βερολίνο αργά ή γρήγορα θα υποχρεωθεί να λογοδοτεί για τις ευθύνες του στις ευρύτερες ευρωπαϊκές εξελίξεις. Σε κάθε περίπτωση, κοινός παρανομαστής της ψήφου των Ευρωπαίων στις ευρωεκλογές είναι και ένας υποδόριος ανομολόγητος αντιγερμανισμός που αναμένεται να καταγραφεί περισσότερο ή λιγότερο σε όλο το ευρωπολιτικό φάσμα. Μέσα στο κλίμα αυτό, ο απίστευτος Μάνφρεντ Βέμπερ ίσως δεν θα τα καταφέρει και αυτή η αποτυχία του ενδεχομένως να δούμε εκπλήξεις…

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx