ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Με Ζέπελιν επιτηρούμε τα σύνορα με την Τουρκία

Με Ζέπελιν επιτηρούμε τα σύνορα με την Τουρκία

H Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εν όψει της αυριανής επίσκεψης του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Τάκη Θεοδωρικάκου στον αερολιμένα Αλεξανδρούπολης, όπου επιτηρεί την περιοχή ένα αερόστατο Ζέπελιν, ανακοινώνει ότι «συνεχίζονται με πολύ μεγάλη επιτυχία οι επιχειρησιακές δραστηριότητες επιτήρησης συνόρων του αερόστατου που βρίσκεται εγκατεστημένο στον αερολιμένα Αλεξανδρούπολης “Δημόκριτος”».

Υπενθυμίζεται ότι άλλο ένα τύπου Ζέπελιν προσδεμένο αερόστατο (σε αντιδιαστολή προς τα ελεύθερα αερόστατα) είναι εγκατεστημένο στη Λήμνο. Απολογισμός της συνεισφοράς των συγκεκριμένων μέσων επιτήρησης, θα γίνει την ερχόμενη Τετάρτη, σε συνέντευξη Τύπου. Ένα τρίτο αερόστατο είχε εγκατασταθεί το 2019 στη Σάμο, αλλά είχε προκαλέσει αντιδράσεις, από τους καθηγητές του Πανεπιστημίου του Αιγαίου που αρνήθηκαν να διατεθεί εξοπλισμός και χώροι του Πανεπιστημίου καθώς για την παραχώρηση δεν είχε ρωτηθεί η Σύγκλητος.

«Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δεν μπορεί να παίξει το ρόλο αρωγού των συνοριοφυλάκων στην αστυνόμευση πολιτών, μεταναστών και προσφύγων. Όλα αυτά δεν συνάδουν με τον ακαδημαϊκό ρόλο, την εκπαιδευτική και ερευνητική αποστολή ενός Ιδρύματος όπως είναι ένα δημόσιο πανεπιστήμιο», ανέφεραν τότε σε ανακοίνωσή τους οι καθηγητές, παίρνοντας σαφώς θέση στο ζήτημα.

Εμβέλεια και δυνατότητες του Ζέπελιν

Τα αερόστατα αυτά είναι προσδεμένα και ναι μεν τύποις υπερίπτανται, αλλά είναι δεμένα στη γη χωρίς να ταξιδεύουν, “πιάνουν” σήματα, δηλαδή έχουν εμβέλεια περίπου 10 μιλίων ή 18 χιλιομέτρων, και το μεν ένα είναι “αγκυροβολήμένο” από τον Αύγουστο στην Αλεξανδρούπολη, το δε άλλο στο χωρίο Πλάκα στη βορειοανατολική Λήμνο. Νοικιάστηκαν για τέσσερις έως έξι μήνες σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα επιτήρησης των συνόρων και η κατασκευή τους είναι προϊόν γαλλογερμανικής κοινοπραξίας (οι Γερμανοί έχουν αναλάβει κυρίως τον εξοπλισμό ενώ οι Γάλλοι το αερόστατο καθ’ αυτό). Ως πτητικό, χρησιμοποιεί ήλιο.

Η επιτήρηση γίνεται με συμβατικές κάμερες, αλλά και με θερμικές κάμερες που έχουν εμβέλεια περίπου 10 μιλίων, ενώ παράλληλα χρησιμοποιείται ραντάρ και εξοπλισμός AIS (Automatic Identification System) ειδικά για τον εντοπισμό και την παρακολούθηση κίνησης πλοίων. Το αερόστατο στην Αλεξανδρούπολη καλύπτει περιοχή που εκτείνεται από το δέλτα του Έβρου έως το λιμάνι της πόλης.

aerostato2.jpg

Τα αερόστατα τύπου Ζέπελιν που έχουν ενοικιασθεί, έχουν μήκος 19,35 μέτρων, και έχουν δυνατότητα ανάπτυξης μέχρι ύψους μισού χιλιομέτρου ή 1.800 ποδών από τον σταθμό βάσης επί 24ώρου βάσεως για συνεχόμενο χρονικό διάστημα έως επτά ημερών και εφόσον δεν πνέουν θυελλώδεις άνεμοι. Η εικόνα που μεταδίδεται στον σταθμό εδάφους μεταφέρεται ταυτόχρονα στα κέντρα επιχειρήσεων της Frontex στη Βαρσοβία, των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος.

Ο σχεδιασμός της εγκατάστασης του αερόστατου έγινε με την υποστήριξη του διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας καθώς και της Frontex και του αερολιμένα “Δημόκριτος”. Επί τούτοι εκδόθηκε σχετική αεροναυτική αγγελία διεθνούς διανομής (notam). Αυτή η πιλοτική δραστηριότητα εντάσσεται στο πλαίσιο της Μικτής Ευρωπαϊκής Επιχείρησης “Ποσειδών”, η οποία διεξάγεται σε συνεχή βάση από τον Μάιο του 2008 υπό τον συντονισμό των Αρχηγείων του Λιμενικού και της ΕΛ.ΑΣ. και υπό την εποπτεία της Frontex.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι