Ολοσέλιδη Turkaegean και στη Le Monde – Αιχμές Γεωργιάδη για Δένδια
19/04/2023Μετά την ολοσέλιδη διαφήμιση του “τουρκικού Αιγαίου” στους New York Times προ δεκαπενθημέρου, σήμερα δημοσιεύεται ολοσέλιδη διαφήμιση του Turkaegean και στη γαλλική Le Monde. Επειδή πολλοί θεωρούν αρμόδιο τον υπουργό Ανάπτυξης σε ζητήματα διεθνούς πιστοποίησης τουριστικών σημάτων, ο Άδωνις Γεωργιάδης έκανε ανάρτηση που κάνει το θέμα μπαλάκι, “δείχνοντας” τον Νίκο Δένδια.
Εντούτοις το γεγονός ότι από πέρσι “ξέφυγε” το brand name, είναι ευθύνη του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο έχει παραδεχθεί ότι η έρευνα που έγινε επ’ αυτού, έδειξε ότι επρόκειτο… μάλλον για αβλεψία των αρμοδίων υπαλλήλων. Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι θεωρητικά έχουν αυτό ακριβώς το αντικείμενο, να παρακολουθούν τα διεθνή σήματα, τις αιτήσεις και τις εγκρίσεις στο πλαίσιο μιας διεθνούς υπηρεσίας όπου η Ελλάδα είχε αντιπροσώπους.
Τελικά όμως ούτε στο θέμα αυτό αναλαμβάνει το υπουργείο Ανάπτυξης τις ευθύνες του, αφού σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη η Ένορκη Διοικητική Εξέταση για την διερεύνηση «πιθανόν πειθαρχικών παραπτωμάτων της πρώην Διεύθυνσης Σημάτων της Γ.Γ. Εμπορίου» έληξε μετά από ένα ολόκληρο χρόνο χωρίς αποτέλεσμα, αφού «απεδείχθη ότι καμία υπηρεσία μας και κανένας υπάλληλός μας δεν είχε ευθύνη γι’ αυτό το ζήτημα». Απομένει η απορία, ποιος έχει την πολιτική ευθύνη για την διάλυση του συγκεκριμένου τμήματος, χωρίς την δημιουργία διάδοχης υπηρεσίας επιτήρησης των σημάτων, αν όχι ο υπουργός.
Στο Εξωτερικών για τα περαιτέρω
Σήμερα ο κ. Γεωργιάδης νίπτει και πάλι τα χείρας του διότι αποφεύγει κάθε νύξη ως προς το πώς φτάσαμε έως εδώ και μένει στο τι μπορούμε να κάνουμε εκ των υστέρων. Γράφει:
«Αν και προ μερικών ημερών είχα κάνει μία εκτενή ανάρτηση, για την νομική πορεία των ενεργειών μας, για την άρση κατοχύρωσης του Σήματος “Turkaegean” από την Τουρκία και είχα εξηγήσει ότι νομικά δεν υφίσταται κανένας τρόπος να σταματήσουμε την δημοσίευση διαφημίσεων με αυτό το λογότυπο από την Τουρκία στον ξένο Τύπο, η “Δημοκρατία” επανέρχεται με λιβέλους εναντίον μου. Τα συνοψίζω λοιπόν άλλη μία φορά, όλες οι αναγκαίες νομικές ενέργειες και στην ΕΕ και στις ΗΠΑ έχουν γίνει.
»Στην ΕΕ έχουν κατοχυρώσει το Σήμα και προσπαθούμε να ακυρώσουμε αυτή την πράξη, στις ΗΠΑ έχουμε μπλοκάρει το Σήμα και αυτοί προσπαθούν να το κατοχυρώσουν. Δηλαδή στις δύο ηπείρους είμαστε στην αντίστροφη νομικά θέση. Διαφημίσεις με αυτό το Σήμα έβαλαν και σε εφημερίδα των ΗΠΑ (που δεν έχουν κατοχύρωση) και στην Ευρώπη (που έχουν). Κοινώς η όποια νομική θέση του Σήματος δεν επηρεάζει την δημοσίευση των διαφημίσεων τους.
»Εάν οι Τούρκοι θέλουν να κάνουν διαφημίσεις που γνωρίζουν ότι μας ενοχλούν, η αντιμετώπιση αυτής τους της ενέργειας δεν είναι του Υπουργείου Ανάπτυξης αλλά του Υπουργείου Εξωτερικών. Εμείς αναλάβαμε, καθ’ υπέρβαση των αρμοδιοτήτων μας, την οργάνωση των νομικών μας ενεργειών για το Σήμα, θα κριθούμε από την κατάληξη αυτών των ενεργειών, όπου η υπόθεση έχει πολύ δρόμο ακόμη, αλλά είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι».