ΓΝΩΜΗ

Πως το ΝΑΤΟ περιέκοψε τον εθνικό εναέριο χώρο

Πως το ΝΑΤΟ περιέκοψε τον εθνικό εναέριο χώρο

Δια το ΝΑΤΟ, επί τη βάσει των όσων συνέβησαν στην συμμαχική άσκηση Ραμστάϊν Φλάγκ στην οποία δεν μετέσχε η Τουρκική αεροπορία, αρνουμένη να υποβάλλει σχέδιον πτήσεως στον Ελληνικό εναέριο χώρο (FIR).

Τα συμμαχικά αεροσκάφη, που προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας και «ασκήθησαν» στον Λακωνικό και Μεσσηνιακό κόλπο, απέφυγαν να πετάξουν έως τα 10 μίλια του Ελληνικού FIR (ή των 12 μ. που ισχύει στην δυτική Ελλάδα μετά την συμφωνία Δένδια – Ιταλίας) και περιορίστηκαν κατά 1,7 έως 3,7 μίλια, στον Ελληνικό εναέριου χώρο, να μην …κακοκαρδίσουν προφανώς την Τουρκία, που δεν αναγνωρίζει τα 12 μίλια ούτε στις …δυτικές ακτές της χώρας μας. Και το ανέχθηκε ο κ. Γεραπετρίτης που συζητεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδος με τον Τούρκο ΥΠΕΞ Φιντάν, τον προσεχή μήνα στην Αθήνα (8 Νοεμ.)

Από τη άλλη μεριά, ορθώς απερρίφθη η πρόταση του ΝΑΤΟ στην Ελληνική Αεροπορία, ν’ αναλάβει τον εναέριο έλεγχο της Βαλτικής, όπως έχει της Βαλκανικής: Αλβανίας, Σκοπίων, Μαυροβουνίου και προσεχώς της Βουλγαρίας μαζί με την Τουρκία(;) όχι μόνον λόγω της αποστάσεως (άνω των 1000 μιλίων) αλλά και για να αποφύγει τριβές με την Ρωσική αεροπορία η οποία συστηματικά παραβιάζει τον εναέριο χώρο των Βαλτικών χωρών. Είναι πρώτη φορά που σημειούται μία διαφοροποίηση της Ελληνικής κυβερνήσεως με το ΝΑΤΟ στην Ουκρανική διαμάχη.

Τα Eurofighter και ο ελληνικός εναέριος χώρος

Διαφορετική, επίσης, είναι κι απόφαση του Γερμανού καγκελαρίου Όλαφ Σόλτς, να «περάσει το μπαλάκι» της πωλήσεως δύο σμηνών Eurofighter στην Βρετανία που (μερικώς) τα κατασκευάζει  για να ξεπεραστεί ο όρος αποφυγής της παραβιάσεως του Ελληνικού εναερίου χώρου στο Αιγαίον με Γερμανικής κατασκευής μαχητικά αεροσκάφη.

Αν κι η υπέρβαση είναι προσχηματική, έχει την σημασία της: Η Γερμανία προσεγγίζει τις Ελληνικές θέσεις στο ζήτημα του εναερίου χώρου στο Αιγαίον ως εκφράζουσα παραδοσιακώς (*) τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και δυστυχώς όχι πλέον η Βρετανία, η οποία απέχει της ΕΕ κατόπιν του BREXIT.

Όσον αφορά τα Eurofighter που θ’ αποκτήσει η Τουρκία είναι υποδεέστερα των Αμερικανικών F-35, η προμήθεια των οποίων απ’ την Ελληνική Αεροπορία θα συμπίπτει χρονικώς (μετά το 2030) – συνεπώς δεν θα διαταραχτεί η αεροπορική υπεροχή της Ελλάδος.

Η στιγμή της αλήθειας;

Η κρίσιμη ημερομηνία δεν είναι η 8η Νοεμβρίου που θα συναντηθούν οι ΥΠΕΞ στην Αθήνα αλλά η 5η του μηνός των Αμερικανικών προεδρικών εκλογών από τις οποίες θα εξαρτηθούν πολλά για τις Αμερικανοτουρκικές σχέσεις, που δεν είναι ιδιαιτέρως θερμές με την κυβέρνηση Μπάϊντεν.

(*) Σημειούται ιστορικώς οι νικηφόρες αεροναυμαχίες που έδωσε η Γερμανική Wehrmacht στο Αιγαίον πέλαγος με τους Βρετανούς κατά την διάρκεια του Β’ παγκοσμίου πολέμου και ιδίως για την ανακατάληψη της Λέρου, όπου μάλιστα το 1944 (!) επλήγη καιρίως υπό της Luftwaffe, το Ελληνικό αντιτορπιλικό ΑΔΡΙΑΣ, με κυβερνήτη τον Ιωάννη Τούμπα, αντιναύαρχο εν συνεχεία (1901-1995) που κατόρθωσε να φέρει το κουφάρι του ΑΔΡΙΑ στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, υπό τις επευφημίες ολοκλήρου του Βρετανικού στόλου της Μεσογείου.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx