ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πώς η FSB εμπλέκει στην υπόθεση Κερτς Γεωργία-Αρμενία-Βουλγαρία

Η FSB εμπλέκει στην υπόθεση Κερτς και Γεωργία-Αρμενία-Βουλγαρία,

Την σύλληψη οκτώ (8) ατόμων ως ύποπτων για την έκρηξη στη γέφυρα Κερτς που συνδέσει την Κριμαία με την Ρωσία, ανακοίνωσαν οι ρωσικές μυστικές υπηρεσίες ασφαλείας FSB. Σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης πρόκειται για πέντε Ρώσους, έναν Ουκρανό, έναν Γεωργιανό και έναν Αρμένιο.  Ως εγκέφαλος κατονομάζεται από τη Μόσχα ο επικεφαλής ασφαλείας του υπουργείου Άμυνας της Ουκρανίας Κίριλ Μπουντάνοφ. Τα εκρηκτικά στο ρωσικό φορτηγό, ήταν τοποθετημένα μέσα σε  συσκευασίες πολυαιθυλενίου (πλαστικών) και το συνολικό βάρος του φορτίου 22 τόνοι.

Το φορτηγό ήταν διεθνών μεταφορών και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης τον Αύγουστο είχε πάει στην Οδησσό και από εκεί ταξίδεψε στη συνέχεια στη Βουλγαρία στην πόλη Ρούσε στα βορειοανατολικά, στις όχθες του Δούναβη. Δεν είναι σαφές εάν αυτά τα δρομολόγια σχετίζονται με την επίθεση στη γέφυρα Κερτς, καθώς από τον Αύγουστο το φορτηγό θα έκανε και άλλα δρομολόγια και πάντως δεν ήταν επί δύο μήνες ακινητοποιημένο στο Ρούσε ή σε άλλη πόλη του εξωτερικού, όπως τουλάχιστον μπορεί να αντιληφθεί κανείς από τις περιγραφές στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης.

Με νεότερα στοιχεία που επικαλούνται τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων RIA, TASS και Interfax προκύπτει ότι το φορτηγό είχε πάει στη Βουλγαρία στις αρχές Αυγούστου (στις 2/8/2022) με συμβόλαιο συνεργασίας που είχε συναφθεί μεταξύ της εταιρείας του Κιέβου Translogistic UA LLC και της βουλγαρικής Baltex Capital S.A.

Βουλγαρία-Γεωργία-Αρμενία

Από τη Βουλγαρία και συγκεκριμένα το λιμάνι Ρούσε στον Δούναβη, το φορτηγό πήγε στο Πότι της Γεωργίας και στη συνέχεια στην Αρμενία. Οι πολίτες Ουκρανίας, Τσιουρκάλο Μιχαήλ Βλαντιμίροβιτς, Κόβατς Ντένις Ολεγκόβιτς, Σολόμκο Ρομάν Ιβάνοβιτς, συμμετείχαν στη μεταφορά φορτίου προς τη Γεωργία για λογαριασμό της εταρείας Ινοσαρίτζε Σάντρο. Στη συναλλαγή αυτή ενεπλάκησαν επίσης ένας μεσίτης με το όνομα Λεβάν και  ένας άλλος Αρμένιος πολίτης με το όνομα Τερχανιάν Αρτούρ. Τί ήταν το φορτίο, δεν αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο της FSB.

Από τις 29 Σεπτεμβρίου έως τις 3 Οκτωβρίου, το φορτηγό ταξίδευε από τη Βουλγαρία και μετά μέσω Τουρκίας και Γεωργίας έφθασε στην Αρμενία. Εκτελωνίστηκε και εκφορτώθηκε στον τερματικό εμπορευματικό σταθμό του Ερεβάν. Εκεί φορτώθηκε άλλο φορτίο με αποστολέα την GU AR G GROUP LLC (Αρμενία, Alaverdi) και παραλήπτη μία εταιρεία με το όνομα ΗΓΕΤΗΣ LLC στη Μόσχα.

Γεωργία-Μόσχα-Κριμαία

Στις 4 Οκτωβρίου, σύμφωνα με την FSB το φορτίο 

πέρασε τα σύνορα Γεωργίας-Ρωσίας από το Upper Lars, ενώ το φορτηγό είχε ταξινομηθεί στη Γεωργία και έφερε πλέον γεωργιανά έγγραφα κυκλοφορίας.  Δύο ημέρες αργότερα το φορτίο του παραδόθηκε και εκφορτώθηκε σε αποθήκη εμπορευματικών μεταφορών στη Μόσχα. Ωστόσο, σε ένα από τα έγγραφα που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το φορτηγό φαίνεται πως έχει διέλθει από την Κωνσταντινούπολη, όμως στις αναφορές των ρωσικών πρακτορείων, η διέλευση του φορτηγού από την Τουρκία παραλείπεται, κάτι που παραπέμπει σε διέλευση transit, χωρίς παράδοση φορτίου ή παραλαβή από την Τουρκία. Όμως σε έγγραφο που έδωσε η FSB φαίνεται πως υπάρχει και συμφωνία φορτωτικής με μία τουρκική εταιρεία κατασκευής επίπλων και ημερομηνία 4 Οκτωβρίου 2022 και αν έχει γίνει τέτοια φορτωτική οι ημερομηνίες δεν είναι σωστές.

Στις 7 Οκτωβρίου με τη βοήθεια του R. Solomko, ενός πολίτη της Ουκρανίας με το όνομα Zlob Volodymyr Vasylyovych και πέντε άλλων πολιτών Ρώσων, έγινε άλλη φορτωτική στη Μόσχα. Σε αυτή

τη νέα φορτωτική ως αποστολέας αναφέρεται η εταιρεία LLC TEK-34 από το Ουλιάνοφσκ και ο παραλήπτης είναι μια εταιρεία στην Κριμαία, που όπως υπογραμμίζει η FSB είναι ανύπαρκτη. Την ίδια ημέρα, οι παλέτες με φορτίο πλαστικά φιλμ φορτώθηκαν στο φορτηγό του Ρώσου πολίτη Γιουσούμποφ Μαχίρ, γεννημένου το 1971, ο οποίος αναχώρησε για τη Συμφερόπολη και στις 8 Οκτωβρίου 2022 στις 06:03 το πρωί, ενώ κινούνταν στη γέφυρα της Κριμαίας, πραγματοποιήθηκε έκρηξη, ανέφερε η FSB.

Στο σχέδιο επίθεσης στη γέφυρα Κερτς το οποίο σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA Novosti, συμμετείχε και ένας αξιωματικός των υπηρεσιών ασφαλείας του υπουργείου Άμυνας της Ουκρανίας ο οποίος συστήθηκε στους άλλους εμπλεκόμενους ως Ivan Ivanovich, σύμφωνα με όσα είπαν οι συλληφθέντες. Πίσω από το σχέδιο καταστροφής της γέφυρας Κερτς σύμφωνα με τα δημοσιεύματα κρύβεται ο επικεφαλής των υπηρεσιών ασφαλείας του ουκρανικού υπουργείου Άμυνας, Kirill Budanov.

Μυστήριο και με τον οδηγό

Από την άλλη, δεν γίνεται καμία αναφορά στον ρόλο του οδηγού του φορτηγού. Ο οδηγός του φορτηγού είχε

επιβεβαιωθεί ότι είναι ο Μαχίρ Γιουσούμποφ, 51 ετών και η οικογένειά του διαμένει στο Κράσνονταρ. Το φορτηγό είχε ελεγχθεί κατά την είσοδό του στη γέφυρα, από την ρωσική πλευρά και πέρασε χωρίς πρόβλημα για να πάει στην Κριμαία. Από τις αναφορές στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης δεν είναι σαφές εάν ήταν στο σχέδιο ή δεν γνώριζε το φορτίο εκρηκτικών που μετέφερε.

Επίσης μυστήριο καλύπτει, πως και από πού έγινε η πυροδότηση της έκρηξης, ενώ το φορτηγό κινούνταν πάνω στη γέφυρα με κατεύθυνση προς την Κριμαία. Ούτε όμως και για τα άλλα δρομολόγια του φορτηγού υπάρχει κάποια πληροφορία στα ρωσικά μέσα, ενώ τις πρώτες ημέρες γίνονταν εκτενείς αναφορές στις μεταφορές που έκανε από Ρωσία προς άλλες γειτονικές χώρες. Από την πλευρά τους τα ουκρανικά μέσα ενημέρωσης αναμεταδίδουν τις πληροφορίες των ρωσικών με την επισήμανση ότι η FSB επιρρίπτει την ευθύνη στον Μπουντάνοφ.

Νέα διαρροή σε αγωγό

Την ίδια στιγμή, συναγερμός σήμανε στην Πολωνία, μετά από τον εντοπισμό διαρροής στον πετρελαιαγωγό Druzhba. Ο πολωνικός διαχειριστής αγωγών PERN ανακοίνωσε την Τετάρτη το πρωί ότι η αιτία της διαρροής είναι gγια την ώρα άγνωστη. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, εντοπίστηκε σε απόσταση περίπου 70 χιλιομέτρων από την πόλη Πλοκ.

Η δεύτερη γραμμή του αγωγού στην Πολωνία, καθώς και οι υπόλοιπες υποδομές και υπηρεσίες του PERN λειτουργούν κανονικά. «Όλο το προσωπικό της PERN, τεχνικό, διοικητικό, πυροσβέστες, περιβαλλοντολόγοι, εργάζονται βάσει των σχεδίων που έχουν εκπονηθεί για τέτοια περιστατικά» καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας.

Η διαρροή αυτή έρχεται λίγο διάστημα μετά τη διαρροή στον αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream η οποία έχει αποδοθεί σε σαμποτάζ χωρίς, ωστόσο, ακόμα κάποιος να έχει ονοματίσει επίσημα ποιος βρίσκεται πίσω την υπόθεση αυτή. Σημειώνεται ότι ο αγωγός Druzhba, είναι από τους μεγαλύτερους και μακρύτερους αγωγούς πετρελαίου στον κόσμο. Το δίκτυό του μεταφέρει πετρέλαιο από τη Ρωσία και διασχίζει μεταξύ άλλων την Ουκρανία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Τσεχία, την Αυστρία και τη Γερμανία.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx