Στον αέρα ο εκσυγχρονισμός των F-16 – Κενό στην αμυντική ομπρέλα

Στον αέρα ο εκσυγχρονισμός των F-16 – Κενό στην αμυντική ομπρέλα, Χρήστος Καπούτσης

Πρόγραμμα υψηλής προτεραιότητας για το εθνικό σύστημα αεράμυνας, έχει χαρακτηριστεί από την Πολεμική Αεροπορία ο εκσυγχρονισμός των μαχητικών αεροσκαφών F-16. To πρόγραμμα κόστους 1,5 δισ. δολαρίων, αφορούσε την αναβάθμιση 83 μαχητικών αεροσκαφών. Η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου, που η διακρατική συμφωνία προβλέπει την ολοκλήρωσή του το 2027.

Επειδή όμως, έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά η έναρξη του προγράμματος, σύμφωνα με νεώτερες εκτιμήσεις, η υλοποίησή του, τοποθετείται για μετά το 2030 και “βλέπουμε”. Όμως, οι εξελίξεις στην αεροδιαστημική και στρατιωτική τεχνολογία, μετά από μια 15ετια, είναι πολύ πιθανόν, ακόμη και τα αναβαθμισμένα F-16, να είναι, ως μαχητικό αεροσκάφος τεχνολογικά ξεπερασμένο, άρα επιχειρησιακά περιορισμένης δράσης.

Ευλόγως, στην Πολεμική Αεροπορία, υπάρχει προβληματισμός και προωθούνται, για μελέτη και ενημέρωση στην πολιτική ηγεσία, διάφορες εναλλακτικές προτάσεις. Που είναι το πρόβλημα και έχει “παγώσει” το πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των F-16, που μάλιστα έχει εγκριθεί από την Βουλή με ευρεία πλειοψηφία;

Δεν είναι συμβατή η “συνεργασία” του νέου υπερσύγχρονου ραντάρ, που σχεδιάζεται να τοποθετηθεί στα εκσυγχρονισμένα F-16, με το σύστημα αυτοπροστασίας του αεροσκάφους. Ένα πρόβλημα, μάλλον άλυτο, αφού με τα μέχρι τούδε τεχνολογικά δεδομένα, είναι αδύνατον να συνεργαστούν, ένα ψηφιακό με ένα αναλογικό σύστημα.

Η τοποθέτηση νέου συστήματος αυτοπροστασίας, όπως προτείνει η κατασκευάστρια εταιρεία, θα κοστίσει επιπλέον περί τα 350-400 εκατ. δολάρια, ανεβάζοντας το κόστος κοντά στα δύο δισ. δολάρια, δηλαδή όσο κοστίζει και η αγορά 25 ολοκαίνουργων F-35 Stealth, υπό την προϋπόθεση, ότι θα διορθωθούν και κάποια κατασκευαστικά “μικροπροβληματάκια” που έχουν εντοπιστεί και στα F-35.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι