ΗMS Rodney: Η δράση ενός εξαιρετικού θωρηκτού (ΒΙΝΤΕΟ)

ΗMS Rodney: Η δράση ενός εξαιρετικού θωρηκτού (ΒΙΝΤΕΟ), Παντελής Καρύκας

Το HMS Rodney ήταν το δεύτερο και τελευταίο θωρηκτό της κλάσης Nelson. Το πλοίο εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1928. Σχεδιάστηκε βάσει των περιορισμών της Συνθήκης Ναυτικών Εξοπλισμών της Ουάσινγκτον. Υπηρέτησε καλά στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, συμμετέχοντας στις ναυτικές συγκρούσεις στα νορβηγικά ύδατα και στην καταβύθιση του γερμανικού θωρηκτού Bismarck. Συμμετείχε στη Μάχη του Ατλαντικού συνοδεύοντας νηοπομπές.

Επίσης συμμετείχε στις αποβατικές επιχειρήσεις των Συμμάχων στο Μαρόκο και την Τυνησία και κατόπιν στην απόβαση στην Σικελία και στη Νορμανδία. Η τελευταία του πολεμική αποστολή ήταν η συνοδεία νηοπομπής προς την Σοβιετική Ένωση, στα τέλη του 1944. Τέθηκε εκτός υπηρεσίας στα τέλη του 1945 και διαλύθηκε το 1948. Τα Nelson και Rodney αποτέλεσαν την επιτομή της βρετανικής ναυπηγικής τεχνολογίας στην εποχή τους, ενσωματώνοντας όλα τα διδάγματα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και θέτοντας τις βάσεις για τις περαιτέρω εξελίξεις.

Είχε πλήρες εκτόπισμα 38.030 τόνων, μήκος 216 μ., πλάτος 32,3 μ. και βύθισμα 9,2 μ. Για να περιοριστεί το εκτόπισμά του στα ζητούμενα της Συνθήκης της Ουάσινγκτον, αποφασίστηκε να μην γίνουν εκπτώσεις στη θωράκιση και στον οπλισμό, αλλά στο σύστημα πρόωσης. Έτσι το σκάφος εφοδιάστηκε με κινητήρες ισχύος 45.000 ΗΡ που του προσέδιδαν μέγιστη ταχύτητα μόνο 23 κόμβων. Αυτό ήταν και το μοναδικό του μειονέκτημα.

Τα χαρακτηριστικά του Rodney

Το σκάφος είχε αυτονομία 13.000 χλμ. με ταχύτητα 16 κόμβων και πλήρωμα 1.314 ανδρών. Ήταν οπλισμένο με 9 πυροβόλα των 16in (406 χλστ.) σε τρεις τρίδυμους πύργους, όλους τοποθετημένους στο εμπρόσθιο ήμισυ του πλοίου, πάλι για λόγους οικονομίας εκτοπίσματος. Διέθετε επίσης 12 πυροβόλα των 152 χλστ. σε έξι δίδυμους πύργους, 6 βαριά αντιαεροπορικά των 120 χλστ., αριθμό αντιαεροπορικών pom-pom των 40 χλστ,. και δύο τορπιλοβλητικούς σωλήνες των 622 χλστ.

Το σκάφος ήταν θωρακισμένο βάσει του δόγματος All or Nothing, με πολύ ισχυρή θωράκιση στα ζωτικά σημεία του σκάφους και μικρότερη ή και καθόλου στα λοιπά μέρη. Η θωρηκτή ζώνη του Rodney είχε πάχος 330-356 χιλιοστών. και μπορούσε να αντέξει πλήγμα μέχρι από πυροβόλο των 16in, υπό ιδανικές συνθήκες. Το θωρακισμένιο κατάστρωμα έφερε θωράκιση πάχους έως 159 χιλιοστών.

Οι βάσεις των πύργων και οι αποθήκες πυρομαχικών του έφεραν θωράκιση μέγιστου πάχους 381 χιλιοστών. Οι πύργοι του κυρίως οπλισμού έφεραν μέγιστη θωράκιση πάχους 406 χιλιοστών, ενώ το θωρακισμένο κέντρο διεύθυνσης μάχης είχε μέγιστη θωράκιση πάχους 56 χιλιοστών. Τέλος η αντιτορπιλική θωράκιση είχε πάχος 102-305 χιλιοστών.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx