ΘΕΜΑ

Γιατί είναι κλειστό το αεροδρόμιο του ακριτικού Καστελλόριζου

Γιατί είναι κλειστό το αεροδρόμιο του ακριτικού Καστελόριζου- Προβλήματα στα περιφερειακά αεροδρόμια

Εν μέσω καλοκαιριού και υψηλής τουριστικής περιόδου, έβαλε προσωρινά λουκέτο, το αεροδρόμιο του ακριτικού Καστελόριζου. Ο λόγος που παραμένει κλειστός από το Σάββατο το απόγευμα, ο αερολιμένας ενός νησιού με κρίσιμη εθνική σημασίας, είναι ότι ασθενεί ο ένας και μοναδικός τηλεπικοινωνιακός υπάλληλος  στην Υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων. Το ίδιο έχει συμβεί κατά καιρούς σε αρκετά άλλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Όπως καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), στην πλειονότητα των περιφερειακών αεροδρομίων που λειτουργούν με τη συγκεκριμένη υπηρεσία υπηρετεί μόνιμα ένας ή και κανένας τηλεπικοινωνιακός υπάλληλος. Αποτέλεσμα ήταν το Σάββατο  στις 19.35 να κλείσει ο ακριτικός Δημοτικός Αερολιμένας Καστελόριζου, όπως κατά το πρόσφατο παρελθόν έχει συμβεί και στα αεροδρόμια της Ικαρίας, της Μήλου 3 φορές, της Κοζάνης, της Νάξου και της Καστοριάς, λόγω ασθένειας του μοναδικού υπαλλήλου του Πύργου Ελέγχου που παρέχει υπηρεσίες Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου (AFIS).

Στα 11 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια. Στα 7 από τα 11 δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλον το χρόνο αφήνοντας κενά στελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια.

«Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού του κλάδου λόγω συνταξιοδότησης και μετάταξης 57 ατόμων σε άλλο κλάδο, έχει επισημανθεί πολλές φορές τόσο στο Υπουργείο Μεταφορών όσο και στη Διοίκηση της ΥΠΑ αλλά εσκεμμένα κωλυσιεργούν» καταγγέλλει το προεδρείο του Συλλόγου επισημαίνοντας μάλιστα ότι στη λίστα των υπό μετάταξη υπαλλήλων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον κλάδο μας υπάρχει ενδιαφερόμενος για τον Δημοτικό Αερολιμένα Καστελόριζου, αλλά «η υλοποίησή της κωλυσιεργεί εδώ και χρόνια»!

Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι από την κατάσταση αυτή ενδέχεται να δημιουργηθούν και επικίνδυνα κενά για την ασφάλεια των πτήσεων. Κι αυτό γιατί – όπως αναφέρουν – η εξάντληση του ελαχίστου προσωπικού που έχει απομείνει και αναγκάζεται να δουλεύει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής του χωρίς ρεπό και άδεια και χωρίς την απαιτούμενη ημερήσια ξεκούραση λόγω 24ωρου stand by για αεροδιακομιδές με φαινόμενα λιποθυμιών και απώλειας προσανατολισμού λόγω κόπωσης και η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης, «διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων-επιβαινόντων, την υγεία των συναδέλφων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών νησιών γενικότερα».

Σημειώνουν ότι σε όλα αυτά ήρθε να προστεθεί και μείωση των αποδοχών τους, αλλά η 24ωρη απεργία που είχαν προκηρύξει για τα συνεχιζόμενα προβλήματα του κλάδου στις 11 Ιουλίου κρίθηκε από το δικαστήριο παράνομη. Οι εργαζόμενοι καλούν τον Υπουργό Μεταφορών, αλλά και την διοίκηση της Υ.Π.Α. να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους πριν είναι πολύ αργά. Το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου άμεσα δεσμεύεται να ενημερώσει σχετικά τους αρμόδιους εποπτικούς οργανισμούς Α.Π.Α.-EASA άλλα και τις αρμόδιες δικαστικές εισαγγελικές αρχές για παραβάσεις κανονισμών και εργασιακών συνθηκών.

Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του SLpress.gr

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου από άλλες ιστοσελίδες χωρίς άδεια του SLpress.gr. Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των 2-3 πρώτων παραγράφων με την προσθήκη ενεργού link για την ανάγνωση της συνέχειας στο SLpress.gr. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίσουν νομικά μέτρα.

Ακολουθήστε το SLpress.gr στο Google News και μείνετε ενημερωμένοι