ΑΠΟΨΗ

Δεν θεσμοθετούμε Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό λόγω Τουρκίας!

Δεν θεσμοθετούμε Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό λόγω Τουρκίας! Κωνσταντίνος Κόλμερ

Η υπογραφείσα προσφάτως, μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, “Διακήρυξη των Αθηνών” παράγει ήδη αρνητικά αποτελέσματα για τα ελληνικά συμφέροντα. Εμποδίζει a priori την ένταξη στο εθνικό-ελληνικό δίκαιο, της οδηγίας 201489 της ΕΕ για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό.

Το αποτέλεσμα είναι να παραπέμπεται η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο «με αιτιολογημένη γνώμη» της Κομισιόν, για την μη εισέτι αποσαφήνιση των ανθρωπογενών δραστηριοτήτων στα νησιά του Αιγαίου και στις παράκτιες περιοχές της χώρας (πχ. της Ευβοίας) από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στην πραγματικότητα πρόκειται για Χωρο-αταξία και Καταστροφή του Περιβάλλοντος, αφού η κυβέρνηση τυρβάζει περί πολλά και πασχίζει να κατεβάσει το Καζίνο της Πάρνηθας στην λεωφόρο Κηφισίας!

Η τυχόν “αποσαφήνιση” της χωροταξίας των ελληνικών ακτών θα θεωρηθεί “διαταραχή του ηπίου κλίματος” στις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας, όπως διαμορφώθηκε από την συμφωνία Μητσοτάκη-Ερντογάν στις 7 Δεκεμβρίου του 2023. Κατά το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών κρίθηκε “παράνομος” ο αντίστοιχος Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός της Κυπριακής Δημοκρατίας, με το πρόσχημα ότι δήθεν παραβιάζει την τουρκική ΑΟΖ και καταπατεί τα συμφέροντα των Τουρκοκυπρίων!

Ορυμαγδός απειλών εκτοξεύθηκε κατά της Ελλάδος, της ΕΕ και της Κύπρου υπό του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν, πρώην αφεντικού της ΜΙΤ. Επίσης, ο υπουργός Άμυνας της γείτονος Γιασάρ Γκιουλέρ επανέλαβε τις περί “Γαλάζιας Πατρίδας” γελοιότητες των νομάδων της Ασίας. Ο Γιώργος Γεραπετρίτης κόπτεται με δηλώσεις του υπέρ της “Διακήρυξης των Αθηνών”, της οποίας θεωρείται “αρχιτέκτων” (ΒΗΜΑ 20.12.23). Δεν κατανοεί την ανάγκη να αποσαφηνισθούν τα δικαιώματα των Ελλήνων και Ευρωπαίων υπηκόων στην θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου, αλλά και των άλλων τεσσάρων ελληνικών θαλασσών (Ιονίου, Μυρτώου και Καρπαθίου πελάγους, ως και Λυβικού νοτίως της Κρήτης) προτού κάνει οιαδήποτε παραχώρηση στην Τουρκία.

Τί συμβαίνει με τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό 

Η εκκρεμοδικία του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού ισχύει από τον Μάρτιο του 2023, χωρίς να έχουν ακόμη διευκρινισθεί οι ανθρωπογενείς δράσεις στις ελληνικές θάλασσες πχ. η άντληση πετρελαίου από την Ζουράφα, ελληνική βραχονησίδα παρά την Σαμοθράκη. Ο ΣΕΒ μάλιστα κυκλοφόρησε εμπεριστατωμένη μελέτη 120 σελίδων για την παράλειψη αυτή και προσδιόρισε εις βάθος τις δυνατότητες και ευκαιρίες για την ανάπτυξη των παρακτίων περιοχών της Ελλάδος, που τώρα δεσμεύονται από την αδι-ανόητη για την Ελλάδα “Διακήρυξη των Αθηνών”, η οποία λειτουργεί αποκλειστικά υπέρ της Τουρκίας.

Δυστυχώς η απληροφόρητη “ελίτ” των Αθηνών αισθάνεται ανακουφισμένη για το κλίμα ηρεμίας στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και την αποφυγή αερομαχιών πάνω από το Αιγαίο, που ενδέχεται να προκαλέσουν ατύχημα. Εν τούτοις , την αντιπαράθεση προκαλεί η Τουρκία κι όχι η Ελλάς, η οποία σέβεται τον εναέριο χώρο της γείτονος. Αν η Ελληνική Αεροπορία δεν αντιδράσει στις τουρκικές υπερπτήσεις πάνω από τα ελληνικά νησιά, ποιος ο ρόλος υπάρξεώς της; Γι’ αυτό δεν την έχομε, παιδιά;

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι