ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Test drive στο Jeep Avenger e-HYBRID 100Ps

Test drive στο Jeep Avenger e-HYBRID 100Ps

Με την προσθήκη του mild hybrid συνόλου, το Jeep Avenger ολοκληρώνει την γκάμα του, προσφέροντας μεγαλύτερη οικονομία και άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις (φωτογραφίες Γιάννης Στάθης).

Το Jeep Avenger βρίσκεται μαζί μας εδώ και ενάμισι χρόνο και έχει καταφέρει να διακριθεί στην αγορά λόγω των compact διαστάσεων και του πανέμορφου και εξαιρετικά μοντέρνου σχεδίου του. Είναι πραγματικά αξιομνημόνευτο το πώς κατάφερε η Jeep να ενσωματώσει όλα τα στοιχεία που πρεσβεύει η εταιρεία σε ένα αμάξωμα μόλις 4 μέτρων.

Μας συστήθηκε αρχικά ως ηλεκτρικό, ακολούθησε η έκδοση με θερμικό κινητήρα 1,2lt και τώρα έρχεται η νέα, τρίτη έκδοση, με υβριδικό σύστημα κίνησης 100 ίππων (e-Hybrid), προσθέτοντας έτσι την απαραίτητη υβριδική “τόνωση” με την υποστήριξη της τεχνολογίας του ομίλου Stellantis.

1.200 με “μπαχαρικά”

Η υβριδική έκδοση του Avenger συνδυάζει τον γνωστό 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα PureTech που έχει εξελιχθεί ειδικά για εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης και λειτουργεί στον κύκλο Miller, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων DCT-6.

Η μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 0,89kWh (0,43kWh ωφέλιμη) είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, ώστε να μη μειώνεται ο χώρος αποσκευών. Σύμφωνα με την εταιρεία, το συνολικό βάρος του υβριδικού συστήματος ανέρχεται στα 60kg. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 28Ps και 5,6kgm ροπής, είναι τοποθετημένος στο κιβώτιο, λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, εκκινεί ταχύτατα τον κινητήρα στα πλαίσια του start/stop, ενώ μπορεί να κινήσει ηλεκτρικά το Avenger σε συνθήκες χαμηλού φορτίου για περίπου ένα χιλιόμετρο.

Σου φτιάχνει τη διάθεση

Ανοίγοντας την πόρτα του Jeep Avenger e-Hybrid, ο εσωτερικός διάκοσμος αποκαλύπτει μια νεανική και μοντέρνα εικόνα, με μεγάλες οθόνες, αντίστοιχες με την ηλεκτρική έκδοση, που τραβούν την προσοχή από τα σκληρά πλαστικά στις εσωτερικές επιφάνειες. Ναι, ό,τι πιάσεις είναι σκληρό, όμως τα υλικά διαθέτουν ευχάριστη υφή και πολύ καλή συναρμογή.

Στα θετικά συγκαταλέγονται η σωστή θέση οδήγησης, τα αναπαυτικά καθίσματα, οι πολλές και πρακτικές θέσεις αποθήκευσης αντικειμένων, η επαγωγική φόρτιση Smartphone και τα φυσικά πλήκτρα για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Για οτιδήποτε άλλο θα πρέπει να περιηγηθείς στην χορταστική οθόνη αφής 10,2in (στάνταρ από την βασική έκδοση Longitude) που διαθέτει το ανανεωμένο σύστημα Uconnect της εταιρείας, το οποίο είναι άμεσο στην απόκριση και αρκετά εύχρηστο.


Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται το σύστημα Selec-Terrain με τα 6 διαφορετικά προγράμματα (Sand, Mud, Snow, Eco, Normal και Sport), το Hill Descent Control και πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και μοτοσικλετών, το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι διαθέσιμοι χώροι είναι ένας από τους ελάχιστους τομείς που δεν διακρίνεται το Avenger. Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μήκους 4 μέτρων, στο οποίο 4 άτομα θα κάτσουν άνετα, με τους πίσω να αναζητούν λίγο παραπάνω “αέρα” για τα γόνατά τους σε περίπτωση που είναι άνω του 1,80m. Ο χώρος αποσκευών με τα 380 λίτρα είναι άκρως ικανοποιητικός για την κατηγορία και διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα και διπλό πάτωμα.

100Ps or more?

Ήδη τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του αρκούν για να αντιληφθείς ότι έχεις να κάνεις με ένα σωστό σε λειτουργία -ήπια- υβριδικό σύστημα κίνησης. Προτεραιότητα δίνεται φυσικά στην κατανάλωση καυσίμου και όχι στις επιδόσεις, παρότι σε καμία περίπτωση δεν λες το Avenger e-Hybrid “αργό”. Δεν είναι οι 100 ίπποι, είναι η ροπή των 20,9kgm που αποδίδεται από πολύ νωρίς χάρη στον εμπλουτισμό από τον ηλεκτροκινητήρα.

Αν μάλιστα επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, η απόκριση είναι πολύ πιο άμεση στις εντολές του γκαζιού, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας δίνει boost 12 ίππων και 5,6kgm ροπής, με την επιτάχυνση 0-100km/h να είναι υπόθεση 10,9sec. Όπως είναι αναμενόμενο, λόγω της μικρής χωρητικότητας της μπαταρίας, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία δεν ξεπερνά το 1km με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 30km/h.

Σύμφωνα με την Jeep, η διαφορά στη μέση κατανάλωση φτάνει το 13% συγκριτικά με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση, ενώ σε αστικό περιβάλλον η μείωση μπορεί να φτάσει το 28%. Στην πράξη υπολογίστε 6,8-7,2lt/100km. Το νούμερο αυτό μπορεί να μην εντυπωσιάζει για τα δεδομένα των υβριδικών μοντέλων, είναι όμως μειωμένο κατά 0,5lt σε σχέση με την θερμική έκδοση 100 ίππων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην οδήγηση, το Avenger e-Hybrid διατηρεί την ευχάριστη, ευέλικτη και στιβαρή αίσθηση των υπολοίπων Avenger. Το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ και άμεσο, κάτι βολικό στην καθημερινή κίνηση, ενώ το υβριδικό σύνολο έχει πάντα επαρκή δύναμη για να κινείσαι σβέλτα, με το αυτόματο κιβώτιο να αλλάζει ομαλά τις σχέσεις, παρότι ορισμένες φορές εμφανίζει μία μικρή διστακτικότητα που περιορίζεται όμως στις χαμηλές ταχύτητες. Ένας μικρός κραδασμός γίνεται αισθητός την στιγμή που ο θερμικός κινητήρας μπαίνει στο “παιχνίδι”, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό μεμονωμένα να αμβλύνει την πολιτισμένη λειτουργία του συνόλου.


Αν είσαι προσεκτικός με το πεντάλ του γκαζιού, μπορείς να κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετά χιλιόμετρα, ενώ η εμπλοκή του ηλεκτρομοτέρ δεν αδρανοποιείται ακόμα και στις μεγάλες ταχύτητες και μπορεί να τονώσει την ισχύ στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας γεμίζει γρήγορα την μπαταρία και μειώνει τη φθορά στα φρένα, ενώ σε κατηφορικές διαδρομές, όταν η μπαταρία είναι πλήρης, το έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα για πρόσθετη επιβράδυνση.


Ο συνδυασμός στιβαρού πλαισίου, σφιχτής ανάρτησης και τροχών 18in (στην πλούσια έκδοση Summit, όπως της δοκιμής μας) επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί με γρήγορο “τέμπο” σε δρόμους με στροφές, με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, μικρές σχετικά κλίσεις από το αμάξωμα και φιλικότητα στις αντιδράσεις ακόμα και μέχρι να φτάσεις στο όριο επέμβασης του ESP. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες το Avenger e-Hybrid θα αντιδράσει κάπως άκομψα. Όχι όμως σε βαθμό που θα διαταράξει την άνεση των επιβατών.


Αν και το Avenger e-Hybrid δεν προορίζεται για off-road διαδρομές, όπως άλλα μοντέλα της Jeep, εξακολουθεί να διατηρεί πολύ καλές δυνατότητες για τα δεδομένα της κατηγορίας, καθώς διαθέτει ωφέλιμο ύψος από το έδαφος στα 20cm, με γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης των 20, 20 και 33 μοιρών αντίστοιχα…

Συμπερασματικά, είναι εύκολο να προτείνεις την υβριδική έκδοση του Avenger ανάμεσα στις υπόλοιπες του μοντέλου. Κοστίζει €2.500 επιπλέον σε σχέση με την θερμική έκδοση και προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, άνεση στην καθημερινότητα χάρη στο αυτόματο κιβώτιο, ενώ οι μειωμένες εκπομπές ρύπων στα 111gr/km CO2 επιτρέπουν ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας, αλλά και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Συνδυάστε τα όλα αυτά με τον εξαιρετικά μοδάτο και ευχάριστο χαρακτήρα του Avenger και τα πλούσια πακέτα εξοπλισμού και έχετε σίγουρα ένα σύνολο που δεν μπορείς να παραβλέψεις αν είσαι στην αγορά για crossover.

Τιμή βασικής έκδοσης Avenger e-Hybrid 100Ps Longitude: €26.490
Τιμή έκδοσης δοκιμής Avenger e-Hybrid 100Ps Summit: €31.490

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Κινητήρας: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1.199cc, με άμεσο ψεκασμό, turbo και υβριδικό σύστημα
  • Απόδοση: 100Ps/5.500rpm, 20,9kgm/2.750
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
  • Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.084/1.776/1.528mm
  • Βάρος: 1.288kg
  • Χώρος αποσκευών: 380lt
  • Ανάρτηση: Γόνατα McPherson (E), Ημιάκαμπτος άξονας (Π)
  • Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι (Ε), Συμπαγείς δίσκοι (Π)
  • Τροχοί: 215/55R18
  • 0-100km/h: 10,9sec
  • Τελική ταχύτητα: 184km/h
  • Ονομαστική κατανάλωση: 4,9lt/100km (WLTP)
  • Κατανάλωση δοκιμής: 7,1lt/100km
  • Εκπομπές C02 (WLTP): 111gr/km
  • Τέλη κυκλοφορίας: €0

 


 

Δείτε περισσότερα εδώ

Σε συνεργασία με το cartest

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx