Εθνικό πένθος στη Νότια Κορέα – Το χρονικό της τραγωδίας
29/12/2024Στο θρήνο βυθίζεται η Νότια Κορέα, καθώς ο απολογισμός από την συντριβή επιβατηγού αεροσκάφους κατά την προσγείωση φθάνει πλέον τους 179 νεκρούς, με μόλις δύο ανθρώπους να έχουν εντοπιστεί ζωντανοί. Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας κήρυξε επταήμερο εθνικό πένθος μέχρι τις 4 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες για την τραγωδία στη Νότια Κορέα, τα συνεργεία έρευνας εντόπισαν και ανέσυραν τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους, που περιέχουν δεδομένα της πτήσης και ηχητικά αρχεία. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap μεταδίδει ότι το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά που εντοπίστηκαν, έχει υποστεί ζημιές. Μέλος των ομάδων που συμμετέχουν στην έρευνα για την τραγωδία είπε στο Yonhap ότι με βάση αυτά τα δεδομένα, ίσως χρειαστεί και ένας μήνας για την αποκωδικοποίηση των δύο μαύρων κουτιών.
Τα σωστικά συνεργεία, πυροσβέστες και εμπειρογνώμονες ψάχνουν εξονυχιστικά τον τόπο της τραγωδίας, προσπαθώντας να εντοπίσουν ακόμα και το πιο μικρό ανθρώπινο υπόλειμμα και προσωπικά αντικείμενα των επιβατών, για να τα παραδώσουν στους οικείους τους, ως ελάχιστη παρηγοριά.
Την εκτίμησή του ότι όλοι οι επιβάτες του αεροσκάφους της Jeju Air θα είχαν επιβιώσει εάν δεν υπήρχε ο τσιμεντένιος τοίχος, διατύπωσε ένας ειδικός της αεροπορίας στο Sky News, σημειώνοντας ότι ο τοίχος αυτός δεν θα έπρεπε καν να βρίσκεται σε αυτό το σημείο. Χωρίς το τοιχίο το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει ακόμα και με βλάβη στον μηχανισμό προσγείωσης, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ. «Βλέποντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, βλέπεις το αεροπλάνο να σέρνεται μέχρι το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης χωρίς να έχει πιάσει φωτιά. Το αεροπλάνο ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων» υποστήριξε ο Βρετανός ειδικός.
«Ο ουρανός πάνω από τον διάδρομο προσγείωσης ήταν γεμάτος από πουλιά», δήλωσε υπάλληλος του αεροδρομίου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης. «Το πρωί πριν το δυστύχημα, ένα σμήνος πουλιών είχε καλύψει τον ουρανό. Όλοι οι υπάλληλοι είπαν ότι ήταν η πρώτη φορά που έβλεπαν τόσα πολλά πουλιά. Ξαφνικά πέταξαν από έξω από το αεροδρόμιο. Αυτό δεν συμβαίνει συνήθως».
Κατά τις πρώτες ενδείξεις, η τραγωδία οφειλόταν στο ότι το αεροσκάφος, τύπου Boeing 737-8AS, συγκρούστηκε εν πτήσει με πουλιά, με αποτέλεσμα να προκληθεί δυσλειτουργία στο σύστημα των τροχών. Όταν βρεθούν τα μαύρα κουτιά θα αποσαφηνιστούν και τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας.
Οι αρχές διευκρίνισαν ότι το φοβερό δυστύχημα του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση JJA-2216 έγινε σήμερα στις 09:03 (02:03 ώρα Ελλάδας). Στο Boeing, το οποίο είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο του 2009, επέβαιναν 181 άνθρωποι και πιο συγκεκριμένα 175 επιβάτες, ανάμεσά τους δυο υπήκοοι Ταϊλάνδης, και εξαμελές πλήρωμα. Μόνο δύο επέζησαν και ανασύρθηκαν ζωντανοί, σαν από θαύμα, από τα συντρίμια. Σύμφωνα με τις αρχές, ο νεότερος επιβάτης-θύμα ήταν ένα τρίχρονο αγόρι και ο μεγαλύτερος 78 ετών.
Το Mayday από τον πιλότο
Αξιωματούχος των αερομεταφορών της Νότιας Κορέας έδωσε λεπτομέρειες για το τι συνέβη στο μοιραίο αεροπλάνο καθώς πλησίαζε στο αεροδρόμιο. Το αεροπλάνο είχε επιχειρήσει να προσγειωθεί, αλλά στη συνέχεια ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησε για σμήνος πουλιών αναγκάζοντας το αεροπλάνο να περιμένει, αναφέρει ο αξιωματούχος Περίπου δύο λεπτά αργότερα, ο πιλότος εξέπεμψε Mayday – και η διοίκηση εναέριας κυκλοφορίας έδωσε άδεια στο αεροπλάνο να προσγειωθεί από αντίθετη κατεύθυνση.
Ο πιλότος δέχτηκε – το βίντεο δείχνει ότι το αεροπλάνο προσγειώθηκε χωρίς τροχούς ή άλλο σύστημα προσγείωσης και γλίστρησε στον διάδρομο πριν πέσει πάνω σε έναν τοίχο, προκαλώντας έκρηξη. Το υπουργείο Μεταφορών σημειώνει ότι ο επικεφαλής πιλότος είχε πάνω από 9.800 ώρες πτήσης.
Το πρακτορείο News1 μετέδωσε ότι ένας επιβάτης έστειλε γραπτό μήνυμα σε έναν συγγενή του λέγοντας ότι ένα πουλί είχε κολλήσει στο φτερό. Το σπαρακτικό τελευταίο τους μήνυμα έγραφε: «Μήπως θα πρέπει να πω τα τελευταία μου λόγια;».
Συγκλονιστικά βίντεο
Η Μουάν απέχει κάπου 290 χιλιόμετρα νότια από την πρωτεύουσα Σεούλ. «Η αιτία του δυστυχήματος θεωρείται πως είναι σύγκρουση με πουλιά σε συνδυασμό με τις δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια θα ανακοινωθούν έπειτα από την έρευνα» που θα διενεργηθεί, τόνισε ο Λι Τζονγκ-χιουν, διοικητής της μονάδας της πυροσβεστικής στη Μουάν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Βίντεο που μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο MBC δείχνει το Boeing να κάνει προσγείωση με την κοιλιά, χωρίς τους τροχούς κατεβασμένους, και με καπνό να βγαίνει από τους κινητήρες. Στη συνέχεια, προσκρούει σε εμπόδιο και μετατρέπεται σε πύρινη σφαίρα.
Σε άλλα βίντεο, που μεταδόθηκαν από νοτιοκορεατικά τηλεοπτικά δίκτυα, βλέπει κανείς πολλά οχήματα των υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων γύρω από την άτρακτο του αεροσκάφους, που είναι σχεδόν ολοσχερώς απανθρακωμένο, με εξαίρεση τμήμα της ουράς, καθώς και τραυματιοφορείς να μεταφέρουν πτώματα βαλμένα μέσα σε μπλε σάβανα.
Ο Νοτιοκορεάτης πρόεδρος Τσόι Σανγκ-μοκ προέδρευσε σε έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού του συμβουλίου και μετέβη μετά το μεσημέρι στον τόπο της τραγωδίας, όπου διαβεβαίωσε πως οι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να σωθούν ζωές και να προσφερθεί όποια βοήθεια σε τραυματίες και συγγενείς των θυμάτων.
«Είμαστε σε επαφή με την Jeju Air σχετικά με την πτήση 2216 και είμαστε έτοιμοι να τους υποστηρίξουμε», ανέφερε η Boeing σε σύντομη δήλωση που δημοσιεύτηκε στον λογαριασμό της X. «Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες που έχασαν τους αγαπημένους τους», πρόσθεσε η εταιρεία.
Γενικά, τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σπάνια στη Νότια Κορέα. Το χειρότερο στην ιστορία της έγινε όταν συνετρίβη Μπόινγκ 767 της Air China που μετέβαινε στην Μπουσάν από το Πεκίνο, τον Απρίλιο του 2022, όταν έχασαν τη ζωή τους 129 άνθρωποι.
Πηγή: Newsit