200 σχολεία σε κατάληψη, αλλά η υφυπουργός Παιδείας τα θεωρεί λίγα!
26/09/2020Περίπου 200 σχολεία σε όλη την Ελλάδα είναι σε αυτή τη φάση κλειστά λόγω καταλήψεων. Ενώ πολλοί νόμισαν ή θέλησαν να διαδώσουν ότι το θέμα είναι η μάσκα, τα παιδιά κάνουν κατάληψη ζητώντας μικρότερα τμήματα και προσλήψεις καθηγητών. Και εμφανίζονται παντού με μάσκα.
«Στο σχολείο είμαστε σχεδόν 30 παιδιά στην τάξη και το βράδυ μας λένε να μην πάμε πάνω από εννέα άτομα στην πλατεία. Είναι λογική αυτή;» λέει 16χρονος μαθητής από το γυμνάσιο του Αλίμου, που τελεί εδώ και τέσσερις ημέρες υπό κατάληψη. Η βασική τους ένσταση, πέρα από το ευέξαπτο της εφηβείας που είναι άλλο ζήτημα, έγκειται στην μην έγκαιρη πρόσληψη καθηγητών και στην μη αναζήτηση χώρων, ώστε τα παιδιά να παρακολουθούν μαθήματα σε ολιγομελή τμήματα.
Φυσικά για να γίνουν τάξεις των 15 παιδιών, σε κάποιες περιοχές (όπως της Αθήνας), αυτό σημαίνει σχεδόν διπλασιασμό των αιθουσών. Κάτι που για να γίνει προϋπέθετε έναν προγραμματισμό και, κυρίως, πολιτική βούληση. Όμως η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, κόρη καθηγητή θεολογίας και η ίδια απόφοιτος της αγγλικής φιλολογίας, έχει πολλά αρνητικά βιώματα η ίδια για τις καταλήψεις ώστε να δει το θέμα αντικειμενικά όπως έδειξε με τα λεγόμενά της.
«Θα εκτονωθεί η κατάσταση»
Η αντιμετώπιση του ζητήματος είναι απλή κατ΄εκείνην: «θα εκτονωθεί η κατάσταση». Σε συνέντευξή της είπε κοφτά και με πάθος «οι καταλήψεις δεν είναι λύση και προσωπικά θυμάμαι πόσες ώρες έχασα ως μαθήτρια από τις καταλήψεις», εν συνεχεία δε, παρά τις επίμονες ερωτήσεις φίλα προσκείμενων προς τη ΝΔ δημοσιογράφων στο ΣΚΑΙ, αναφορικά με τον περιορισμό του αριθμού των παιδιών ανά τάξη, απαντούσε στερεότυπα για όσα έχουν ήδη γίνει και όχι για όσα θα μπορούσαν να γίνουν.
«Έχουμε προσλάβει 30.000 άτομα και σε μια εβδομάδα θα προσληφθούν και όσοι θα αναπληρούν τους καθηγητές που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, διευρύναμε το ολοήμερο σχολείο», είπε τρεις-τέσσερις φορές, “απαντώντας” στο πώς θα λυθεί το πρόβλημα με τους υπεράριθμους μαθητές.
Η μη εξεύρεση χώρων, θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί με “κυλιόμενο” ωράριο, αλλά το υπουργείο δεν θέλει να εξετάσει αυτό το θέμα και εκτιμά ότι οι καταλήψεις θα ατονήσουν. Με δυο λόγια, “θα περάσει κι αυτό”. Άρα δεν θα κάνει τίποτα.
Τι είναι 200 σχολεία μπροστά στα 4.000!
Όχι μόνον τα παιδιά, αλλά και οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, είναι επισης υπέρ των ολιγομελών τμημάτων, γιατί στις αίθουσες με 27 παιδιά είναι αδύνατον να τηρηθούν αποστάσεις 2 μέτρων ή και 1,5 μέτρου που ειναι το μίνιμουμ. Όμως η κα Ζαχαράκη ήταν σαφής. Ουσιαστικά θεωρεί ότι τα 200 σχολεία υπό κατάληψη είναι τίποτα μπροστά στα 4.000.
«Έχουμε 4.000 μονάδες. Και οι περισσότερες λειτουργούν. Και λυπάμαι που χάνουν μάθημα τόσα παιδιά με τις καταλήψεις, γιατί τελικά ευνοούνται όσοι είναι πλούσιοι και έχουν την δυνατότητα ιδιωτικής εκπαίδευσης», είπε. Παρά την πρόφαση… αριστερής έγνοιας για τους μη προνομιούχους μαθητές, αρνήθηκε και πάλι να πάρει θετική στάση για την επίλυση τουλάχιστον ενός μέρους των προβλημάτων.
Η υφυπουργός έδειξε ουσιαστικά αδιάλλακτη, θεωρώντας όπως είπε χαρακτηριστικά ότι: «θα λύσουμε παιδαγωγικά το θέμα, συζητούν σε κάθε σχολείο οι διευθυντές με τα παιδιά και το θέμα θα ατονήσει». Επέμεινε δε σαν “λοιμωξιολόγος” ότι αρκεί η μάσκα και το συχνό πλύσιμο των χεριών!
Βία σε σχολείο στον Άλιμο
Εν τω μεταξύ η κατάσταση σε κάποια σχολεία έχει ξεφύγει εντελώς, γιατί έξαλλοι γονείς πήγαν στον Άλιμο να σπάσουν την κατάληψη του σχολείου. Κάποιοι γονείς συγκεντρώθηκαν έξω από τα σχολεία που βρίσκονται επί της οδού Αμμοχώστου νωρίς το πρωί και προσπάθησαν να σπάσουν την κατάληψη ωστόσο δεν τα κατάφεραν.
Σύμφωνα με πληροφορίες μαθητές καταγγέλλουν ότι οι γονείς άσκησαν βία με αποτέλεσμα μια μαθήτρια να είναι στο νοσοκομείο από χτύπημα στη μέση και μια κοπέλα να κάνει ράμματα στο πόδι. Πληροφορίες των μαθητών αναφέρουν ακόμα ότι κάποιος από τους γονείς έβγαλε και μαχαίρι. Δεν ξέρουμε αν οι γονείς είχαν τα παιδιά τους μέσα στην κατάληψη και ήθελαν να τα μαζέψουν σπίτι, ή αν τα παιδιά τους ήταν σαν την υφυπουργό, εναντίον της κατάληψης, και δεν ήθελαν να χάνουν ώρες μαθημάτων.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=79B8Y3bN4HI&feature=emb_logo