ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

Τί επιδιώκει η Τουρκία με την κατασκευή μιας “Τσάιναταουν” στη Μανίσα

Τί επιδιώκει η Τουρκία με την κατασκευή μιας "Τσάιναταουν" στη Μανίσα, Βάνα Στέλλου
EPA/OLIVIER MATTHYS

Η Τουρκία κατασκευάζει μια “Τσάιναταουν” στην πόλη Μανίσα, όπου η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων BYD δημιουργεί μια παραγωγική μονάδα αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Οι Κινέζοι δεν ήταν ιδιαίτερα πρόθυμοι να επενδύσουν στην Τουρκία στο παρελθόν, αλλά λόγω του εντεινόμενου εμπορικού πολέμου, αυτό ενδέχεται να αλλάξει.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα για να προστατεύσει τη δική της βιομηχανία. Η συμφωνία Τουρκίας-Κίνας θα μπορούσε να διευκολύνει την πρόσβαση των Κινέζων επενδυτών στις ευρωπαϊκές αγορές, δεδομένης της τελωνειακής ένωσης της Τουρκίας με την ΕΕ. Αυτό, φυσικά, εάν η ΕΕ δεν λάβει μέτρα για να το αποτρέψει.

Αυτή η κίνηση δείχνει μια στρατηγική προσέγγιση μεταξύ της Τουρκίας και της Κίνας, σε μια περίοδο όπου οι γεωπολιτικές και οικονομικές ισορροπίες αναδιαμορφώνονται. Μέχρι πρόσφατα, οι Κινέζοι επενδυτές εμφανίζονταν διστακτικοί να επενδύσουν στην Τουρκία, όπως προαναφέραμε.

Οι ανησυχίες για την οικονομική σταθερότητα της χώρας, η διολίσθηση της λίρας και οι γεωπολιτικές εντάσεις στην περιοχή αποτελούσαν ανασταλτικούς παράγοντες. Ωστόσο, η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αυξήσει τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, ωθούν την Κίνα να αναζητήσει εναλλακτικές διόδους για να διατηρήσει την παρουσία της στις διεθνείς αγορές.

Η Τουρκία κατέχει ιδιαίτερη γεωπολιτική θέση ως γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Επιπλέον, η τελωνειακή ένωση της Τουρκίας με την ΕΕ προσφέρει πλεονεκτήματα στους ξένους επενδυτές, καθώς επιτρέπει την ελεύθερη διακίνηση προϊόντων προς την ευρωπαϊκή αγορά, χωρίς πρόσθετους δασμούς.

“Τσάιναταουν” στη Μανίσα

Η συμφωνία με την BYD ενδέχεται να ανοίξει τον δρόμο για περισσότερες κινεζικές εταιρείες να χρησιμοποιήσουν την Τουρκία ως “πύλη” προς την Ευρώπη, ειδικά αν επιθυμούν να παρακάμψουν τους περιορισμούς που έχουν επιβάλει οι ευρωπαϊκές αρχές. Αν και η επένδυση της BYD είναι μια σημαντική κίνηση, υπάρχουν και πιθανά εμπόδια. Η ΕΕ ενδέχεται να υιοθετήσει αυστηρότερα μέτρα για να αποτρέψει την «παράκαμψη» των δασμών μέσω της Τουρκίας.

Η δημιουργία μιας “Τσάιναταουν” στη Μανίσα υπερβαίνει τα όρια μιας απλής εμπορικής συμφωνίας. Είναι μία κίνηση πολιτιστικής διπλωματίας που ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ Τουρκίας και Κίνας. Παράλληλα, μια ισχυρότερη κινεζική κοινότητα στη χώρα θα μπορούσε να λειτουργήσει ως γέφυρα για την ενίσχυση των διμερών σχέσεων.

Η κατασκευή του εργοστασίου της BYD και της “Τσάιναταουν” στη Μανίσα αναδεικνύει μια νέα φάση στις σχέσεις Τουρκίας-Κίνας. Αν και παραμένουν προκλήσεις, η κίνηση αυτή αποτελεί ένδειξη της δυναμικής των σχέσεων, ειδικά στο πλαίσιο της ανακατανομής των παγκόσμιων οικονομικών ισορροπιών. Η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί από την προσαρμοστικότητα των δύο χωρών στις μεταβαλλόμενες γεωπολιτικές συνθήκες και από τις αντιδράσεις της ΕΕ.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx