ΘΕΜΑ

Αναπάντητα ερωτήματα και μυστήριο για τις πτήσεις του μοιραίου Antonov

Αναπάντητα ερωτήματα και μυστήριο για τις πτήσεις του μοιραίου Antonov, Γιώργος Αδαλής

Μεγάλα κενά και πολλά αναπάντητα ερωτήματα καλύπτουν την υπόθεση της τραγικής πτώσης του μεταφορικού αεροπλάνου Antonov, λίγο έξω από την Καβάλα. Το χειρότερο είναι ότι δεν μας τα λένε καλά τα πράγματα οι αρχές που εμπλέκονται στην υπόθεση. Υπάρχουν αρκετά fake news ακόμα και για την προέλευση και ιδιοκτησία του αεροσκάφους.

Αρχικά υπήρξε μια σύγχυση για την ταυτότητα του αεροσκάφους, εάν είναι πολιτικό ή στρατιωτικό. Κατόπιν εάν ήταν ρωσικό, ουκρανικό ή τρίτης χώρας. Θα μου πείτε λογικό είναι μετά τον πανικό της πρώτης στιγμής. Κατά την άποψή μου δεν είναι λογικό, διότι οι ελληνικές αρχές γνώριζαν καλά από την πρώτη στιγμή για ποιο αεροσκάφος πρόκειται, τί είδους πτήση εκτελεί και για λογαριασμό ποιου. Η κυβέρνηση δεν θέλει ακόμα και τώρα να μιλήσει ανοιχτά και προσποιείται ότι περιμένει την Σερβία να δώσει απαντήσεις. Αλλά ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά με βάση τα γεγονότα.

Κάποιοι μπερδεύουν την εταιρία που διαχειρίζεται το αεροπλάνο. Η εταιρία είναι ουκρανική και ονομάζεται Meridian ltd με έδρα το Κίεβο. Λόγω του ότι το ίδιο όνομα φέρει και ένας μεγάλος leaser αεροσκαφών με έδρα την Αγγλία, κάποιοι παρασύρθηκαν και ανέφεραν ότι είναι αεροσκάφος που ανήκει στην αγγλική εταιρία με τον μεγάλο στόλο αεροσκαφών. Η ουκρανική Meridian διαθέτει όλα κι όλα τρία αεροσκάφη. Πρόκειται για τρία ελικοφόρα  An-12 (ένα BP και δύο BK). Ανήκει 100% σε έναν Ουκρανό μηχανικό ονόματι Ολεξάντρ Μπογκντάνοβιτς.

Για να ξεχωρίζουμε την μικρή από την μεγάλη Meridian, την ουκρανική την αναφέρουμε ως MEM με το επίσημο site της να ήταν στην διεύθυνση http://mem.aero. Η ουκρανική εταιρία, που ιδρύθηκε το 2003, το 2020, σε περίοδο πανδημίας. παρουσίασε κέρδη δύο εκατ. δολαρίων, ενώ την επόμενη χρονιά παρουσίασε ζημιές της τάξης του ενός εκατ. δολαρίων. Με τι ασχολείται;

Παρά του ότι είναι μια πολύ μικρή εταιρία, η ίδια υποστηρίζει εδώ και χρόνια ότι εξειδικεύεται σε ανθρωπιστικές επιχειρήσεις για λογαριασμό του ΟΗΕ και του Ερυθρού Σταυρού. Λέει επίσης ότι εξειδικεύεται σε επιχειρήσεις για λογαριασμό του ΝΑΤΟ και είναι μάλιστα καθόλα πιστοποιημένη και γνωστή στους σχετικούς κύκλους της Ατλαντικής Συμμαχίας. Η ίδια η εταιρία αναφέρει ότι εδώ και χρόνια εξειδικεύεται στην μεταφορά βαρέων φορτίων, πολεμικού υλικού, πυρομαχικών και γενικώς ιδιαίτερα επικίνδυνων φορτίων.

Η εταιρεία του Antonov και τα κενά

Το αεροσκάφος που κατέπεσε έξω από την Καβάλα όσο και τα άλλα δύο Antonov δεν της ανήκουν ιδιοκτησιακά. Τα έχει μισθώσει με μακροχρόνιο συμβόλαιο από μια εταιρία με έδρα την Κύπρο. Συνηθισμένο μπορεί να σκεφτεί κανείς, αλλά εδώ φαίνεται ότι η ουκρανική Meridian ουσιαστικά δεν είχε τίποτα δικό της. Και τα τρία αεροσκάφη της ανήκουν στην DS Air Cyprus. O πραγματικός ιδιοκτήτης του αεροσκάφους που έπεσε χτες κι ακόμα δεν ξέρουμε καν πόσους ανθρώπους πήρε μαζί του, είναι μια offshore και ο πλήρης τίτλος της είναι DS Air INC. (Cyprus) Limited.

Είναι εγγεγραμμένη στην Κύπρο στις 12/07/2018 ως εταιρεία περιορισμένης ευθύνης. Ο Αριθμός Εγγραφής είναι ΗΕ392028 και μέχρι σήμερα ο Κυπριακός Οργανισμός Καταχώρησης την αναφέρει ως ενεργή, με έδρα την οδό Ποσειδώνος 1, Ledra Business Centre, στην Έγκωμη της Λευκωσίας. Στοιχεία για διευθυντές και στελέχη της εταιρίας δεν υπάρχουν στις δημόσιες καταχωρήσεις, ούτε και όνομα ιδιοκτητών.

Κατά έναν περίεργο τρόπο, το site http://mem.aero της ουκρανικής εταιρίας είναι κατεβασμένο, ενώ το προφίλ του Μπογκντάνοβιτς είναι κι αυτό κλειδωμένο:

Λίγο άστοχο αν έγινε επίτηδες, διότι στο “wayback machine” βρίσκει κανείς με ευκολία ότι λειτουργούσε εδώ και μερικές ημέρες! Πάντως τόσο η ουκρανική Meridian όσο και ο ιδιοκτήτης της Μπογντάνοβιτς έχουν αρνηθεί να σχολιάσουν μέχρι σήμερα το παραμικρό σε αιτήματα δημοσιογράφων για το δυστύχημα.

Ένα άλλο σημείο που βγάζει μάτι, είναι τα ταξίδια που έκανε τις τελευταίες 48 ώρες το αεροπλάνο, που έγινε φέρετρο για το πλήρωμα και τους ενδεχόμενους επιβάτες του. Άπαντες αναφέρουν ότι ξεκίνησε από το Nis της Σερβίας με προορισμό την Ιορδανία. Περίεργο, διότι είναι πανεύκολο να βρει κάποιος τους σταθμούς στο flight radar, τους οποίους σας τους παραθέτω:

Το μοιραίο Antonov, μοντέλο An 12BK, πριν πέσει, πραγματοποίησε μια σειρά περίεργων πτήσεων. Σε λιγότερο από 48 ώρες προσγειώθηκε σε τέσσερα διαφορετικά αεροδρόμια τεσσάρων διαφορετικών χωρών. Συγκεκριμένα, το πρωί της 15ης Ιουλίου απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Σεγάγεβο στην Βοσνία-Ερζεγοβίνη και μισή ώρα αργότερα προσγειώθηκε στο Βελιγράδι. Μετά από δύο ώρες, απογειώθηκε και έφτασε στο αεροδρόμιο της Άγκυρας. Εκεί κάθισε περίπου μία μέρα. Το μεσημέρι της 16ης Ιουλίου απογειώθηκε και έφτασε στις 16:09′ στο αεροδρόμιο της πόλης Nis στην Σερβία. Εκεί κάθισε περίπου 4,5 ώρες και απογειώθηκε με προορισμό το αεροδρόμιο του Αμμάν της Ιορδανίας στο οποίο δεν έφτασε ποτέ.

Σε στρατιωτική αποστολή;

Είναι προφανές ότι αυτός ο οργασμός πτήσεων σχετίζεται με κάποια επιχείρηση, πιθανότατα στρατιωτική. Και εάν είναι νατοϊκή, τότε το ελληνικό Υπουργείο Άμυνας γνωρίζει περί τίνος πρόκειται και είτε δεν θέλει να απαντήσει είτε απλά καθυστερεί.

Αν πραγματικά οι ελληνικές αρχές δεν γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται και λένε αλήθεια, τότε είναι μπορεί να μην πρόκειται για επιχείρηση του ΝΑΤΟ, αλλά για μια υπόθεση, στην οποία μόνο ο ιδιοκτήτης της ουκρανικής Meridian μπορεί να δώσει απαντήσεις! Ο Ολεξάντρ Μπογκτάνοβιτς, όμως, είναι εξαφανισμένος, ενώ θα όφειλε να έχει ήδη μιλήσει. Και μιας και η Meridian είναι ουκρανική πρέπει η κυβέρνηση στο Κίεβο να δώσει τις δικές της απαντήσεις για την περίεργη αυτή πτήση και πιο συγκεκριμένα αν είχε κάποιο ρόλο σ’ αυτή την πτήση.

Όπως προέκυψε και στη συνέχεια το Antonov μετέφερε εκρηκτικά κι αυτό επιβεβαιώνεται από τις μαρτυρίες κατοίκων για κάποιες εκρήξεις. Ποια άραγε ήταν η αιτία της πτώσης του γερασμένου αεροπλάνου; Ποιος ο λόγος ων απανωτών πτήσεων που πραγματοποίησε το τελευταίο 48ωρο; Πόσοι άνθρωποι βρίσκονταν μέσα και που πήγαιναν; Γιατί ο πιλότος δεν προσπάθησε να προσθαλασσώσει τον αεροπλάνο και προτίμησε να το ρίξει σε χερσαίο έδαφος; Γιατί, αντί για το αεροδρόμιο (πολιτικό-στρατιωτικό) της Λήμνου που ήταν πλησιέστερα, όταν διαπίστωσε την βλάβη, ζητούσε να κάνει αναστροφή για Θεσσαλονίκη η οποία είναι πιο μακριά και τελικά τον οδήγησαν στην απόφαση για κάθοδο προς την Καβάλα;

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι