Το “καμάρι” του ΣΥΡΙΖΑ στη Θράκη ξαναχτύπησε – Έργα και ημέρες του Ζεϊμπέκ
24/11/2021Το “καμάρι” του ΣΥΡΙΖΑ στη Θράκη ξαναχτύπησε χθες στη Βουλή! Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της ειδικής Επιτροπής για τη Θράκη, ο βουλευτής Ξάνθης Χουσεΐν Ζεϊμπέκ δήλωσε ότι «γίνεται αλαλούμ με τους δύο μουφτήδες. Λέμε κατάργηση της Σαρίας. Η Τουρκία είναι ένα κοσμικό κράτος. Εδώ (στην Ελλάδα) έχει επίσημη θρησκεία, δεν είναι κοσμικό κράτος. Έχω φοιτήσει στην Τουρκία και ξέρω…».
Η δήλωσή του προκάλεσε την αντίδραση της Μπακογιάννη και του Ευριπίδη Στυλιανίδη οι οποίοι χαρακτήρισαν απαράδεκτη την στάση του. Ο ΣΥΡΙΖΑ, έσπευσε, δια του Κατρούγκαλου, έσπευσε όχι να αποδοκιμάσει, αλλά να διορθώσει τον μουσουλμάνο βουλευτή του, λέγοντας ότι «η Ελλάδα είναι κοσμικό κράτος. Προφανώς ο κ. Ζεϊμπέκ άλλο ήθελε να πει»! Μόνο που η ιστορία δείχνει πως ο Ζεϊμπέκ είπε αυτό που ήθελε να πει. Ο ίδιος αυτοπροσδιορίζεται “Τούρκος”, αποκαλεί τη μουσουλμανική μειονότητα «Τούρκους της δυτικής Θράκης» και ζητάει δίγλωσσα νηπιαγωγεία. Επιπλέον, είχε εκφράσει στην εφημερίδα Hurriyet την «μεγάλη ελπίδα» ο Αλέξης Τσίπρας να κατεδαφίσει το «τείχος του αίσχους» αναφερόμενος στον φράχτη του Έβρου.
Πιεζόμενος από την Κουμουνδούρου, ο Ζεϊμπεκ προσπάθησε να μπαλώσει εκ των υστέρων το ατόπημά του δηλώνοντας: «Ενόψει εκτεταμένων διαστρεβλώσεων ενός τμήματος της ομιλίας μου σήμερα στη Βουλή, διευκρινίζω ότι συνέκρινα καθ’ υπερβολή τα πολιτειακά συστήματα Ελλάδας-Τουρκίας με σκοπό να αναφερθώ στην ανάγκη κατάργησης της Σαρίας στη Θράκη, που αποτελεί παραφωνία θρησκευτικής νομικής ρύθμισης σε ένα κοσμικό κράτος. Σαφέστατα αναγνωρίζω τις προβλέψεις του Συντάγματος περί ανεξιθρησκίας και θρησκευτικής ουδετερότητας. Στο πλαίσιο αυτό υποστηρίζω και εγώ την ανάγκη πλήρους λειτουργικού διαχωρισμού Πολιτείας και εκκλησίας».
Δεν θα είχε κανείς αντίρρηση να αποδεχθεί τη διορθωτική δήλωση, αν δεν υπήρχε η προϊστορία. Ο Ζεϊμπέκ έχει με τις πράξεις του επιβεβαιώσει ότι λειτουργεί όχι μόνο σε απόλυτο συντονισμό με το τουρκικό προξενείο Κομοτηνής, αλλά και ως εκφραστής της τουρκικής προπαγάνδας στη Θράκη. Ο ίδιος, άλλωστε, δεν κρύβει τις απόψεις του. Τουναντίον τις εκφράζει διαρκώς μέσω συνεντεύξεών του σε τουρκικά Μίντια, τα οποία τον αποκαλούν «Τούρκο βουλευτή».
Έργα και ημέρες του Ζεϊμπέκ
Ο εν λόγω βουλευτής υπήρξε εκπρόσωπος στην Ξάνθη του «Συλλόγου Κηδεμόνων των δημοτικών σχολείων της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης» ενός φορέα που αποσκοπεί στον πλήρη εκτουρκισμό της μειονοτικής εκπαίδευσης. Ένα από τα βασικά αιτήματά του είναι το δικαίωμα των συλλόγων να προσλαμβάνουν και να απολύουν οι ίδιοι δασκάλους στα δημοτικά. Δηλαδή, με άλλα λόγια, να πληρώνει το ελληνικό κράτος, για να διορίζουν και να ελέγχουν την κατάσταση.
Εκτός από τις τοποθετήσεις του αυτές και εκτός από την παρουσία του σε απροκάλυπτα ανθελληνικές εκδηλώσεις, αμφισβήτησε δυναμικά το νόμο 3647/2008 που αφορά στη «Διοίκηση και Διαχείριση των Βακουφίων της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη και των περιουσιών τους». Τότε, ο Ζεϊμπέκ είχε εισβάλει στη μουφτεία Ξάνθης και είχε απαιτήσει την αλλαγή του επικεφαλής της διαχειριστικής επιτροπής του τεμένους στη Γενισέα. Ο νόμιμος μουφτής Ξάνθης δεν είχε δώσει συνέχεια. Ο βουλευτής, όμως, είχε προκηρύξει εκλογές για την εκλογή νέου προέδρου της διαχειριστικής επιτροπής χωρίς καμία εξουσιοδότηση.
Είναι ο ίδιος άνθρωπος που κατά την κηδεία Πομάκου στρατιώτη που πνίγηκε εν ώρα υπηρεσίας είχε εισβάλει με τον ψευτομουφτή Ξάνθης και όργανα του τουρκικού προξενείου, απαιτώντας να αφαιρεθεί η ελληνική σημαία από το φέρετρο, να φύγει ο Στρατός και να μεταφέρουν αυτοί το νεκρό στο νεκροταφείο! Το 2014, ο Ζεϊμπέκ είχε πρωτοστατήσει στο να αποκλειστεί η ακτιβίστρια μουσουλμάνα Ρομά Σαμπιχά από το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ. Το αμάρτημα της Σαμπιχά, η κοινωνική δράση της οποίας έχει πολλαπλώς αναγνωριστεί και από το Συμβούλιο της Ευρώπης, ήταν και παραμένει ότι αγνοεί το τουρκικό προξενείο και εργάζεται για τη χειραφέτηση των Ρομά γυναικών και για την ένταξη των νηπίων στο νηπιαγωγείο, το οποίο έχει ιδρύσει στον οικισμό Δροσερό.
Ο Ζεϊμπέκ είναι ενταγμένος στον ΣΥΡΙΖΑ όχι τόσο για ιδεολογικοπολιτικούς λόγους όσο, επειδή, ως φορέας τουρκικού εθνικισμού, θεωρεί ότι μέσα από τις γραμμές του μπορεί να κάνει καλύτερα τη δουλειά του. Είναι αρκετοί στην Κουμουνδούρου που έχουν συνείδηση του ρόλου του, αλλά τον έχουν ανάγκη, επειδή φέρνει μουσουλμανικές ψήφους. Και αυτό με τις ευχές του τουρκικού προξενείου.
“Δούρειος ίππος”
Υπενθυμίζουμε ότι όταν ο Τσίπρας είχε επισκεφθεί το 2017 τη Θράκη, ο Ζεϊμπέκ είχε φροντίσει ο τότε πρωθυπουργός να επισκεφθεί μόνο ένα σχολείο, το ιδιωτικό μειονοτικό γυμνάσιο και λύκειο του νομού, το οποίο λειτουργεί χωρίς άδεια! Ας σημειωθεί ότι η επιλογή του Τσίπρα να επισκεφθεί αυτό το σχολείο και όχι ένα δημόσιο, όπου συνεκπαιδεύονται μουσουλμανόπουλα και χριαστιανόπουλα, είχε προκαλέσει δυσαρέσκεια και απορία όχι μόνο στο χριστιανικό στοιχείο, αλλά και σε όσους μουσουλμάνους τηρούν αποστάσεις από το τουρκικό προξενείο.
Είναι αξιοσημείωτο ότι στο εν λόγω σχολείο είχε υποδεχτεί τον πρωθυπουργό ο σκληρός πυρήνας των εγκάθετων του τουρκικού προξενείου, με τους οποίους και στη συνέχεια συνομίλησε. Ακόμα περισσότερα ερωτηματικά εγείρονται από το γεγονός ότι ο Τσίπρας είχε τότε δεσμευτεί να κατασκευαστούν και άλλες αίθουσες, παρότι δεν πρόκειται για δημόσιο σχολείο.
Ας σημειωθεί, μιας και αναφερθήκαμε σε εκείνη την επίσκεψη, ότι ο τότε πρωθυπουργός δεν είχε τηρήσει μία ισορροπία στις επαφές του και με το πλειονοτικό χριστιανικό στοιχείο, όπως και με φορείς που είχαν ζητήσει να τον συναντήσουν για να του εκθέσουν τα προβλήματα της περιοχής. Είναι κοινό μυστικό ότι εκείνη η επίσκεψη είχε τη σφραγίδα του Ζεϊμπέκ, παρότι είναι κοινός τόπος πως ο συγκεκριμένος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ λειτουργεί στην περιοχή σαν το “μακρύ χέρι” της Άγκυρας. «Δεν είναι λίγες οι φορές που έχει με λόγια και πράξεις αμφισβητήσει την ελληνική κυριαρχία και έχει λειτουργήσει σαν δούρειος ίππος», όπως λέει τοπικός παράγοντας για τον Ζεϊμπέκ, διαχωρίζοντάς τον σαφώς από τον πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στη Ροδόπη Μουσταφά Μουσταφά.