Η Ελλάδα στρέφεται στον Οινοτουρισμό – Συνέδρια σε Σαντορίνη και Αμύνταιο
27/07/2021Η νέα σελίδα του οινοτουρισμού γράφτηκε στην Σαντορίνη πριν λίγες ημέρες, με το 1ο συνέδριο “Οινοτουρισμός – Στρατηγικές και προοπτικές για την μετά-Covid εποχή“, που πραγματοποιήθηκε στο νησί των Κυκλάδων, με παρουσία της αρμόδιας υφυπουργού για θεματικές μορφές τουρισμού, κας Σοφίας Ζαχαράκη και άλλων σχετικών με τον οινοτουρισμό φορέων της χώρας. Το πρώτο αυτό συνέδριο αποτελεί την απαρχή της χάραξης μιας νέας στρατηγικής για τον οινοτουρισμό της Ελλάδας, ο οποίος ναι μεν υπάρχει, αλλά σίγουρα απέχει έτη φωτός από τις πραγματικές του δυνατότητες.
Με γνώμονα λοιπόν το μέλλον, η κυβέρνηση στρέφεται στον οινοτουρισμό με στόχο να αναδείξει την χώρα ως ηγέτη αυτής της εναλλακτικής μορφής τουρισμού στα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Άλλωστε, όπως δήλωσε ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Κώστας Ζήκος, “περισσότεροι από 27 εκατομμύρια Αμερικανοί ταξιδεύουν και για το κρασί, καθώς και 5 εκατομμύρια Ιταλοί”. Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι η δεξαμενή δυνητικών επισκεπτών για τον οινοτουρισμό είναι μεγάλη, άρα είναι και επείγουσα η άμεση εκκίνηση του σχεδίου αναβάθμισης του οινοτουρισμού στη χώρα.
Η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από τα ποιοτικά της οινοποιία, από την τρομερή ποιότητα των αμπέλων και του κρασιού της, όμως πάσχει στον τομέα του μάρκετινγκ, της διαφήμισης και της προώθησης τους ως τουριστικούς προορισμούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 240 οινοποιία που εμπλέκονται σε δραστηριότητες σχετικές με τον οινοτουρισμό, ελάχιστα έχουν Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιίου, κάτι που καθιστά δύσκολη την πλήρη καταγραφή και χαρτογράφηση των δραστηριοτήτων και των αναγκών τους.
Μεταξύ του συνόλου των πρωτοβουλιών του Υπουργείου Τουρισμού για τον οινοτουρισμό της χώρας, η κα Ζαχαράκη ανακοίνωσε ότι υπάρχει πλάνο για τη δημιουργία ψηφιακού ιστότοπου που θα περιέχει όλα τα επισκέψιμα οινοποιία της χώρας μας και θα καθιστά ευκολότερη την απόκτηση του σήματος (Σ.Ε.Ο.). Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε την επερχόμενη θέσπιση του Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού, το οποίο θα έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη του ελληνικού οινοτουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το Αμύνταιο στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος
Στο πλαίσιο λοιπόν της προαναφερθείσας στρατηγικής, θα πραγματοποιηθεί και δεύτερο συνέδριο το φθινόπωρο που μας έρχεται στο Αμύνταιο, που φυσικά αποτελεί μία από τις ναυαρχίδες της παραγωγής οίνου αλλά και του οινοτουρισμού στην χώρα. Το Αμύνταιο επιλέχθηκε λόγω της ιστορικότητας του στην παραγωγή κρασιού, καθώς όπως δήλωσε η κ. Ζαχαράκη “ επόμενος μας σταθμός θα είναι η Δυτική Μακεδονία, με τους εξαιρετικούς αμπελώνες της και τα πολλά επισκέψιμα οινοποιία”. Άλλωστε, το Αμύνταιο αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προορισμούς οινοτουρισμού της χώρας, καθώς δέχεται χιλιάδες επισκέπτες τον χρόνο στα οινοποιία του.
Ταυτόχρονα, το Αμύνταιο παράγει ιστορικά κρασιά που όχι μόνο είναι πάντα διαθέσιμα, αλλά αποτελούν και την πρόταση πανελλαδικών αλυσίδων σούπερ-μάρκετ για τους καταναλωτές, όπως μπορεί πολύ εύκολα να διαπιστώσει κάποιος αν ανατρέξει στο My Market φυλλάδιο που τρέχει τώρα. Τα παραπάνω καθιστούν το Αμύνταιο ως τον ιδανικό προορισμό για το δεύτερο βήμα της νέας σελίδας του ελληνικού Οινοτουρισμού, καθώς συνδυάζει την γεύση, την ποιότητα, την τιμή/διαθεσιμότητα στο ευρύ κοινό και την ιστορία που χρειάζεται να έχει ένας παραδοσιακός “οινότοπος” για να αποτελεί σημείο αναφοράς για το ελληνικό κρασί.
Είναι σαφές ότι η Ελλάδα κάνει στροφή στον οινοτουρισμό. Μένει να δούμε αν θα επιμείνει και αν θα επενδύσει όσο χρειάζεται, για να μετατρέψει τη χώρα μας σε ηγέτη της εναλλακτικής αυτής μορφής τουρισμού. Οι δυνατότητες υπάρχουν, η θέληση φαίνεται πως υπάρχει, είναι λοιπόν η ώρα για σχεδιασμό και εκτέλεση ενός σχεδίου που μόνο πλεονεκτήματα θα έχει για τη Δυτική Μακεδονία ειδικότερα και την Ελλάδα γενικότερα.