Το νέο υπερόπλο του γαλλικού ναυτικού

Το νέο υπερόπλο του γαλλικού ναυτικού, Παντελής Καρύκας

Το γαλλικό υπουργείο Άμυνας αποκάλυψε νέα στοιχεία για το νέο μεγάλο αεροπλανοφόρο που σχεδιάζεται για το Marine National στο πλαίσιο του προγράμματος Porte-Avions de Nouvelle Génération (PANG – Νέας Γενιάς Αεροπλανοφόρο). Η ναυπήγηση του σκάφους θα ξεκινήσει στα ναυπηγεία Chantiers de l’Atlantique στο Σαιντ Ναζαίρ μεταξύ του 2034 και 2036.

Μοντέλο, υπό κλίμακα, του σκάφους δοκιμάστηκε από το Γαλλικό Ναυτικό στη Νορμανδία και επίσης σε λίμνη της βόρειας Γαλλίας. Παράλληλα αεροσκάφος Rafale M (Marine-Ναυτικό) θα δοκιμάσει τον ηλεκτρομαγνητικό καταπέλτη της General Atomics (Electromagnetic Aircraft Launch System -EMALS) στις ΗΠΑ. Το νέο αεροπλανοφόρο θα διαθέτει 2-3 τέτοια συστήματα

Από το εκτοπίσματος 70.000 τόνων αεροπλανοφόρο θα μπορούν να πραγματοποιούνται τουλάχιστον 60 πολεμικές έξοδοι μαχητικών την ημέρα. Το σκάφος θα μεταφέρει πυρομαχικά και όπλα για τα αεροσκάφη του που θα επιτρέπουν την εκτέλεση πολεμικών αποστολών με φρενήρη ρυθμό επί μια εβδομάδα. Φυσικά αν ο ρυθμός δεν είναι τόσο εντατικός τα αποθέματα θα διαρκούν για πολύ περισσότερο.

Το σκάφος θα διαθέτει επίσης 5-6 ελικόπτερα και δύο αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης (ιπτάμενα ραντάρ) E-2D, ενώ από αυτό θα μπορούν να επιχειρούν και πολλά μη επανδρωμένα αεροχήματα πολλαπλών αποστολών –ακόμα και ιπτάμενα τάνκερ. Το σκάφος θα έχει πλήρωμα 1.100 ατόμων, χωρίς το ιπτάμενο προσωπικό και τους υπολόγους των ιπταμένων μέσων, που υπολογίζονται σε τουλάχιστον 600 άτομα και άλλους 300, διοικητικό προσωπικό, πεζοναύτες και βοηθητικό προσωπικό.

 

Γαλλική “παράδοση”…

Το γαλλικό ναυτικό απέκτησε το πρώτο του αεροπλανοφόρο, το Bearns, το 1927. Το σκάφος διατηρήθηκε σε υπηρεσία μέχρι το 1967. Το σκάφος δεν ήταν “καθαρόαιμο” αεροπλανοφόρο καθώς προήλθε από μετατροπή υπό κατασκευή θωρηκτού. Το 1938 καθελκύστηκε το Jofre, το οποίο όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ λόγω της κατάληψης της χώρας από τους Γερμανούς.

Το 1946 η χώρα προμηθεύτηκε από τη Βρετανία το αεροπλανοφόρο Arromanches, βετεράνο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1953 η Γαλλία απέκτησε δύο αμερικανικά αεροπλανοφόρα, τα Bois Belleau και La Fayette κλάσης –Independence–  αμφότερα βετεράνους, επίσης, του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το 1961 και 1963 αντίστοιχα, τέθηκαν σε υπηρεσία τα δύο πρώτα σύγχρονα γαλλικά αεροπλανοφόρα, τα Clemenceau και Foch, τα οποία και παρέμειναν εν υπηρεσία, το πρώτο το έως το 2009, το δεύτερο έως το 2000, όταν και πωλήθηκε στη Βραζιλία. Άλλο ένα μεγαλύτερο σκάφος, το Verdun, άρχισε να ναυπηγείται το 1961, αλλά τελικά το πρόγραμμα ακυρώθηκε.

Έτσι φτάσαμε στο Charles de Gaulle, το πρώτο γαλλικό πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο και τακτικό, τελευταία, επισκέπτη στην Ανατολική Μεσόγειο. Το σκάφος καθελκύστηκε το 1994 και πραγματοποίησε τον παρθενικό του πλου το 2001. Το σκάφος έχει εκτόπισμα 45.000 τόνων, πλήρωμα 2.000 ατόμων και μπορεί να εξυπηρετήσει 40 αεροσκάφη και ελικόπτερα. Το νέο αεροπλανοφόρο θα είναι ακριβώς ο διάδοχος του Charles de Gaulle.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι