Το άρμα-μεγαθήριο των 1.000 τόνων που θα κέρδιζε τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Το άρμα-μεγαθήριο των 1.000 τόνων που θα κέρδιζε τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο

To Lankreuzer (καταδρομικό ξηράς) P. 1000 «Ratte» (αρουραίος) θα ήταν το ισχυρότερο πολεμικό μέσο που κατασκεύασε ο άνθρωπος για χρήση στην ξηρά. Επρόκειτο για ένα «άρμα μάχης», πραγματικό καταδρομικό, με μηχανές πλοίων και οπλισμό θωρηκτού!

Ήταν μια πρόταση του διευθυντή της Krupp Έντβαρτ Γκρότε που κατατέθηκε τον Ιούνιο του 1942. Μαζί με την πρόταση κατατέθηκαν και τα σχέδια του «καταδρομικού ξηράς». Το όχημα θα είχε το βάρος 1.000 τόνων, όσο δηλαδή και ένα μικρό αντιτορπιλικό. Φυσικά τα σχέδιο έτυχε της άμεσης έγκρισης του Χίτλερ.

Η ιστορία ξεκίνησε το 1941 όταν η Krupp μελετώντας τα σοβιετικά τεθωρακισμένα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο γερμανικός στρατός χρειαζόταν βαρύτερα άρματα από το εν υπηρεσία τότε Pz IV. Η μελέτη αυτή είχε ως αποτέλεσμα την σχεδίαση του υπέρ-βαρέως άρματος Maus, των 188 τόνων, δύο εκ των οποίων κατασκευάστηκαν, και του Ratte που, ευτυχώς, έμεινε στα χαρτιά.

Το Ratte θα έφερε ως κύριο οπλισμό δύο ναυτικά πυροβόλα των 280 mm. σε διαμορφωμένο δίδυμο πύργο παρόμοιο με αυτόν των θωρηκτών (κατ’ άλλους καταδρομικών μάχης) της κλάσης «Scharnhorst» και θωράκιση μέγιστου πάχους 250 mm.

Παρά την έγκριση του Χίτλερ ο υπουργός Εξοπλισμών Σπέερ ακύρωσε το πρόγραμμα το 1943 καθώς το θεώρησε απλώς σπατάλη πολύτιμων πόρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Krupp είχε παρουσιάσει και το σχέδιο P. 1500 για ένα αυτοκινούμενο υπέρ-πυροβόλο των 800 mm.

Το Ratte θα ζύγιζε, όπως αναφέρθηκε, 1.000 τόνους. Τα πυροβόλα του μόνο θα ζύγιζαν 100 τόνους και άλλους 200 τόνους θα ζύγιζε ο πύργος. Άλλους 200 τόνους θα είχε βάρος η θωράκιση. Το σχέδιο προέβλεπε ένα άρμα μήκους 35 μ. πλάτους 14 μ. και ύψους 11 μ. Οι ερπύστριες θα είχαν πλάτος, έκαστη, 7,2 μ.

Το άρμα προβλεπόταν να διαθέτει είτε δύο ντιζελοκινητήρες ΜΑΝ V12Z32/44-24 ισχύος 8.400 hp έκαστη, οι οποίες χρησιμοποιούνταν στα μεγάλα γερμανικά υποβρύχια, είτε οκτώ μικρότερες των 2.000 hp. Οι μηχανές θα ήταν εφοδιασμένες με snorkel για να υποβοηθείται η παροχή οξυγόνου.

Το άρμα θα διέθετε δύο πυροβόλα των 280mm. SK C/28, ένα πυροβόλο των 128mm, δύο βαριά πολυβόλα Mauser MG 151mm και οκτώ αντιαεροπορικά πυροβόλα των 20 mm. Επίσης το άρμα θα μετέφερε δύο μοτοσικλέτες που θα ενεργούσαν ως «οργανική» ομάδα αναγνώρισης.

Το τεράστιο μέγεθός του όμως σήμαινε πως απλά δεν θα μπορούσε να περάσει από καμία γέφυρα, ούτε θα μπορούσε να διασχίσει οποιονδήποτε δρόμο χωρίς να τον καταστρέψει. Αν και η μέγιστη ταχύτητά του θα ήταν 40 χ.α.ω. εντούτοις θα παρουσίαζε τεράστιο στόχο στα εχθρικά αεροσκάφη και το πυροβολικό. Η αυτονομία του τέλος δεν θα ήταν ικανοποιητική λόγω της τεράστιας κατανάλωσης καυσίμων.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι

Kαταθέστε το σχολιό σας. Eνημερώνουμε ότι τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται.

0 ΣΧΟΛΙΑ
Παλιότερα
Νεότερα Με τις περισσότερες ψήφους
Σχόλια εντός κειμένου
Δες όλα τα σχόλια
0
Kαταθέστε το σχολιό σαςx